- Καταδικάστηκε να καταβάλει χρηματική αποζημίωση 20.000 ευρώ
Χρηματική αποζημίωση συνολικού ύψους 20.000 ευρώ εντέλλεται να καταβάλει σε ξενοδοχειακή εταιρεία της Λίνδου, ξενοδοχειακή επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στην ίδια περιοχή, με απόφαση που εξέδωσε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου, κρίνοντας ότι έκανε παραπλανητική χρήση του ονόματός της για να πωλήσει πακέτα διακοπών σε τουρίστες!
Το ιστορικό της υπόθεσης φέρεται να έχει ως εξής:
Η ενάγουσα, ανώνυμη εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της ένα εποχιακής λειτουργίας ξενοδοχείο, ευρισκόμενο στη Λίνδο.
Περί τις αρχές του Ιουλίου του έτους 2011 μετέβησαν στο εν λόγω ξενοδοχείο διαμαρτυρόμενοι τόσο στον πρόεδρο του Δ.Σ., όσο και σε μια συγγενή του δεκάδες Γάλλοι τουρίστες, που είχαν δυσαρεστηθεί έντονα, για το λόγο ότι, ενώ είχαν κάνει διαδικτυακή κράτηση δωματίων στο ξενοδοχείο της ενάγουσας μέσω τουριστικού πρακτορείου για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ουδέποτε διέμειναν σε αυτό, αλλά αντίθετα διέμειναν σε άλλο ξενοδοχείο, το οποίο εκμεταλλεύεται η εναγόμενη.
Οι ως άνω Γάλλοι τουρίστες διαμαρτυρήθηκαν έντονα και δήλωσαν ότι ενώ είχαν κάνει διαδικτυακή κράτηση δωματίων για τις καλοκαιρινές διακοπές τους μέσω των ιστοσελίδων «lastminute.com» και «voyagerprive.com», για να διαμείνουν στο ξενοδοχείο της ενάγουσας, αφού είχαν δει στους συγκεκριμένους ιστότοπους φωτογραφίες του ξενοδοχείου, εγκρίνοντάς το για τις διακοπές τους, όταν έφθασαν στη Ρόδο, τους παρέλαβαν τουριστικά λεωφορεία τα οποία στη συνέχεια τους μετέφεραν για τη διαμονή τους για τις καλοκαιρινές διακοπές τους σε άλλο ξενοδοχείο της εναγομένης.
Το ως άνω ξενοδοχείο της εναγομένης δεν ανταποκρινόταν στο επίπεδο διακοπών που είχαν επιλέξει οι Γάλλοι τουρίστες και ήταν κατώτερο ποιοτικά από το ξενοδοχείο της ενάγουσας, το οποίο σημειωτέον λειτουργούσε άνευ του ειδικού σήματος λειτουργίας και εξαιτίας αυτού επεβλήθη πρόστιμο στην εναγομένη με απόφαση της Διεύθυνσης Τουρισμού Δωδεκανήσου.
Σημειωτέον δε ότι η εναγομένη άλλαξε την επωνυμία του εν λόγω ξενοδοχείου που εκμεταλλευόταν.
Αφού είχαν ολοκληρώσει τις διακοπές τους στη Ρόδο διαμένοντας στο ξενοδοχείο της εναγομένης, οι Γάλλοι τουρίστες, φανερά δυσαρεστημένοι με το γεγονός της διαμονής τους σε άλλο (κατώτερης ποιότητας) ξενοδοχείο από αυτό που είχαν επιλέξει, απευθύνθηκαν στην ιστοσελίδα «lastminute.com», όπου είχαν κάνει τη διαδικτιακή κράτηση δωματίων, για να παραπονεθούν, αλλά και στο ξενοδοχείο της ενάγουσας, όπως προκύπτει από τα ακριβή φωτοαντίγραφα δεκατριών τιμολογίων και ένδεκα κουπονιών «vouchers» γραμμένων στη γαλλική γλώσσα, αλλά και από πέντε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, απευθυνόμενα στην ενάγουσα.
Το δικαστήριο έκρινε ότι η εναγόμενη καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου του έτους 2011 παρουσίαζε και «πωλούσε» πακέτα διακοπών του ξενοδοχείου της με το διακριτικό τίτλο του ξενοδοχείου της ενάγουσας.
Δέχτηκε ότι η αλλαγή ονόματος έγινε προς προσέλκυση πελατείας και σύγχυσης του καταναλωτικού κοινού σχετικά με την ταυτότητα των δύο ξενοδοχείων.
Κρίθηκε ακόμη ότι με την παράνομη αυτή χρήση των διακριτικών γνωρισμάτων του ξενοδοχείου της ενάγουσας στους διαδικτυακούς τόπους «lastminute.com» και «voyagerprive.com» η εναγόμενη απέσπασε πελατεία εις βάρος της ενάγουσας.
Η ποιότητα τουριστικών παροχών του ξενοδοχείου της εναγομένης, όπως κρίθηκε, ήταν κατώτερη από αυτό που προσφέρει το ξενοδοχείο της ενάγουσας και με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε στο καταναλωτικό κοινό η εντύπωση ότι το ξενοδοχείο της ενάγουσας είναι το ίδιο με αυτό της εναγομένης και ότι η παροχή τουριστικών παροχών του είναι κατώτερης ποιότητας.
Κρίθηκε παραπέρα ότι η φήμη της ενάγουσας επλήγη σε μεγάλο βαθμό, διότι οι συγκεκριμένοι ιστότοποι δρουν σε μεγάλη γεωγραφική κλίμακα.
Την ενάγουσα εκπροσώπησε ο δικηγόρος κ. Ηλίας Ζωγραφίδης και την εναγόμενη ο δικηγόρος κ. Στέργος Λεβέντης.