Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με θέμα την κατάσταση στην ακτοπλοΐα απευθύνει ο βουλευτής της ΝΔ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας κάνει λόγο σημάδια κατάρρευσης με ειδική αναφορά στα πλοία που βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω της επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους.
Αναλυτικά ο κ. Βαρβιτσιώτης θέτει τα ερωτήματά του ως εξής:
“Η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους νησιωτικών περιοχών ζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους να διακινούν προϊόντα και αγαθά.
Για το λόγο αυτό, τους τελευταίους 18 μήνες, δεδομένων και των σωρευμένων ζημιών που εμφάνιζε λόγω της οικονομικής κρίσης ο κλάδος της ακτοπλοΐας, εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου, με γνώμονα όχι μόνο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών.
Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα εμφανίζει σημάδια κατάρρευσης. Ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», που από τις 18 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, για το Ε/Γ- Ο/Γ «AQUASPIRIT», που από τις 19 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια των Ανατολικών Κυκλάδων, καθώς και για το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που από τις 27 Φεβρουαρίου δεν εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος, με συνέπεια το Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΝΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» που το αντικατέστησε να μην εξυπηρετεί από εκείνη την ημέρα τη δρομολογιακή γραμμή Mήλος-Θήρα-Ανάφη-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημα απομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο Υπουργός:
• Τι προτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση της εξυπηρέτησης των δρομολογιακών γραμμών που σήμερα δεν εκτελούνται;
• Με ποιόν τρόπο σκοπεύει να ρυθμίσει το πρόβλημα της καταβολής των δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτικούς;
• Σκοπεύει να προχωρήσει στη σύσταση κρατικού φορέα ακτοπλοΐας,όπως επανειλημμένα έχει εξαγγείλει, επαναφέροντας έτσι τις εποχές των κρατικών μονοπωλίων που κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας; Έχει εξεταστεί η συμβατότητα Κρατικού Φορέα Ακτοπλοΐας με τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 3577/92 για την ελευθερία των ενδομεταφορών στα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;”
ΑΠΕ-ΜΠΕ