Τεράστια ανησυχία επικρατεί μεταξύ των γονέων μαθητών σε ολόκληρη τη χώρα εξαιτίας των ολοένα και αυξανόμενων περιστατικών βίας και μπούλινγκ που καταγράφονται μεταξύ των εφήβων τόσο μέσα σε σχολικούς χώρους όσο και έξω από αυτούς.
Τεράστια ανησυχία επικρατεί μεταξύ των γονέων μαθητών σε ολόκληρη τη χώρα εξαιτίας των ολοένα και αυξανόμενων περιστατικών βίας και μπούλινγκ που καταγράφονται μεταξύ των εφήβων τόσο μέσα σε σχολικούς χώρους όσο και έξω από αυτούς.
Αυτό τόνισε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, Παναγιώτης Κατηφές, σημειώνοντας ότι τα περιστατικά βίας μεταξύ μαθητών γίνονται όλο και πιο άγρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον μαθητές δε διστάζουν να καταγράψουν με το κινητό τους τηλέφωνο άγριες επιθέσεις σε συνομηλίκους τους και να ανεβάσουν στη συνέχεια τα βίντεο σε διαδικτυακούς τόπους, με σκοπό να ξεφτιλίσουν τα θύματα.
«Η πανδημία και τα κλειστά σχολεία δεν είχαν επίδραση μόνο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην ψυχοσύνθεση των παιδιών. Πολλά παιδιά έγιναν περισσότερο βίαια, αφού βρέθηκαν μπροστά σε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, τα οποία σημείωσαν αύξηση κατά την πανδημία. Αυτές τις άσχημες εμπειρίες εξωτερίκευσαν τα ίδια τα παιδιά με λανθασμένο τρόπο, ασκώντας και τα ίδια βία», τονίζει ο κ. Κατηφές.
Απαραίτητοι οι κοινωνικοί επιστήμονες στα σχολεία
Κατά τον πρόεδρο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, πλέον είναι απαραίτητη η τοποθέτηση κοινωνικών επιστημόνων στα σχολεία, οι οποίοι θα βοηθήσουν μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς, προκειμένου να προλάβουν ενδεχόμενα περιστατικά βίας και μπούλινγκ αλλά και να τα αντιμετωπίσουν με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο, αν αυτά εκδηλωθούν.
«Το ζήτημα της βίας και του μπούλινγκ μεταξύ των μαθητών δεν άπτεται του σχολικού περιβάλλοντος. Αποτελεί ένα γενικευμένο κοινωνικό φαινόμενο, που σχετίζεται με το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά. Πολύ σημαντικό αρνητικό ρόλο παίζει η πολύωρη παρουσία των παιδιών μπροστά στις οθόνες. Τα βιντεοπαιχνίδια που ασχολούνται και η βία όπως προβάλλεται μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης επηρεάζουν σημαντικά τα παιδιά. Επίσης, τεράστια είναι η επίδραση της σημερινής μουσικής βιομηχανίας. Η μουσική που ακούν τα παιδιά, προβάλλει το μισογυνισμό, τη χρήση ουσιών και όπλων και γενικότερα τη βία. Μέσα από τις οργανώσεις γονέων προσπαθούμε να περάσουμε το μήνυμα στα παιδιά ότι μάγκας δεν είναι αυτός που χτυπάει έναν αδύναμο, αλλά αυτός που υπερασπίζεται τους αδύναμους», αναφέρει ο κ. Κατηφές.
Χρειάζονται στήριξη οι εκπαιδευτικοί
«Είναι αντικειμενική η άποψη ότι αυξάνονται τα περιστατικά βίας μεταξύ των μαθητών, αφού τα παιδιά μεγαλώνουν σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που γεννά τη βία. Έτσι, αυτή γίνεται επιλογή και από τα ίδια τα παιδιά. Είναι γεγονός ότι όλοι οι γονείς ανησυχούμε πολύ για τα παιδιά μας, διότι δε μας ενδιαφέρει μόνο η εκπαίδευσή τους αλλά και η δυνατότητα να μπορέσουν να αποκτήσουν σωστές κοινωνικές σχέσεις. Γι’ αυτό διοργανώνουμε πολύ συχνά ενημερωτικές εκδηλώσεις για τη βία», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Κατηφές.
Κατά τον ίδιο, τα περιστατικά βίας και μπούλινγκ μεταξύ των μαθητών έγιναν περισσότερα και αγριότερα την περίοδο μετά την πανδημία του κορονοϊού, αφού οι καραντίνες και τα κλειστά σχολεία επέδρασαν αρνητικά στην ψυχοσύνθεση των παιδιών.
Όπως υποστηρίζει ακόμα ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζει μέσα στην καθημερινότητα του σχολείου εν τη γενέσει τους, χωρίς να πάρουν διαστάσεις, διαφαινόμενα περιστατικά βίας και μπούλινγκ μεταξύ των μαθητών. Ωστόσο και οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται στήριξη από την Πολιτεία, προκειμένου να επιτελέσουν σωστά τον παιδευτικό τους ρόλο.
«Αυτός ο ρόλος δεν μπορεί να επιτελεστεί σωστά, όταν στα σχολεία υπάρχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών, όταν εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα παντελώς άσχετα με το αντικείμενο που σπούδασαν. Επίσης, όταν τοποθετούνται στα σχολεία το Δεκέμβριο ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, πώς είναι δυνατό να προλάβουν να δεθούν με την τάξη τους; Πώς είναι δυνατό να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των μαθητών τους, όταν θα βρεθούν σε ένα σχολικό περιβάλλον για πέντε-έξι μήνες; Οι κοινωνικοί επιστήμονες στα σχολεία θα μπορέσουν να στηρίξουν το έργο των εκπαιδευτικών. Επίσης, πάγιο αίτημά μας αποτελεί και η δημιουργία σχολών γονέων για τη δική μας συμβουλευτική στήριξη», καταλήγει ο κ. Κατηφές.
Πηγή ethnos.gr