Λιτή από κάθε άποψη, ήταν και η φετινή εορταστική περίοδος για τους Ρόδιους που ναι μεν έκαναν αγορές αλλά με… φειδώ και στην πλειονότητά τους προτίμησαν να κάνουν ρεβεγιόν σε φιλικά και συγγενικά σπίτια, τόσο στην πόλη όσο και σε χωριά.
Τα λαμπερά ρεβεγιόν για την πλειονότητα των Ροδίων ανήκουν στο παρελθόν, αφού η οικονομική κατάσταση δεν επιτρέπει πολυτέλειες και περιττά έξοδα.
Στην τοπική αγορά, η μεγαλύτερη κίνηση καταγράφηκε και φέτος σε υποκαταστήματα αλυσίδων και πολυεθνικών εταιρειών, με τα τοπικά καταστήματα να “αγκομαχούν” για να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.
Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Νίκος Παπασταματίου με δηλώσεις του στη “δ”, χαρακτήρισε την φετινή κίνηση στα καταστήματα της Ρόδου “συγκρατημένα καλή” σε σχέση με πέρυσι. «Η κίνηση φέτος ήταν ελαφρώς καλύτερη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όχι όμως ικανοποιητική και σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για τους τζίρους προ κρίσης στην τοπική αγορά. Απέχουμε πάρα πολύ από την κίνηση σε εορταστικές περιόδους, προ κρίσης. Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω την κίνηση, συγκρατημένα καλή. Αυξημένη κίνηση καταγράφηκε στα τρόφιμα και λιγότερο στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως στους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης, οι πολυεθνικές αλυσίδες ήταν εκείνες που κινήθηκαν περισσότερο και σε μικρότερο βαθμό τα τοπικά και συνοικιακά καταστήματα», δήλωσε ο κ. Ν. Παπασταματίου αναδεικνύοντας το σοβαρό ζήτημα της “επέλασης” των πολυεθνικών εταιρειών και υποκαταστημάτων αλυσίδων που έχουν αλώσει την τοπική αγορά.
Παραμονή της Πρωτοχρονιάς στο κέντρο της πόλης η κίνηση ήταν αυξημένη για τα ψώνια της τελευταίας στιγμής και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γεμίσουν οι καφετέριες και τα καταστήματα γρήγορης εστίασης, όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου.
Ως προς τα ρεβεγιόν, οι περισσότεροι Ρόδιοι προτίμησαν και φέτος σπίτια φίλων και συγγενών την παραμονή αλλά και ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και όσοι είχαν την δυνατότητα εξέδραμαν σε χωριά, φιλοξενούμενοι σε πατρικά, συγγενικά και φιλικά σπίτια.
Τα ρεβεγιόν έγιναν… ρεφενέ και τα χρήματα ξοδεύτηκαν με φειδώ, με το βλέμμα στραμμένο στις οικονομικές υποχρεώσεις και τις αυξήσεις σε μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, ήδη από την ανατολή του νέου έτους.
Ωστόσο υπήρχαν κι εκείνοι που προτίμησαν να κάνουν ρεβεγιόν σε εστιατόρια και κέντρα διασκέδασης, όμως ήταν λιγότεροι σε σχέση με εκείνους που επέλεξαν να παραμείνουν στο σπίτι.
Ο κακός καιρός που επικρατούσε παραμονή και ανήμερα της Πρωτοχρονιά, ήταν ένας ακόμα παράγοντας που συνετέλεσε να παραμείνουν στα σπίτια τους οι περισσότεροι Ρόδιοι.
Οι καταναλωτές έκαναν μόνο τις απαραίτητες αγορές με έμφαση στα παιχνίδια, στα παιδικά ρούχα και παπούτσια και στα τρόφιμα, αφού για όλους προείχαν, οι οικονομικές υποχρεώσεις, όπως οι δόσεις στις τράπεζες, τα χαράτσια, η εφορία, ο ΕΝΦΙΑ και τα τέλη κυκλοφορίας. Η κίνηση επικεντρώθηκε στο κέντρο της πόλης και λιγότερο στα συνοικιακά καταστήματα. Κύριο μέλημα των καταναλωτών ήταν να μην στερήσουν από τα παιδιά τη χαρά των εορτών και το εορταστικό τραπέζι να έχει τουλάχιστον τα απαραίτητα.
«Οι φορολογικές υποχρεώσεις και οι φοροδοτικές ανάγκες, όπως τα σήματα κυκλοφορίας, ο ΕΝΦΙΑ, οι δόσεις στην εφορία και στις τράπεζες, οι ανελαστικές δαπάνες όπως οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφώνου και υδροδότησης, σε συνδυασμό με το βαρύ κλίμα που επικρατούσε στη Ρόδο λόγω των δυσάρεστων γεγονότων που προηγήθηκαν, περιόρισαν την κίνηση στην αγορά σε υποτονικούς ρυθμούς», λέει ο κ. Νίκος Παπασταματίου.
Ως προς το ζοφερό μέλλον των τοπικών καταστημάτων, σημειώνει ότι η “χρηστή διοίκηση” δεν επαρκεί για να μπορέσει να λειτουργήσει υγιώς μια τοπική επιχείρηση καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι πάρα πολύ περιορισμένα πλέον, ο τζίρος έχει περιοριστεί και η λειτουργία των πολυκαταστημάτων έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην τοπική επιχειρηματικότητα: «Πρέπει κανείς να μπορεί να εναρμονιστεί με αυτό που συντελείται στην τοπική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα, για να καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση που αφορά πλέον πολύ συγκεκριμένα και πολύ εξειδικευμένα είδη. Σε όλο αυτό το νέο σκηνικό θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι αγορές που γίνονται διαδικτυακά και στερούν από την τοπική αγορά μεγάλα έσοδα. Η τοπική αγορά θα πρέπει να εξελιχθεί και να διαφοροποιηθεί, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής. Παρ’ όλα αυτά, σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδας, η Ρόδος κρατάει ακόμα και είναι σε καλύτερη μοίρα εξαιτίας του τουρισμού και των εσόδων που αποφέρει».
Να σημειωθεί ότι χθες Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019, τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά. Σήμερα Πέμπτη 3 Ιανουαρίου, θα λειτουργήσουν 09:00-21:00, όπως και αύριο Παρασκευή 4 Ιανουαρίου και το Σάββατο θα λειτουργήσουν 10:00-18:00. Το χειμερινό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων θα επανέλθει από τη Δευτέρα 7 Ιανουαρίου.
https://www.dimokratiki.gr/03-01-2019/sygkratimena-kali-i-kinisi-stin-agora-tis-rodoy-tin-eortastiki-periodo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.