Ρεπορτάζ

Στην Επιτροπή Συντονισμού Ελέγχων διαπιστώσεις των επιθεωρητών για την οικονομική διαχείριση του Δήμου Ρόδου το 2022

Η Ε.Σ.ΕΛ. (Επιτροπή Συντονισμού Ελέγχων) θα κρίνει την ορθότητα ή μη των απόψεων του Δήμου Ρόδου επί των διαπιστώσεων επιθεωρητών σε προσωρινό τους πόρισμα για την οικονομική διαχείριση του Δήμου Ρόδου το έτος 2022.
Η έκθεση με τις αντιρρήσεις του Δήμου θα κριθεί σε αντιπαραβολή με το προσωρινό πόρισμα ελέγχου της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου που εδρεύει στη Ρόδο, προκειμένου να εκδοθεί οριστική κρίση και να διαβιβαστεί αρμοδίως για τα περαιτέρω.
Oπως έγραψε η «δημοκρατική», παράγοντες του Δήμου Ρόδου αναφέρουν ότι ορισμένες από τις διαπιστώσεις των επιθεωρητών στο προσωρινό πόρισμα δεν είναι ορθές και ότι μετά την παροχή εξηγήσεων και διευκρινίσεων θα καταπέσουν.
Η ελεγκτική ομάδα πρότεινε την επιβολή δημοσιονομικών διορθώσεων συνολικού ύψους 223.254€ στον Δήμο Ρόδου, ενώ διαπίστωσε ότι το έτος 2022, αλλά και για μια σειρά ετών, σχημάτιζε ελλείμματα στον προϋπολογισμό του (έξοδα έτους μεγαλύτερα από τις εισπράξεις του έτους) οδηγούμενος σταδιακά σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό.
Στόχος του ελέγχου ήταν να διαπιστωθεί η επάρκεια του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του φορέα και της χρηστής διαχείρισης του προϋπολογισμού του για την οικονομική χρήση έτους 2022.
Η ομάδα ελέγχου έκρινε συνοπτικώς πως υπήρξαν σημαντικές δυσχέρειες και παρατυπίες στον τομέα της οικονομικής διαχείρισης, με τις κυριότερες να αφορούν στη μη ορθή άσκηση καθηκόντων του διατάκτη, στο έλλειμμα εποπτείας των νομικών προσώπων στα οποία ο Δήμος συμμετέχει, στη μη τήρηση των βασικών αρχών υπολογισμού της αξίας των συμβάσεων, οδηγώντας σε «τεχνητή» κατάτμηση συμβάσεων και κυρίως στη μη εξασφάλιση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας του φορέα, επηρεάζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων του.
Διαπιστώθηκε ότι ο Δήμος Ρόδου δεν μεριμνά για την εξασφάλιση των εσόδων του, είτε γιατί δεν εισπράττει τα ποσά που έχει βεβαιώσει είτε γιατί δεν προσπαθεί να αυξήσει τις βεβαιώσεις των εσόδων του και επιπλέον ότι, κατά τη σύναψη των δημοσίων συμβάσεων προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών, δεν τήρησε τους απαιτούμενους κανόνες διαφάνειας κατά την προκήρυξη αλλά και υπογραφή των συμβάσεων, επέλεξε την ανάθεση σε τρίτους υπηρεσιών που εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του, δεν ενεργοποίησε λόγους αποκλεισμού υποψήφιου αναδόχου και δεν κήρυξε έκπτωτο ανάδοχο που παρέδωσε αγαθά/ υπηρεσίες εκτός ορίων σύμβασης.
Ενδεικτικά αναφέρονται στο πόρισμα οι παρακάτω περιπτώσεις δαπανών, οι οποίες κατά την άποψη της ελεγκτικής ομάδας δεν θα έπρεπε να επιλεγεί η πραγματοποίησή τους (ακόμη και αν τηρήθηκαν κανόνες νομιμότητας σε κάποιες από αυτές), αφού ο φορέας δεν εξασφάλισε τη δημοσιονομική του βιωσιμότητα το οικείο έτος και σχημάτισε έλλειμμα (έξοδα έτους μεγαλύτερα από τις εισπράξεις του έτους) για ακόμη μία χρονιά:
– Δαπάνη απευθείας ανάθεσης € 34.720 για υπηρεσίες αποτύπωσης και καταγραφής κάδων συλλογής απορριμμάτων.
– Προμήθεια τριών (3) προκατασκευασμένων οικίσκων για τις παραλίες κόστους €35.712 με ΦΠΑ για κάθε μία από έξι (6) ΔΕ (Αρχαγγέλου, Αφάντου, Ιαλυσού, Καλλιθέας, Ρόδου, Πεταλουδών) με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, συνολικού κόστους 214.272€ με ΦΠΑ
– Ανάθεση παροχής υπηρεσιών κόστους € 37.200 για εκδήλωση με κουστούμια του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου
– Δαπάνη παροχής υπηρεσίας € 23.990 σχετικά με την αρχειοθέτηση και επεξεργασία φωτογραφικού αρχείου του Δήμου, επεξεργασία φωτογραφιών ώστε να είναι κατάλληλες για χρήση σε ιστοσελίδες του Δήμου.
-Δαπάνη προμήθειας πολυμεσικής-πολυγλωσσικής εφαρμογής τουριστικής προβολής της Ρόδου, ύψους € 55.800 με απευθείας ανάθεση.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου