Ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών» Με βάση λοιπόν τους ταξιδιώτες ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που διακρίνεται ως κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εμπειρίας τους στην Ελλάδα. Ο φιλόξενος χαρακτήρας και η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων, αποτελούν τα κορυφαία πέντε κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία). Και στα πέντε αυτά κριτήρια η Ελλάδα υπερτερεί του ανταγωνισμού και προσφέρει πολύ υψηλή ικανοποίηση. Η χώρα μας, ωστόσο, υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε άλλα υλικά και άυλα στοιχεία και διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, όπως είναι η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών (πόλεων, παραλιών, αρχαιολογικών χώρων) η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ), οι οδικές υποδομές και την προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους. Πώς αποτιμώνται όλα αυτά; Στο ότι μια φορά στην Ελλάδα είναι αρκετή. Παρά την υψηλή βαθμολογία της χώρας, ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας – τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους. Ενας στους τρεις (ποσοστό 36%) θέλει να ξανάρθει στη χώρα. Στις άλλες χώρες το ποσοστό είναι υψηλότερο (46%). Το χαμόγελο τελικά δεν αρκεί…
Ένα χαμόγελο δεν φτάνει…
