Ειδήσεις

Δυναμική είσοδος υπερκαταστημάτων και στην αγορά τουριστικών ειδών του νησιού

Ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο σκληρός για όλους
 Είναι καιρός για πρωτοβουλίες από τους τοπικούς θεσμούς

Δυναμική είσοδο στο λιανεμπόριο τουριστικών ειδών, αναμνηστικών και ειδών ένδυσης έκαναν φέτος τα μεγάλα καταστήματα που λειτουργούν στη Ρόδο, εντείνοντας με τον τρόπο αυτό τον ανταγωνισμό σε όλο τον κλάδο. Οι τουρίστες φέτος συνέρρεαν και εξακολουθούν να συρρέουν κατά δεκάδες  προς τα μεγάλα καταστήματα ένδυσης και στο αντίστοιχο υπερμέγεθες κατάστημα παιχνιδιών (και δεκάδων άλλων ειδών), κάνοντας ημερήσιες αγορές δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Στη φετινή σεζόν οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις έκαναν επιθετική πολιτική προσέγγισης πελατών, πραγματοποιώντας ενημερώσεις σε ξενοδοχεία και προχωρώντας σε συμφωνίες μέσω τουριστικών πρακτόρων και ξεναγών. Ετσι, οι τουρίστες στις μεγάλες μονάδες είχαν ενημερωθεί για τη δυνατότητα να επιτύχουν αγορές εμπορευμάτων σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες που ισχύουν στις τουριστικές περιοχές. Μάλιστα, το σύνθημα που κυριάρχησε στην όλη προσπάθεια προβολής επικεντρώθηκε στη φράση «γιατί να αγοράσεις ακριβά κάτι που δίπλα θα το βρεις πολύ φθηνά», με την έννοια ότι η Ρόδος είναι ένας μικρός τόπος και σε κοντινή απόσταση από τις τουριστικές περιοχές, υπάρχουν υπερκαταστήματα με αντίστοιχα εμπορεύματα. Βέβαια, στα υπερκαταστήματα υπάρχουν μόνο περιορισμένα είδη τουριστικών ειδών, όμως από τη στιγμή που ο τουρίστας περάσει το κατώφλι τους, δεν θα σταθεί μόνο στα τουριστικά είδη, αλλά θα προχωρήσει και σε άλλες αγορές, μειώνοντας έτσι τα διαθέσιμα χρήματα για ψώνια.
Προφανώς δεν υπάρχει παρανομία σε αυτή την πολιτική προσέγγισης πελατών. Ακόμα και ο όρος «κατευθυνόμενο εμπόριο» έχει στην πράξη απενοχοποιηθεί, μιας και δεν υπάρχει ουσιαστικός μηχανισμός διαπίστωσης της παράβασης και επιβολής κάποιου προστίμου. Ωστόσο, η πολιτική αυτή είναι δεικτική της πορείας στην οποία έχει πια υπεισέρθει η αγορά. Η γιγάντωση των μεγάλων καταστημάτων ομοιάζει με μια μορφή καρκίνου, καθώς το νεόπλασμα αναπτύσσεται ως αθάνατος όγκος σε βάρος όλων των υπολοίπων υγιών κυττάρων του οργανισμού.
Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις στο πρόβλημα αυτό. Οι έμποροι εκείνοι που λειτουργούν ως μάζα, αλλά και εκείνοι που καταφέρνουν να πρωτοτυπήσουν με μοναδικά χειροποίητα κομμάτια, δεν θα καταφέρουν να επιζήσουν για το λόγο που επικαλούνται όλοι οι παλιοί έμποροι: «Τι να το κάνεις το καλό εμπόρευμα και τι τον καλό πωλητή, όταν δεν υπάρχει αγοραστής».
Η έλευση του Σεπτέμβρη για την αγορά της Ρόδου, σημαίνει στην πράξη το πέρασμα προς την τελευταία φάση της τουριστικής περιόδου. Κατά κοινή ομολογία, η φετινή σεζόν δεν απέδωσε τα αναμενόμενα για το εμπόριο και αυτό θα φανεί πιο γλαφυρά στη διάρκεια των μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, όταν θ’ αρχίσουν να γίνονται απαιτητές όλες οι υποχρεώσεις των εμπόρων (προμηθευτές, ενοίκια, λογιστικές τακτοποιήσεις). Αυτές οι υποχρεώσεις ίσως οδηγήσουν ένα ποσοστό επιτηδευματιών στο οριστικό κλείσιμο των δραστηριοτήτων τους.
Σημειώνεται ότι στα τελευταία χρόνια προχώρησαν σε οριστικό κλείσιμο εργασιών αρκετές παλαιές εμπορικές επιχειρήσεις, με στιβαρό όνομα στον κλάδο που εδραστηριοποιούντο. Βέβαια, στη θέση τους ξεκίνησαν νέες επιχειρήσεις, όμως τι μέλλον έχουν αυτές οι προσπάθειες που γίνονται από πρόσωπα χωρίς εμπειρία και γνώση των προβλημάτων της αγοράς; Μήπως ήρθε η ώρα για τους τοπικούς παράγοντες να προχωρήσουν σε πιο ενεργές δράσεις προστασίας, κατάρτισης και ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας;

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου