Κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου «Διαγόρας» τάχθηκε το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Το θέμα συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση και η απόφαση που ελήφθη ήταν ομόφωνη.
Ουσιαστικά το σώμα με την απόφασή του καταγγέλλει την απαξιωτική στάση των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ, που δεν ενημέρωσαν το Δήμο Ρόδου και τους φορείς παρότι ζητήθηκε γραπτά ενημέρωση για την απόφασή του να προχωρήσει σε διεθνείς διαγωνισμούς και συμβάσεις παραχώρησης του Αεροδρομίου Ρόδου.
«Το Δημοτικό Συμβούλιο τονίζει πως το αεροδρόμιο Ρόδου πέραν του κοινωνικού του ρόλου, την εξυπηρέτηση των κατοίκων, αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο για την οικονομία και η διαχείρισή του συνδέεται άμεσα και έμμεσα με την επιβίωση του νησιού μας και της τουριστικής μας βιομηχανίας και της εθνικής ασφάλειας της χώρας.
Τα αεροδρόμια που είναι κερδοφόρα, όπως αυτά της Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, καλύπτουν χρηματοδοτικά όλα τα μικρά αεροδρόμια προκειμένου να λειτουργούν. Από τις εισπράξεις από τα αεροδρόμια μας (σπατόσημο), καλύπτεται το κόστος συνδέσεων των νησιών μεταξύ τους και ορισμένα με την Αθήνα (άγονες γραμμές).Το Δημοτικό Συμβούλιο πιστεύει πως τέτοιες υποδομές πρέπει να είναι και υπό τον έλεγχο των τοπικών κοινωνιών και να επιτραπεί η συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στην διαχείριση των Αεροδρομίων», ανέφερε, στην εισήγηση που ανέγνωσε στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Με την απόφασή του το δημοτικό συμβούλιο ζητά:
1. Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ρόδου από τους πόρους που εισπράττονται σε αυτό.
2. Μέρος των πόρων να διατεθεί για την περιβαλλοντική διαχείριση των πέριξ του αεροδρομίου περιοχών και πρέπει να υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη στις συγκεκριμένες περιοχές.
3.Τα δεκάδες εκατομμύρια που εισπράχθηκαν πρέπει να επενδυθούν στο αεροδρόμιο Ρόδου που είναι από τα πιο προσοδοφόρα.
“Είμαστε αντίθετοι σε ενέργειες, όπως αυτές του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή της παραχώρησης του Αεροδρομίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ. Είμαστε υπέρ της ανάπτυξης και των επενδύσεων πάντα όμως με την ενημέρωση και συνηγορία των τοπικών κοινωνιών και με όρους και προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την τοπική ανάπτυξη», τόνισε ο δήμαρχος.
«Η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με άλλους προορισμούς της ευρύτερης περιοχής. Είναι ανάγκη να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας», τόνισε η δημοτική σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Χ. Γιασιράνη.
Στα δεινά που θα απειλήσουν τη Ρόδο αν προχωρήσει τελικά η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου αναφέρθηκε η δημοτική σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Ευαγγελία Παναή.
«Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων δεν αποτελεί πάγια πρακτική στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Αντιθέτως, εφαρμόζεται μόνο σε χώρες που, όπως και η Ελλάδα, έχουν μνημόνια εξαιτίας της ιδεολογικής εμμονής των πολιτικών δυνάμεων που τα εφαρμόζουν με αποτέλεσμα να προκρίνεται ως προτεραιότητα η δημοσιονομική εξυγίανση μέσα από την άκρατη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας», επεσήμανε στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της παράταξης “Ρόδο Κόκκινο”, βουλευτής κ. Δημήτρης Γάκης.
Στην συνεδρίαση η δημοτική σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Ευαγγελία Παναή εξέφρασε την ανησυχία της για το γεγονός ότι γίνονται ετοιμασίες ώστε να λειτουργήσει ως κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος το κατάλυμα της Ωβέρνης στην πλατεία Μουσείου. Αναφορά έκανε και στα προβλήματα που παρουσιάζουν οι παραλίες στη δυτική πλευρά της Ρόδου.
