Με πρωτοβουλία του Μάνου Κόνσολα και με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υπ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Ιωάννη Ξιφαρά, της Γενικής Γραμματείας Υπ. Τουρισμού κ. Ολυμπίας Αναστασοπούλου, του Διοικητή της ΥΠΑ κ. Γεωργίου Δριτσάκου και εκπροσώπων Αεροπορικών Υπηρεσιών, πραγματοποιήθηκε ειδική θεματική συνεδρίαση της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού, που αποτελεί μια νέα και μια δυναμικά αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού.
Όπως είπε ο κ. Κόνσολας στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 100.000 αεροσκάφη γενικής αεροπορίας και χιλιάδες πιστοποιημένοι χειριστές. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροσκάφη είναι αεροσκάφη δύο ατόμων ή ελαφρά αεροσκάφη 4-6 ατόμων, ενώ η πλειονότητα των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, αλλά και οι επισκέπτες προέρχονται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και ο προορισμός που επιλέγουν είναι συνήθως οι χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου.
Τόνισε ότι πρόκειται για τουρίστες υψηλού εισοδήματος, που η προσέλκυση τους αποτελεί μια προσπάθεια επένδυσης στην ποιότητα για τον ελληνικό τουρισμό.
Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι στην Ιταλία υπάρχουν ήδη εν λειτουργία 470 μικρά αεροδρόμια, που αποτελούν πεδία προσγείωσης και απογείωσης για αυτά τα μικρά αεροσκάφη και έχει καταφέρει ήδη, ως χώρα , να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στον αεροπορικό τουρισμό.
Αντίθετα στην Ελλάδα, υπάρχουν σήμερα 20 περίπου αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης για τον αεροπορικό τουρισμό και αυτά χωρίς τις αναγκαίες υποδομές και υπηρεσίες, που υπάρχουν στην Ιταλία.
Μάλιστα όπως είπε ο κ. Κόνσολας στην Κρήτη και στη Ρόδο, στα δύο πιο σημαντικά σημεία αναφοράς στο τουρισμό μας, δεν υπάρχουν πιστοποιημένα και αδειοδοτημένα αεροδρόμια για τον αεροπορικό τουρισμό. Αυτό σημαίνει ότι για να έρθει ένα τέτοιο μικρό ελαφρύ αεροσκάφος στην Ελλάδα, θα πρέπει να προσγειωθεί πρώτα στα μεγάλα αεροδρόμια σε αντίθεση με ότι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα μεγάλα αεροδρόμια δεν υπάρχουν υποδομές , εκτός από λίγες εξαιρέσεις, για τη στάθμευση αεροπλάνων γενικής αεροπορίας. Τη θερινή μάλιστα περίοδο τα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν αυξημένη κίνηση, συνήθως δεν είναι διαθέσιμα για τα αεροπλάνα γενικής αεροπορίας.
Ο Μάνος Κόνσολας κατέθεσε 6 προτάσεις για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού:
1.Δημιουργία ενός δικτύου μικρών αεροδρομίων σε όλη τη χώρα για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού. Έφερε ως παράδειγμα την Αστυπάλαια, που το αεροδρόμιο της έχει ήδη ενταχθεί σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τον αεροπορικό τουρισμό. Πρέπει όμως να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα και νησιά όπως η Κάρπαθος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Κάλυμνος και η Λέρος ενώ στη Ρόδο υπάρχει το αεροδρόμιο των Μαριτσών ,αλλά και το παλιό ιταλικό αεροδρόμιο στη Νότια Ρόδο, που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού.
Επισήμανε επίσης ότι μπορεί να ενταχθεί και η Πάτμος στο χάρτη του αεροπορικού τουρισμού, με την κατασκευή ενός αεροδρομίου για αυτού του είδους τα μικρά αεροσκάφη.
2. Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στην
ελληνική τελωνειακή νομοθεσία, να ισχύσει και εδώ ό,τι ισχύει στην Ευρώπη σε ότι έχει σχέση με τις πτήσεις της γενικής αεροπορίας. Δηλαδή να θεωρούνται οι πτήσεις αυτές από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Schengen ως ενδοενωσιακές, να θεωρούνται δηλαδή σαν πτήσεις εσωτερικού.
3. Ενίσχυση του προσωπικού της ΥΠΑ στα αεροδρόμια των νησιών, προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν περισσότερες ώρες αυτά τα αεροδρόμια και να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες για τον αεροπορικό τουρισμό.
4. Διαμόρφωση ενός πλαισίου προσέλκυσης επενδύσεων στο συγκεκριμένο τομέα, ιδιαίτερα για την κατασκευή αεροδρομίων, όπου δεν υπάρχουν π.χ. σε Πάτμο και Νότια Ρόδο που υπάρχει ήδη ενδιαφέρον, για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού.
5. Διορθωτικές παρεμβάσεις σε περιορισμούς της εναέριας κυκλοφορίας για την κατηγορία της Γενικής αεροπορίας σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις.
6. Εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού με συνέργεια των Υπουργείων Τουρισμού, Μεταφορών και Άμυνας.