Ειδήσεις

Στην Περιφέρεια επιρρίπτουν τα υπουργεία την ευθύνη για την χαώδη κατάσταση στην Ε.Ο.

Στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποδίδονται οι ευθύνες για την πορεία του έργου της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου από δύο Υπουργούς της κυβέρνησης, με απαντήσεις που έδωσαν, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Γάκη και Ευγενία Ουζουνίδου!
Οι δύο βουλευτές είχαν συγκεκριμένα υποβάλει ερώτηση στους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών, σχετικά με την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων στην ΕΟ Ρόδου – Λίνδου.
Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την αποπεράτωση του τόσο αναγκαίου για το νησί της Ρόδου έργου, το οποίο είχε βαλτώσει στα τελευταία χρόνια.
Η καθυστέρηση αυτή υποχρεώνει τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού να ρισκάρουν με τη ζωή τους κινούμενοι με το όχημά τους σε αυτό το δρόμο – καρμανιόλα, όπως έχει διαμορφωθεί.
Επιπλέον, η απαράλλακτη εικόνα του εργοτάξιου τα τελευταία χρόνια αμαυρώνει την εικόνα μας σε κάθε επισκέπτη του νησιού, που αναγκάζεται να κινηθεί σε αυτό το απαράδεκτο οδικό δίκτυο.
Στην ερώτηση επεσήμαναν μεταξύ άλλων ότι χαρακτηριστικό παράδειγμα της κυβερνητικής αδιαφορίας, αποτελούν τα προγράμματα αποκατάστασης ομαλών συνθηκών στην οδική κυκλοφορία και την επανόρθωση των ζημιών στις περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Ρόδο το Νοέμβριο του 2013 αλλά και παλαιότερα. Ιδίως, εκείνα τα έργα που αποτελούν τμήμα των παρεμβάσεων στον οδικό άξονα Ρόδου – Λίνδου και η καθυστέρηση τους εγκυμονεί κινδύνους για οδηγούς και κατοίκους της περιοχής.
Αναφερόμενοι στην Εθνική Οδό Ρόδου – Λίνδου τόνισαν ότι η κατάσταση είναι χαώδης και ότι η ταλαιπωρία ντόπιων και ξένων οδηγών έχει χτυπήσει «κόκκινο».
«Η ροδιακή κοινωνία ανησυχεί και διαμαρτύρεται. Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του προβλεπομένου χρονοδιαγράμματος (Ιούνιος 2014), είναι σίγουρο ότι η ολοκλήρωση τους αναβάλλεται για την επόμενη τουριστική περίοδο, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οδική ασφάλεια και τον τουρισμό» όπως τόνισαν.
Στην απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Αργύρης Ντινόπουλος, άφησε σαφή υπονοούμενα για τις καθυστερήσεις στα έργα για την αντιμετώπιση των καταστροφών στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Στην απάντηση του αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:
«Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου χρηματοδοτήθηκε με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. 57546/26-11-2013 (Α.ΔΑ: ΒΛ1ΤΝ-9ΗΧ) με το συνολικό ποσό των 150.000 ευρώ, για την αντιμετώπιση των καταστροφών, σε βάρος των πιστώσεων του έργου 2003ΣΕ05500005 «Πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης ζημιών και καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού της Χώρας» της ΣΑΕ 055, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν αποσταλεί τα σχετικά παραστατικά για την απορρόφηση τους.
Περαιτέρω, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει χρηματοδοτήσει το Δήμο Ρόδου για το έτος 2014 από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για επενδύσεις (Σ.Α.Τ.Α.) με το ποσό των 937.720,00 ευρώ, για την κάλυψη έργων και επενδυτικών δραστηριοτήτων.
Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών με τα υπ1 αριθμ. πρωτ. 28298/14-07-2014 και 28997/17-07-2014 έγγραφα του έχει προβεί σε αναζήτηση στοιχείων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και την Περιφέρεια Αιγαίου και, μόλις περιέλθουν οι σχετικές απαντήσεις, θα επανέλθουμε με νεότερο έγγραφο μας».