«Είμαστε αντίθετοι στη λειτουργία ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στην πλατεία Μουσείου. Δεν θα χορηγήσουμε άδεια λειτουργίας», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Για τις παραλίες ο κ. Κουσουρνάς δήλωσε πως δόθηκε η εντολή στη “ΔΕΡΜ ΑΕ” να ξεκινήσει τους διαγωνισμούς. «Για ορισμένες παραλίες η ΕΤΑΔ που έχει την αρμοδιότητα δεν μας έχει δώσει ακόμη το δικαίωμα χρήσης», είπε ο κ. Κουσουρνάς. Ο δήμαρχος ανακοίνωσε πως σύντομα θα ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις στην οδό Ιερού Λόχου στην Ιαλυσό για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία.
Συζήτηση έγινε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και για την Πολεοδομική Μελέτη η οποία αφορά τη Μεσαιωνική Πόλη. Η μελέτη που συνέταξε ο κ. Γιάννης Παπαχριστοδούλου και αναθεωρήθηκε μετά τη συζήτηση σε προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Δεν έχει αποφανθεί όμως για τη μελέτη ακόμη το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Τη σχετική εισήγηση παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχάλης Χριστοδούλου. Εκτενή αναφορά στο θέμα έκανε και ο κ. Γιάννης Παπαχριστοδούλου. Στη συμμετοχή των αιρετών στο όργανο ελέγχου που θα συσταθεί στα πλαίσια εφαρμογής της μελέτης αναφέρθηκε η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Χ. Γιασιράνη. Αντίθετος με την πρότασή της ήταν ο κ. Κ. Ταρασλιάς που δήλωσε πως οι απόψεις της δεν εκφράζουν όλα τα μέλη της παρατάξεως της μείζονος μειοψηφίας.
«Να σταθούμε με σοβαρότητα. Να μην υπερισχύσουν τα συμφέροντα. Να υπάρχει ισορροπία .Να μην καθορίζουν την τύχη του μνημείου οι πελατειακές σχέσεις. Το υπουργείο Πολιτισμού χειρίζεται με υποτιμητικό τρόπο το μνημείο της Μεσαιωνικής Πόλης. Πάνε να τα δώσουν όλα σε ιδιώτες. Αυτό θα προκαλέσει προβλήματα», δήλωσε ο κ. Δ. Γάκης.
«Ο φορέας ελέγχου είναι επιστημονικό όργανο. Δεν μπορεί να μετέχουν αιρετοί», δήλωσε ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
Πρόταση να θεσπιστεί ανταποδοτικός φόρος για να γίνονται έργα στην Μεσαιωνική Πόλη πρότεινε ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς.
«Με την εισήγηση και τη μελέτη δίνονται λύσεις. Καθυστερήσαμε γιατί προσπαθήσαμε να έρθουμε σε συνεργασία με τη μειοψηφία. Για το όργανο ελέγχου η μελέτη προτείνει αποκέντρωση. Η Μεσαιωνική Πόλη χρειάζεται έσοδα για να είναι εντάξει. Υπάρχουν σκέψεις που οδηγούν στο να θεσπιστούν φόροι που θα είναι ανταποδοτικοί για έργα. Δεν θα είναι κάτι σαν το ΔΗΦΟΔΩ. Για παράδειγμα μπορεί να καταβάλλεται ένα ευρώ για την είσοδο κάθε επισκέπτη στην Μεσαιωνική Πόλη», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Στην έναρξη της συνεδρίασης τιμήθηκαν οι αθλητές κκ Ευστάθιος Αντωνάς και Αλέξανδρος Φάρελ, που κατέκτησαν μετάλλια στους αγώνες πυγμαχίας που διεξήχθησαν πριν λίγες ημέρες στη δημοτική ενότητα Καλλιθέας.