Στον «αέρα» βρίσκονται οι βραδινές πτήσεις από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, λόγω προβλημάτων στα συστήματα προσέγγισης. Ήδη έχουν ματαιωθεί μέχρι νεοτέρας όλα τα βραδινά δρομολόγια από και προς Μυτιλήνη, ενώ ως το τέλος του μήνα ανάλογο πρόβλημα θα έχουν Σκιάθος, Σαντορίνη και Κως.
Συνέντευξη Σπ. Ρολλάκη
Όπως εξήγησε στο ΒΗΜΑ 99.5 FM ο πρόεδρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολλάκης, τα ραδιοβοηθήματα προσέγγισης δεν έχουν ελεγχθεί, για αυτό και τα αεροπλάνα προσεγγίζουν με τη βοήθεια των ελεγκτών, κάτι που είναι αδύνατο κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το αεροσκάφος που πρέπει να προχωρήσει στον έλεγχο των μηχανημάτων υπολογίζεται να φτάσει στην Ελλάδα από τη Γαλλία έως τις 20 Ιουνίου.
Το πρόβλημα επιβεβαιώνει και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αποδίδοντάς το στην έλλειψη διαθέσιμων πόρων.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εξηγούν πως τα ραδιοβοηθήματα (VFR) ουσιαστικά δουλεύουν, αλλά δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμα για φέτος, έτσι αναγκάζονται για λόγους ασφαλείας οι αποπροσγειώσεις να γίνονται εξ όψεως. Για αυτό το λόγο επιτρέπονται δρομολόγια έως και μισή ώρα μετά τη δύση του ηλίου.
Η Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαθέτει δύο αεροπλάνα ειδικά μετασκευασμένα, ώστε να υλοποιούν ελέγχους για τις ενδείξεις των ραδιοβοηθημάτων. Ωστόσο, τα αεροσκάφη αυτά παραμένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης πόρων.
Το κόστος που απαιτείται να καταβληθεί για το μεν πρώτο αεροσκάφος είναι 35.000 ευρώ, ενώ για το δεύτερο 70.000 ευρώ. Το σχετικό κονδύλι εξασφαλίστηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα την Τετάρτη 3 Ιουνίου ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολλάκης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για την ελλιπή συντήρηση στα μηχανήματα προσέγγισης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια και τη συντήρηση των μηχανημάτων προσέγγισης
«Σε όλα τα αεροδρόμια υπάρχουν τα ραδιοβοηθήματα, τα οποία είναι ένα όργανο που δίνει τις διάφορες γωνίες από ένα σημείο και μετά για να προσεγγίσει το αεροπλάνο και να μπει στο διάδρομο για να προσγειωθεί. Δεν είναι εκτός ενεργείας, δεν έχει χαλάσει, απλά δεν έχει γίνει το τεστ που πρέπει να γίνεται βάσει κανονισμών την ανάλογη χρονική περίοδο. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ένας μήνας παράταση, τέλειωσε και η παράταση. Δεν αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη που έχει τεθεί εκτός ενεργείας, μέχρι να γίνει το τεστ, το οποίο κάνει ένα αεροπλανάκι των ΗΠΑ και είναι αυτή τη στιγμή στη Γαλλία και δεν έχει επισκευαστεί ακόμα. Ακούγεται για 15-20 Ιουνίου, δεν ξέρω κι εγώ συγκεκριμένα. Κακώς βέβαια δεν έχει γίνει αυτό.
Δεν είναι μόνο η Μυτιλήνη, είναι και άλλα αεροδρόμια, όπου το αεροπλανάκι πρέπει να κάνει τον έλεγχο. Η ασφάλεια των πτήσεων είναι δεδομένη, δεν το συζητάμε. Τα αεροπλάνα που πάνε εκεί και θα συνεχίσουν και σήμερα, δεν πάνε VFR, δεν είναι αυτό το «βλέπω και πάω», πάει κανονικά η IFR διαδικασία, με έλεγχο δηλαδή στο σημείο, το οποίο είναι εκεί κι από εκεί και μετά θα εκτελεί visual προσέγγιση, που είναι μια προσέγγιση που βλέπει ναι μεν το αεροπλάνο, αλλά ελέγχεται από τον ελεγκτή, είναι πλήρως ελεγχόμενο και λογικό είναι την νύχτα να μην μπορέσει να πάει.
Σε λίγο θα είναι η Σκιάθος, 15 Ιουνίου θα είναι η Σαντορίνη και ακολουθεί και η Κως (που θα έχουν το ίδιο πρόβλημα). Είναι ζήτημα και χρημάτων. Με τα πλήρως ανταποδοτικά τέλη διαδρομής, αυτή τη στιγμή στο κράτος, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο τέτοια υπηρεσία. Έχουν μπλέξει το έδαφος με τον αέρα. Έχουν μπλέξει τα πάντα.
Και με την προηγούμενη κυβέρνηση (υπήρχε το πρόβλημα). Εμείς, αυτή τη στιγμή, έχουμε προσφύγει στον ΣτΕ, 20 Οκτώβρη είναι η δικάσιμος. Θεωρούμε εμείς και οι δικοί μας ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι είναι τυπικό το τεστ, αλλά χωρίς αυτό, αν γίνει μια στραβή, θα έχουμε την ευθύνη.»
Το ΒΗΜΑ