Στην απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοΐδης αποδίδεται η ευθύνη για την πορεία του έργου, ομοίως στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Στην απάντηση αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:
«Από τη δημοπράτηση μέχρι και την οριστική παραλαβή του έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση της Βελτίωσης-Διαπλάτυνσης Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου από Φαληράκι μέχρι Κολύμπια», αρμοδιότητα Προϊσταμένης Αρχής, είχε η Δ/νση Οδικών Έργων (Δ1) του Υπουργείου.
Κατόπιν του από 01.04.2014 Πρωτοκόλλου Παράδοσης-Παραλαβής, το οποίο συντάχθηκε και υπογράφηκε από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων και τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 129, του Ν. 4199/13 και τα προβλεπόμενα στις υπ’ αρ. πρωτ. Δ17α/05/238/Φ.2.2.1/29.10.2013 (Φ.Ε.Κ.2773 Β731.10.2013) και Δ17α/03/279/Φ2.2.1/31.12.2013 (Φ.Ε.Κ. 10 Β708.01.2014) Αποφάσεις, και μετά τη δημοσίευση της υπ’ αρ. 6282/Ο.Ε./21.03.2014 (Φ.Ε.Κ. 517 Γ/17.04.2014) Απόφασης του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, με την οποία μεταφέρεται το προσωπικό της καταργηθείσας Ε.Υ.Δ.Ε. Ύδρευσης Ρόδου στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε αντίστοιχες συσταθείσες προσωποπαγείς θέσεις, έχει ολοκληρωθεί πλέον και τυπικά η διαδικασία παράδοσης του προαναφερόμενου έργου στη Δ/νση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Όσον αφορά τις μελέτες, που έχει αναλάβει η Δ/νση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) του Υπουργείου μας και αφορούν στον Οδικό Άξονα Ρόδου-Λίνδου, στα πλαίσια της σύμβασης: «Επείγουσες μελέτες τεχνικών έργων στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και επικινδύνων γεφυρών», εγκρίθηκαν οι απαραίτητες κύριες και υποστηρικτικές μελέτες για το τεχνικό έργο Άνω Διάβασης προς Αφάντου επί της Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου.
Οι συγκεκριμένες μελέτες, διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Επίσης, η ΔΜΕΟ ανέθεσε σε μελετητικό σχήμα μελέτη, προϋπολογισμού 1.106.917 ευρώ, που αφορά στην οδική σύνδεση της Πόλης της Ρόδου με το αεροδρόμιο Ρόδου, με νέα οδό μήκους 10 χλμ. περίπου και διατομής 17 μ. (δύο κλάδων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα), ανακουφίζοντας τον υφιστάμενο παραλιακό άξονα και προβλέποντας τη σύνδεση της με την οδό Αεροδρόμιο-Φαληράκι και τη μελλοντική επέκταση της Περιμετρικής Οδού Ρόδου.
Στο τμήμα αυτό, προβλέπονται να μελετηθούν οι αναγκαίες μελέτες οδοποιίας, στατικές, υδραυλικές, περιβαλλοντικές και οι λοιπές υποστηρικτικές μελέτες τους (τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου, δοκιμές, αξιολογήσεις και μελέτες), καθώς και οι αντίστοιχες περιβαλλοντικές μελέτες (Π.Π.Ε., Μ.Π.Ε.).
Μετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εγκρίθηκε το στάδιο του γεωμετρικού σχεδιασμού (προμελέτη οδοποιίας και κόμβων), ακολούθως εκδόθηκε απόφαση δέσμευσης της ζώνης των έργων (ΠΔ 209/98), ενώ στη συνέχεια δόθηκαν οι εντολές εκπόνησης των επόμενων σταδίων μελετών. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 40 εκ ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, ΟΕ, ΓΕ, απαλλοτριώσεις).
Ακόμη το Υπουργείο, διαμέσου της Δ/νσης Συντήρησης Οδικών Έργων (Δ3), το έτος 2013 διέθεσε το ποσό των 250.000 ευρώ, για το έργο «Αποκατάσταση ζημιών από τη θεομηνία του Δεκεμβρίου 2012 του οδικού δικτύου του Δήμου Ρόδου».
Επίσης, στα πλαίσια της οδικής ασφάλειας, δημοπρατήθηκε από την Δ3 το έργο με τίτλο: «Υλοποίηση βραχυπρόθεσμων παρεμβάσεων σε τμήματα και θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας στον άξονα Ρόδος-Λίνδος», το οποίο και ολοκληρώθηκε το 2012».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου