Με αρνητικό πρόσημο όσον αφορά την ζήτηση από τη γερμανική αγορά, τη βασικότερη “πηγή” επισκεπτών για τον ελληνικό τουρισμό, εκτιμάται ότι έκλεισε και ο Απρίλιος, παρά το γεγονός πως η τουριστική σεζόν έχει και επισήμως ξεκινήσει. Σύμφωνα με πηγές από τον επιχειρηματικό τουριστικό κλάδο με τις οποίες συνομίλησε το Capital.gr, μετά τη μεγάλη πτώση που καταγράφηκε στις πωλήσεις πακέτων για Ελλάδα τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο (-16,2% και -25,8% αντίστοιχα), ανάλογη αναμένεται να είναι τελικά και η υστέρηση τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που, όπως εξηγούν οι επιχειρηματίες του του τουρισμού, θα εκμηδενίσει όλη την αυξητική τάση στην ζήτηση για τα ελληνικά πακέτα που είχε σημειωθεί το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο (19% και 22%.
Επισημαίνουν μάλιστα πως συνολικά το διάστημα από το Νοέμβριο μέχρι και τον Απρίλιο, περίοδος όπου συντελείται ο μεγαλύτερος όγκος των κρατήσεων δεδομένου ότι οι Γερμανοί τουρίστες δεν είναι φίλοι του early booking, ο ρυθμός της ζήτησης θα κλείσει αρνητικά. Σε απόλυτο νούμερο αυτό σημαίνει πως οι αφίξεις από τη Γερμανία δεν θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα δύο εκατ. Απεναντίας οι κρατήσεις από τη βρετανική αγορά θεωρείται ότι στο σύνολο θα κινηθούν ελαφρώς θετικά σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων είχε κρούσει εδώ και μέρες των κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας πως όσο δεν κλείνει η συμφωνία με τους εταίρους μας και παρατείνεται η οικονομική αστάθεια της χώρας μας, είναι βέβαιο ότι θα επηρεαστεί περαιτέρω ο ρυθμός ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Το σίγουρο είναι πως η παραπάνω εξέλιξη, σε συνδυασμό με το “θολό τοπίο” που πλανάται σε σχέση με την επιβολής τέλους από 1 έως 5 ευρώ ανά διανυκτέρευση σε ξενοδοχεία που είναι άνω των 3 αστέρων, με εφαρμογή σε ολόκληρη τη χώρα, δημιουργεί αναστάτωση στον ξενοδοχειακό κλάδο, ενώ παράλληλα δημιουργεί εύθραυστες ισορροπίες όσον αφορά το φετινό στόχο των 25 εκατ. αφίξεων.
Οι ενδεχόμενες απώλειες σε περίπτωση που συνεχιστεί το πάγωμα στις κρατήσεις προκαλούν ανησυχία στους επιχειρηματίες του τουρισμού, καθώς η γερμανική αγορά αποτελεί τη Νο1 αγορά για τη χώρα: η πρόσφατη έρευνα της ReiseAnalyse «Vacation trends 2025: Development of Tourism Demand in Germany» έδειξε ειδικότερα πως η μέση δαπάνη ταξιδιού του Γερμανού τουρίστα έφτασε τα σε τα 958 ευρώ το 2014 και αποτελεί ένα νέο ρεκόρ καθώς το 2013 η μέση δαπάνη ήταν 906 ευρώ. Επίσης, η διάρκεια των διακοπών δεν μειώθηκε, αλλά παρέμεινε σταθερή σε 12,5 ημέρες. Στα ταξίδια μακράς διάρκειας, η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση πάνω από την Ολλανδία, τη Πολωνία και τις ΗΠΑ με ποσοστό 2,9%. Τις τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Ισπανία, η Ιταλία και η Τουρκία με ποσοστά 13,5%, 7,8% και 7% αντίστοιχα. Η Αυστρία βρίσκεται στη τέταρτη θέση με ποσοστό 4,9% και ακολουθούν η Γαλλία και η Κροατία με 3,4% και 3,3% αντίστοιχα.
Πηγή:capital.gr