Ανακοίνωση καταπέλτης από την Ιρλανδική αεροπορική εταιρεία για την αδιαφορία της κυβέρνηση στα αιτήματα της. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης. Τι ζητά από το κράτος.
Το αναλλοίωτο DNA της βγάζει και πάλι στην επιφάνεια η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία απειλεί και πάλι με αποχώρηση από τα αεροδρόμια της χώρας μας αν δεν ενισχυθεί οικονομικά από την κυβέρνηση.
Μάλιστα η εταιρεία σε ανακοίνωση της καταπέλτη, δήλωσε ότι κλείνει η βάση της στη Ρόδο, ενώ και τα 65 νέα αεροσκάφη της δεν θα πετάξουν φέτος στην Ελλάδα, αλλά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, έχει στείλει πρόταση από το Σεπτέμβριο του 2021 στον υπουργό τουρισμού Βασίλη Κικίλια, καταθέτοντας ένα σχέδιο ταχείας ανάπτυξης της στα αεροδρόμια της Ελλάδας, με δέσμευση για βάση αεροσκαφών σε κάποια από αυτά. Ο CEO της Ryanair Eddie Wilson λέει ότι δεν έχει λάβει ακόμη καμία απάντηση και καλεί τον κ. Κικίλια να δει το θέμα. Μάλιστα όπως λέει χαρακτηριστικά «Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα».
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία υπόσχεται να διπλασιάσει τον αριθμό των τουριστών που φέρνει στη χώρα μας από 5 εκατομμύρια, σε 10 εκατομμύρια κάθε χρόνο, για τα επόμενα 5 χρόνια. Από αυτά τα 2 εκατ. θα ερχόντουσαν με πτήσεις σε περιόδους εκτός της καλοκαιρινής σεζόν. Υποστηρίζει ακόμη ότι με αυτά τα νούμερα, θα έφερνε 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα στην ελληνική οικονομία και 4.000 θέσεις εργασίας.
Το ζήτημα είναι σοβαρό, διότι η Ryanair είναι σήμερα η μεγαλύτερη, αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, διαθέτοντας ένα μεγάλο στόλο, μαζί με τα 210 νέα της αεροσκάφη, «Gamechanger», φιλικών προς το περιβάλλον.
Τι ζητά από το κράτος
Όμως τι ζητά ουσιαστικά η εταιρεία από το ελληνικό κράτος; Ζητά χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων, κατάργηση του τέλους ανάπτυξης αεροδρομίου που είναι 12 ευρώ ανά επιβάτη και κίνητρα για πτήσεις σε περίοδο εκτός αιχμής. Μάλιστα υποστηρίζει ότι από το 2019 οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40%, κατηγορώντας τη διαχειρίστρια εταιρεία των 14 ελληνικών αεροδρομίων Fraport για «εξωφρενικές» χρεώσεις.
Με έναν γρήγορο απολογισμό και με βάση των όγκο των τουριστών που θα έφερνε η εταιρεία στη χώρα μας, μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η Ryanair είναι αναμφισβήτητα ένας μεγάλος παίχτης για τον τουρισμό της Ελλάδας και άλλων χωρών. Πάντοτε ζητούσε και ζητά προνομιακή μεταχείριση, ενώ δεν διστάζει να «κλείσει» έναν προορισμό, ακόμα και ολόκληρη χώρα μέσα σε μια νύχτα. Τα χρήματα που λαμβάνει από κράτη και περιφέρειες ως συνδιαφήμιση είναι πολλά αλλά δεν αρκείται σε αυτά. Ζητά εκπτώσεις από τα αεροδρόμια, για τα αεροσκάφη της.
Η κυβέρνηση σαφώς και δεν μπορεί να υποκύψει σε εκβιασμούς και απειλές, ούτε και να μεταχειριστεί προνομιακά μια εταιρεία, όμως θα πρέπει να δώσει μια σαφή και έγκαιρη απάντηση στην αεροπορική εταιρεία και να προσπαθήσει να βρει μια μέση λύση. Οι τουρίστες που φέρνει η Ryanair στην Ελλάδα είναι πολλοί και σημαντικοί και βεβαίως έχουν τα χαρακτηριστικά των μεμονωμένων ταξιδιωτών, αφού δεν αγοράζουν οργανωμένα πακέτα.
Πηγή news247.gr
Βίκη Βαμιεδάκη