Τοπικές Ειδήσεις

Συμμετοχή του 3ου δημοτικού σχολείου Ρόδου σε πρόγραμμα ERASMUS+

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με αριθμό σύμβασης 2021-1-EL01-KA122-SCH-000035799, πραγματοποίησε τη δεύτερη κινητικότητά του στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Συγκεκριμένα τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η κα Στουππή Τσαμπίκα, διευθύντρια του σχολείου, η κα Γαλάνη Αλεξάνδρα, εκπαιδευτικός ΠΕ70 και ο κ. Παναγιωτίδης Κυριάκος, εκπαιδευτικός ΠΕ70, έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tool”, που υλοποιήθηκε από 21 έως 26 Νοεμβρίου από την εταιρεία σεμιναρίων Europass Teacher Academy SRL με τη συμμετοχή και άλλων εκπαιδευτικών από την Ισπανία, τη Ρουμανία, την Τσεχία και τη Φινλανδία.

Σκοπός αυτής της κινητικότητας ήταν να εντάξουμε το web radio και το podcast στη σχολική διαδικασία και πραγματικότητα ως χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο.

Στο σεμινάριο με γνώμονα το ομαδικό πνεύμα και με διάθεση για συνεργασία συγκροτήσαμε ομάδες εργασίας με συναδέλφους από άλλες χώρες, γνωρίζοντας τη διαδικασία δημιουργίας οπτικοακουστικού υλικού με τη χρήση προγραμμάτων όπως το audacity, το obs studio και το anchor καθώς και τη δημοσιοποίησή του στο διαδίκτυο μέσω του spotify.

Στο σεμινάριο αυτό μάθαμε:

§ Πως να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία μας με τη χρήση του web radio και του podcast.

§ Να αναγνωρίζουμε τα στοιχεία ενός podcast.

§ Να αποφασίζουμε για το κατάλληλο υλικό για ένα podcast.

§ Να βρίσκουμε το καλύτερο πρόγραμμα εγγραφής ήχου και εικόνας.

§ Πως να ξεκινάμε ένα web radio στην τάξη μας.

§ Να δημοσιοποιούμε ζωντανά ένα podcast στα social media ή να το διατηρούμε για ιδιωτική χρήση.

§ Να εντάσσουμε το podcast ως δραστηριότητα στη διδασκαλία.

§ Να χρησιμοποιούμε τεχνικές γραφής για να την βελτιώσουμε και να δώσουμε κίνητρο και πάθος για τέχνη και τεχνολογία.

§ Να δημιουργούμε ψηφιακή αφήγηση μιας μικρής ιστορίας με κατάλληλη δομή και ζωτικής σημασίας πλοκή.

§ Να εκτελούμε έρευνα αναφορικά με το πεδίο του θέματός μας και τέλος,

§ Να συγκροτούμε και να δουλεύουμε είτε ως ομάδα είτε ατομικά.

 

Με δεδομένη την αύξηση της δημοτικότητας αυτών των μέσων, που μπορούν να εργαλειοποιηθούν στην τάξη με εξαιρετικά αποτελέσματα για τη συναισθηματική, μαθησιακή και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών/τριών, η διάχυση αυτής της χρησιμότατης εκπαιδευτικής πράξης στους υπόλοιπους συναδέλφους του σχολείου μπορεί να αποφέρει τεράστια εκπαιδευτικά οφέλη, δίνοντας επιπλέον μια σαφή εικόνα προς τα έξω, σε γονείς και κοινωνία.

Επιπλέον η ίδια διαδικασία ενισχύει την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση των παιδιών, αναδεικνύει τις δυνατότητές τους και καλλιεργεί το θάρρος αλλά και την υπομονή και την , καθώς το να σταθείς μπροστά σε μία κάμερα ή ένα μικρόφωνο είναι μια απαιτητική διαδικασία.

 

Τι είναι όμως το podcasting;

Είναι μία μέθοδος επικοινωνίας μέσω της οποίας κάποιος δημιουργεί ηχητικές δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο, που άλλα άτομα μπορούν να τις κατεβάζουν και να τις ακούν οποιαδήποτε στιγμή και

σε διαφορετικές συσκευές (συσκευές αναπαραγωγής mp3, προσωπικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα κ.ά.)

 

Παιδαγωγική αξιοποίηση των podcasts.

Τρόποι αξιοποίησης των podcasts στο σχολείο είναι:

§ Περιλήψεις επισκέψεων σε μουσεία – π.χ. καταγραφή σχολίων από μαθητές, συγκέντρωση και δημιουργία εντυπώσεων της επίσκεψης ή καταγραφή απαντήσεων.

§ Λογοτεχνία – δημιουργία ιστοριών ή ποιημάτων – π.χ. κάθε δύο εβδομάδες ένας μαθητής εξελίσσει μια κοινή ιστορία από ένα διαφορετικό ρόλο.

§ Παρουσίαση βιβλίων – π.χ. οι μαθητές παρουσιάζουν προφορικά κάθε 15 – 20 ημέρες τα λογοτεχνικά βιβλία που έχουν διαβάσει.

§ Παρουσίαση βιογραφικών – π.χ. κάθε εβδομάδα ένας μαθητής παρουσιάζει τα εξωσχολικά ενδιαφέροντά του, τις ανακαλύψεις του και τα δημιουργήματά του.

§ Παρουσίαση ιδεών/προτάσεων – π.χ. παρουσίαση καινοτόμων προϊόντων από διαφορετικές ομάδες και πολλά άλλα.

 

Εν κατακλείδι, τα podcasts αποτελούν ένα ενδιαφέρον τεχνολογικό μέσο επικοινωνίας στην εκπαίδευση, με πολλές δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου