Ειδήσεις

Αλλάζουν τα τεκμήρια και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ το 2016

«Τα τεκμήρια θα εξεταστούν και μέσα στο 2016 θα αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης αφού υπάρχουν αλλαγές στα δεδομένα» ανέφερε χαρακτηριστικά σε τηλεοπτική εκπομπή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Τα τεκμήρια αποτελούν πεδίο μάχης μεταξύ Υπουργείο και φορέων από τον κλάδο του αυτοκινήτου εδώ και πάρα πολλά χρόνια καθώς οι ιδιοκτήτες ΙΧ καλούνται να «καλύψουν» στις φορολογικές τους δηλώσεις τα υπέρογκα αναχρονιστικά ποσά που ορίζουν τα τεκμήρια διαβίωσης.

Ωστόσο οι αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης θα συμπαρασύρουν και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς είναι άμεσα συνδεδεμένα και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr ο στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι μην επιβαρύνονται από τεκμήρια και φόρους οι ιδιοκτήτες φθηνών αυτοκινήτων.

Ειδικότερα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2,5 λίτρα και σε ποσοστό 13% στα ΙΧ με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα τεκμήρια Διαβίωσης αναμένεται να μειωθούν σημαντικά στα αυτοκίνητα ώστε να προσεγγίζουν το πραγματικό ετήσιο κόστος χρήσης με μειώσεις πάνω από 50% αλλά το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να συνδέσει το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης με την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να πληρώνουν τον συγκεκριμένο φόρο οι ιδιοκτήτες των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων και όχι εκείνοι που έχουν οχήματα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Το όριο που εξετάζεται για την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ 25.000 και 30.000 ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου αν τελικά επιβληθεί στα ΙΧ με Αξία Λιανικής από 25.000 ευρώ στην «τσιμπίδα» της εφορίας θα πιαστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Στο τραπέζι υπάρχει επίσης και μια πρόταση για επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε αυτοκίνητα από 20.001 ευρώ και άνω αλλά είναι πολύ πιθανό να μην υιοθετηθεί.

Οι συντελεστές του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αναμένεται να οριστικοποιηθούν αρχές του 2016 ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr θα κυμαίνονται από 5% έως και 10% της Αξίας Λιανικής των οχημάτων και θα μειώνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό σε βάθος πενταετίας.

Ειδικότερα στις προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να ανέρχεται σε 10% για αυτοκίνητα με Λιανική Αξία πάνω από 40.000 ευρώ ενώ σε ποσοστό 5% θα ανέρχεται ο συγκεκριμένος φόρος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής από 25.000 έως 39.999 ευρώ.

‘Οσον αφορά στις εκπτώσεις του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τα ποσά που απορρέουν από τον συγκεκριμένο φόρο να μειώνονται σε ποσοστό έως και 50% σε βάθος πενταετίας.

‘Ελλειμμα το 2014 από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης

Το 2014 να υπενθυμίσουμε, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα συνολικά έσοδα από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατομμυρίων ευρώ και αυτών που εξήχθησαν της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή το κράτος έχασε 4 εκατ. ευρώ…

ebikonomia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου