«Ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», σχολίασε ο αντεισαγγελέας του Μπάρι μετά την πρώτη αυτοψία στο πλοίο.
Σε μπαλάκι μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας μετατρέπεται η ευθύνη για τη διερεύνηση της τραγωδίας στο πλοίο Norman Atlantic.
Ευθύνες στην ελληνική πλευρά για την αναξιοπιστία των ως τώρα στοιχείων σχετικά με την λίστα επιβατών – που έχουν προκαλέσει κομφούζιο σχετικά με τον αριθμό των αγνοούμενων – επέρριψε ο αντεισαγγελέας του Μπάρι, Ετόρε Καρντινάλι, ενώ νωρίτερα ο πλοίαρχος κατηγόρησε την εταιρεία ΑΝΕΚ για υπερφόρτωση του σκάφους.
«Ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», σχολίασε χαρακτηριστικά ο εισαγγελικός λειτουργός Καρντινάλι, κατηγορώντας μάλιστα τις Αρχές της χώρας μας πως λειτουργούν με «ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».
Μιλώντας μετά την πρώτη αυτοψία στο σκάφος, που έχει πλέον ρυμουλκηθεί έξω από το λιμάνι του Μπρίντιζι, ο κ. Καρντινάλι τόνισε πως «η πιο αισιόδοξη πρόβλεψη» τοποθετεί τους αγνοούμενους στους 10, ενώ στη χειρότερη περίπτωση ανέρχονται σε 15.
Επιβεβαίωσε μάλιστα πως είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να βρεθούν και άλλες σοροί στους χώρους του σκάφους, ιδιαίτερα στο χώρο του γκαράζ, όπου ξέσπασε και η φωτιά.
Τέλος, δήλωσε πως βρέθηκε και το «μαύρο κουτί» του πλοίου, που μπορεί να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας.
Από την πλευρά της Αθήνας, το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε στη δημοσιότητα την ηλεκτρονική αλληλογραφία με την οποία προωθήθηκαν έγκαιρα προς την ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.
Επιπλέον, δημοσιοποιείται το λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς στο «Norman Atlantic», μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον πλοίαρχο.
Παράλληλες έρευνες
Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι παράλληλες εισαγγελικές έρευνες Ελλάδας και Ιταλίας για τα αίτια της τραγωδίας.
Σειρά ενεργειών προκειμένου να διερευνηθεί αν τηρούνταν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας στο Norman Atlantic – από την πλευρά τόσο των ελληνικών όσο και των ιταλικών Αρχών – αλλά και η κατάσταση του πλοίου έχει ζητήσει η προϊστάμενη της εισαγγελίας Πειραιά, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης που ζήτησε από το Λιμεναρχείο Πειραιά.
Οι εισαγγελικές Αρχές ζητούν να διερευνηθούν δυο πιθανά κακουργήματα, διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος, αλλά και για εμπρησμό.
Από ιταλικής πλευράς, τοπικά μέσα ενημέρωσης έχουν ήδη δώσει στη δημοσιότητα τα στοιχεία τεσσάρων ατόμων σε βάρος των οποίων φέρεται να έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.
Σύμφωνα με τα επίμαχα δημοσιεύματα, από την εισαγγελία του Μπάρι ασκήθηκε δίωξη σε βάρος του νόμιμου εκπροσώπου του γραφείου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία (δεν αναφέρεται όνομα), του υπαλλήλου της εταιρείας Παύλου Φαντάκη, του 45χρονου υπευθύνου καταστρώματος Λουίτζι Γιόβινε και του 56χρονου μηχανικού Φραντσέσκο Ρομάνο.
skai.gr