Τοπικές Ειδήσεις

Δρομολογήθηκε η δημιουργία νέου λιμανιού στην Κάμειρο!

Η λιμενική εγκατάσταση αποκτά δυναμικότητα εξυπηρέτησης 8 πλοίων μήκους από 30 έως 170 μέτρων και ενός αλιευτικού καταφυγίου δυναμικότητας 16 αλιευτικών σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρων με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης για άλλα 6 επιπλέον σκάφη μήκους μέχρι 20 μέτρα

Με απόφαση που έλαβε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, στην τελευταία για το έτος 2023 συνεδρίασή του, εγκρίθηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης για την υλοποίηση της πράξης “Επέκταση και αναβάθμιση λιμένα Καμείρου ν. Ρόδου”.
Συμβαλλόμενα μέρη είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.
Το φυσικό αντικείμενο της πράξης είναι ο σχεδιασμός των έργων και της προτεινόμενης λύσης επέκτασης. Πιο αναλυτικά:
Η επιφάνεια της υφιστάμενης αποβάθρας από τα 3.360 τμ που είναι σήμερα φτάνει στα 12.810 τμ, τα πρόσθετα 9.450 τμ αντιστοιχούν σε 7.360 τμ στην επέκταση της αποβάθρας, 640 τμ στο νέο προσήνεμο μώλο και 1.450 τμ για την επέκταση του προτεινόμενου προς χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου.
Ο προσήνεμος μώλος έχει επιφάνεια 640 τετραγωνικά μέτρα, μήκος 80,0 μέτρα, πλάτος 8,0 μέτρα.

Τόσο η βόρεια πλευρά όσο και η νότια φέρει κατακόρυφο μέτωπο.
Το μήκος της βόρειας πλευράς χρησιμοποιείται στην περιστασιακή πλαγιοδέτηση ενός κρουαζιερόπλοιου μήκους έως 140 μ. και η νότια πλευρά χρησιμοποιείται στην πλαγιοπρυμνοδέτηση επιβατικού – οχηματαγωγού πλοίου (Ε/Γ – Ο/Γ) μήκους έως 70 μέτρων.
Η επέκταση της υφιστάμενης αποβάθρας είναι συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης.
Το νότιο μέτωπο του προβλήτα έχει μήκος 85 μέτρα, καθαρό βάθος 7,00 μέτρα.
Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοδέτηση εμπορικού πλοίου μήκους έως 80 μέτρων.
Το ανατολικό άκρο του προβλήτα έχει μήκους 42 μέτρων.
Σε αυτό προβλέπεται η πλαγιοπρυμνοδέτηση ενός Ε/Γ–Ο/Γ πλοίου μήκους έως 70 μέτρων και η πρυμνοδέτηση ενός δεύτερου Ε/Γ–Ο/Γ μήκους έως 70 μέτρων.
Με την εκτέλεση των απαιτούμενων βυθοκορήσεων αποκτά λειτουργικό βάθος κατά ελάχιστο 7,00 μέτρα.
Τέλος, στο ανατολικό μέτωπο έχει μήκος 77,50 μέτρα, καθαρό βάθος 6,00 μέτρα.
Σε αυτό το τμήμα προβλέπεται η πλαγιοδέτηση δύο ημερόπλοιων μήκους έως 30 μέτρων ενώ ένα τρίτο ημερόπλοιο ίδιου μεγέθους προβλέπεται να πλαγιοδετεί στο βόρειο άκρο του υφιστάμενου ανατολικού κρηπιδώματος.
Προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένου επιπέδου (ράμπα) για την εξυπηρέτηση πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού.
Για τους ελιγμούς των εξυπηρετούμενων ημερόπλοιων (εμπορικού και ημερόπλοιων) προβλέπεται κύκλος ελιγμών διαμέτρου 90 μέτρων και βάθους τουλάχιστον 6,0 μέτρων.
Στη δυτική πλευρά του χερσαίου χώρου της επέκτασης της αποβάθρας, προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου εξυπηρέτησης των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα, επιφάνειας 135 τετραγωνικών μέτρων.
Στην νότια πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας χωροθετείται αλιευτικό καταφύγιο, δυναμικότητας 16 σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρα, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο τμήμα των ανατολικών κρηπιδωμάτων, περίπου 84 μέτρα.
Ο χερσαίος χώρος, είναι συνολικής επιφάνειας 1.450 τετραγωνικών μέτρων. Έχει προβλεφθεί η μελλοντική δυνατότητα αύξησης της δυναμικότητας του αλιευτικού καταφυγίου για την εξυπηρέτηση 6 επιπλέον αλιευτικών σκαφών μήκους 20 μέτρων με την κατασκευή κάθετου προβλήτα μήκους 60 μέτρων.
Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση. Προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων και λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών.
Νότια του κτηρίου εξυπηρέτησης προβλέπονται 5 θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων καθώς και 4 θέσεις στάθμευσης τουριστικών οχημάτων.
Προβλέπονται ακόμη χώροι αποθήκευσης εξοπλισμού του λιμένα.
Στην υπολειπόμενη επιφάνεια πραγματοποιούνται οι ελιγμοί των οχημάτων προς επιβίβαση στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία και η εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Στο χερσαίο χώρο του λιμένα προβλέπεται επίσης ηλεκτροφωτισμός και δίκτυο ύδρευσης.
Για την εξυπηρέτηση του λιμενικού έργου απαιτείται διαπλάτυνση του οδικού έργου πρόσβασης δίπλα στις εισόδους των παραλιακών εστιατορίων. Το προτεινόμενο εύρος της διατομής είναι 10 μέτρων και η απαιτούμενη διαπλάτυνση είναι της τάξης των 5,00 μέτρων και απαιτεί την κατασκευή τοίχου από σκυρόδεμα, μήκους 40 μέτρων, για την αντιστήριξη της οδού.
Μετά την επέκταση των υφιστάμενων έργων, η λιμενική εγκατάσταση αποκτά δυναμικότητα εξυπηρέτησης 8 πλοίων μήκους από 30 έως 170 μέτρων και ενός αλιευτικού καταφυγίου δυναμικότητας 16 αλιευτικών σκαφών μήκους από 7 έως 20 μέτρων με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης για άλλα 6 επιπλέον σκάφη μήκους μέχρι 20 μέτρα.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου ως κύριος του έργου καλύπτει μεν τυπικά τις απαιτήσεις για απαιτούμενη τεχνική επάρκειά του προς υλοποίηση έργου και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως φορέας υλοποίησης διαθέτει τις αναγκαίες προϋποθέσεις (τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες, αποφαινόμενα όργανα, αναγκαία στελέχωση κ.λπ.) για την υποβολή πρότασης ένταξης και υλοποίησης του εν λόγω έργου.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 14 εκατ. ευρώ και η διάρκεια υλοποίησης 48 μήνες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου