Έμφαση σε νέες επενδύσεις, την ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, την οδική ασφάλεια και την αντισεισμική προστασία δίνει η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο τομέας υποδομών, μεταφορών, δικτύων, χωροταξίας και πολεοδομίας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, μεταξύ άλλων, η βαρύτητα που δίνει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για ευρείας έκτασης σεισμική αναβάθμιση των κτηρίων, η ενεργοποίηση παλαιότερου νόμου για τα εμπορευματικά κέντρα και η εφαρμογή του συστήματος αναλογικής χρέωσης στα διόδια. Αναλυτικά ανά τομέα προβλέπονται τα εξής:
Υποδομές
– Βελτίωση και απλούστευση του θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την υλοποίηση των επενδύσεων με πλήρη διαφάνεια, σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς καθυστερήσεις και με εξορθολογισμό του κόστους. Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τις απαλλοτριώσεις με απλούστευση διαδικασιών, αντικειμενικοποίηση αποζημιώσεων και επιτάχυνση των διαδικασιών.
-Ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ενθάρρυνση των ιδιωτικών επενδύσεων στο χώρο των υποδομών μέσω επωφελών για το δημόσιο συμφέρον συμφωνιών προκειμένου να υλοποιηθούν έργα υποδομών που
διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και την οικονομική ανάπτυξη και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
-Εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Διοίκησης στον τομέα των Υποδομών κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα, ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες, πρόσθετα διοικητικά βάρη, χαμένος χρόνος, δυσάρεστες
συνέπειες στη χρηματοδότηση.
-Ενίσχυση των κλασικών και ευρηματικών χρηματοδοτικών εργαλείων με αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά προτεραιότητα στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ.
-Προτεραιότητα σε υψηλά περιβαλλοντικά standards
-Επιτάχυνση των έργων των έργων του τρέχοντος ΕΣΠΑ που τους τελευταίους μήνες έχουν υπάρξει σημαντικές καθυστερήσεις ή έχει γίνει αναστολή των εργασιών τους, εξασφάλιση χρηματοδότησης έργων που κινδυνεύουν να μην έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 31-12-2015.
Αντισεισμική προστασία
-Επιτάχυνση του προσεισμικού ελέγχου δημόσιων κτηρίων
-Προσεισμικός έλεγχος ιδιωτικών κτηρίων και σεισμική αναβάθμισή τους. Και αυτό επειδή σύμφωνα με στατιστικές μελέτες η πλειονότητα των κτηρίων, μελετημένα και κατασκευασμένα με τους κανονισμούς οπλισμένου σκυροδέματος του 1954 και αντισεισμικό του 1959, αποτελείται κυρίως από ιδιωτικά κτήρια.
-Εξορθολογισμός και αναδιοργάνωση όλων των κρατικών υπηρεσιών και ΝΠΔΔ που εμπλέκονται στα θέματα αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας.
-Ιεράρχηση και εν συνεχεία έναρξη της σεισμικής ενίσχυσης δημοσίων ή ιδιωτικών κτιρίων (νοσοκομεία, πυροσβεστικοί σταθμοί κτλ) ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης από μια σεισμική καταστροφή
-Παροχή κινήτρων, αλλά και τεχνικής υποστήριξης για ευρείας έκτασης σεισμική αναβάθμιση των πλέον προβληματικών από πλευράς σεισμικής αντοχής πολυωρόφων κτιρίων, ήτοι κτιρίων οπλισμένου σκυροδέματος με πυλωτή, μελετημένων και κατασκευασμένων με τους παλιούς κανονισμούς δηλ. πριν το 1984.
Οδικοί άξονες
-Επιτάχυνση των οδικών αξόνων με στόχο την κατά το δυνατόν άμεση ολοκλήρωσή τους και σχεδιασμός νέων που θα βγάλουν από την απομόνωση μεγάλες περιοχές της περιφέρειας.
– Δημιουργία ολοκληρωμένου εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων με υλοποίηση και άλλων οριζοντίων και κάθετων αξόνων.
– Δημιουργία και επέκταση αστικών δικτύων αυτοκινητοδρόμων
– Αναλογικό, ψηφιακό σύστημα συλλογής διοδίων που θα εξασφαλίζει χαμηλές τιμές και αναλογική χρέωση.
Σιδηρόδρομοι
-Σιδηροδρομική σύνδεση με τους κομβικούς λιμένες: Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Πάτρα, κ.α.
-Προώθηση της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” μέσω ΣΔΙΤ.
-Σύνδεση με τα δίκτυα της Βουλγαρίας και της Τουρκίας.
-Προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών
-Δρομολόγηση σύγχρονων συρμών για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στον πολίτη, αλλά και μείωση του χρόνου διαδρομής
Μεταφορές
-Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου δράσης για την οδική ασφάλεια με επιστημονική τεκμηρίωση και στοχευμένες δράσεις με όραμα τη μείωση των τροχαίων σε ποσοστό 50% την προσεχή δεκαετία
-Συγκρότηση και λειτουργία ανεξάρτητου φορέα οδικής ασφάλειας με κύρια αρμοδιότητα το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αρμόδια υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι, Αστυνομία, επαγγελματικοί και εθελοντικοί φορείς, κλπ) και συνεργασία με φορείς του εξωτερικού (Διευρωπαϊκό Δίκτυο) για την εφαρμογή της οδικής ασφάλειας.
-Αναθεώρηση και αυστηροποίηση του ΚΟΚ
-εφαρμογή λογισμικού για συσχέτιση κόστους-οφέλους από δράσεις οδικής ασφάλειας και παρεμβάσεις στις οδικές υποδομές με στόχο την μείωση του κόστους των τροχαίων ως ποσοστό του ΑΕΠ (από πλέον του 3% που είναι σήμερα σε κάτω του 1%).
-καταγραφή πανελλαδικά και κατ΄ έτος των θέσεων υψηλής επικινδυνότητας προκειμένου να ακολουθούν άμεσα παρεμβάσεις περιορισμού και απάλειψης της επικινδυνότητας.
-προγραμματισμός και σταδιακή υλοποίηση του προγράμματος “alcholock” που έχει υιοθετηθεί σε πολλές χώρες της ΕΕ (αν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ το αυτοκίνητο δεν ξεκινά).
Συνδυασμένες μεταφορές
-Διασύνδεση των λιμένων με τα μεταφορικά δίκτυα της ενδοχώρας
-Υλοποίηση των σιδηροδρομικών προσβάσεων στους λιμένες, που περιλαμβάνουν τόσο έργα υποδομής όσο και λειτουργικές παρεμβάσεις, προκειμένου να παρέχονται υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ένταξή τους στην εφοδιαστική αλυσίδα των Θαλασσίων Διαδρόμων
-Υλοποίηση σιδηροδρομικών συνδέσεων με σημαντικές βιομηχανικές περιοχές, εφόσον αποδειχθεί η βιωσιμότητά τους.
-Επικαιροποίηση και ενεργοποίηση του Ν.3333/2005 για τα Εμπορευματικά Κέντρα και έναρξη των διαδικασιών για τη συγχρηματοδότησή τους.
-Ίδρυση και οργάνωση Εμπορευματικών Κέντρων σε κατάλληλες περιοχές, για την τόνωση των συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, την εξυπηρέτηση των εξωτερικών και διαμετακομιστικών μεταφορών, καθώς και την ανάδειξη της Ελλάδας σε κύρια Βαλκανική Πύλη, που συνδέεται με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές και Παρευξείνιες αγορές.
Αστικές συγκοινωνίες
-Ανάπτυξη, εκσυγχρονισμός και βελτίωση των μεταφορικών υποδομών και της ποιότητας εξυπηρέτησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.
-Ταχύτερη υλοποίηση των έργων όλων των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη. Προώθηση των επεκτάσεων των δικτύων τους.
-Ανασχεδιασμός των δρομολογίων όλων των ΜΜΜ με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την περιβαλλοντική προστασία του κέντρου της Αθήνας. Καλύτερη εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων λαϊκών συνοικιών και των περιφερειακών Δήμων.
-συνοικιών και των περιφερειακών Δήμων.
– Ειδική πολιτική μειωμένου εισιτηρίου για ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες (μαθητές, φοιτητές, ηλικιωμένοι κ.α.) μέσα από Συμβάσεις Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου των ΜΜΜ με το Κράτος.
– Ορθολογική κατανομή του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών
-Ανανέωση του στόλου των ΜΜΜ και άμεση ένταξη έργων στο πρόγραμμα Ε.Σ.Π.Α.
-Παροχή εγγυήσεων από το κράτος για την κάλυψη του κοινωνικού κόστους
-Κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό από τις κενές θέσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω των αποχωρήσεων
– Πολιτικές στήριξης των ΚΤΕΛ ως κοινωνικού μέσου μαζικής μεταφοράς, που
καλύπτει το σύνολο της ελληνικής περιφέρειας.
-Έργο κατασκευής του σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Η δημιουργία του Υπεραστικού Σταθμού στην Αθήνα με τη δυνατότητα κατασκευής ενός σύγχρονου Υπεραστικού σταθμού Λεωφορείων με την διαδικασία παραχώρησης στον Ελαιώνα, όπου υπάρχει η κατάλληλη υποδομή σύνδεσης του σταθμού με στάση μετρό
-Πολιτικές στήριξης του ΤΑΞΙ ως μέσου ειδικής μεταφοράς, απαραίτητου για την ταχεία εξυπηρέτηση του επιβάτη.
-Προώθηση του ΤΡΑΜ σε πόλεις της περιφέρειας με σημαντικό πληθυσμό (μεγάλες Πανεπιστημιακές μονάδες, αυξημένη τουριστική κίνηση κλπ) με ταυτόχρονη ανάπλαση/αναβάθμιση του ιστορικού και εμπορικού κέντρου τους.
Αεροδρόμια και Λιμάνια
-Προτεραιότητα στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων, που σήμερα είναι ανενεργά ή συνεχίζονται με απαράδεκτα χαμηλό ρυθμό υλοποίησης, και στην εφαρμογή πολιτικών αξιοποίησης και ανάπτυξης στην περιφέρεια της χώρας.
-Η αναβάθμιση των Αεροδρομίων της χώρας πέραν των 14 αεροδρομίων και κατασκευή νέων αερολιμένων όπου είναι ώριμα (πχ. Καστέλι).
-Δημιουργία δικτύου μικρών αεροδρομίων και αεραθλητικών κέντρων με αξιοποίηση των παλαιών στρατιωτικών αεροδρομίων για την προσέλκυση προσοδοφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (π.χ. αεροταξί, αεραθλητισμός, υψηλού επιπέδου τουρισμός κλπ).
-Προώθηση των θαλάσσιων αερομεταφορών (υδροπλάνα)
Αεροπορικές μεταφορές
-Αξιοποίηση ανενεργών στρατιωτικών αεροδρομίων, για την προσγείωση μικρών αεροσκαφών και την δημιουργία ειδικών γραμμών για την μεταφορά ευπαθών προϊόντων ειδικά προς τρίτες χώρες (π.χ. στρατιωτικά αεροδρόμια Τρίπολης Αρκαδίας, Αλεξάνδρειας Ημαθίας).
-Νέες δράσεις για την επέκταση, βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, με στόχο τη βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου των αεροπορικών μεταφορών και την υποστήριξη της ήδη υπάρχουσας τάσης για επιμερισμό της διεθνούς αεροπορικής κίνησης ή και της διερχόμενης (transit) κίνησης σε περισσότερα αεροδρόμια της χώρας.
-Αναβάθμιση αεροδρομίων της χώρας (αεροσταθμοί, διάδρομοι προσγείωσης), ώστε να αρχίσουν να δημιουργούνται διαπεριφερειακές συνδέσεις, π.χ. Ρόδος – Λάρνακα, Κέρκυρα – Νάπολι κλπ. με την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης.
– Αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τα αεροδρόμια της χώρας, ώστε η Ελλάδα εκτός από τουριστικός προορισμός, να καταστεί και συνεδριακός και εμπορικός προορισμός που εμπίπτει στη λογική του διαμετακομιστικού κέντρου.
Δίκτυα
-Ανάπτυξη Δικτύων πρόσβασης επόμενης γενιάς (NGAs). Σχεδιάζεται η ανάπτυξη δικτυακών υποδομών νέας γενιάς στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς (2014-2020).
– Αξιοποίηση υφιστάμενων τηλεπικοινωνιακών υποδομών ασύρματων δικτύων και ανάπτυξη αυτών μέσω συνεγκαταστάσεων, network sharing για την δημιουργία δικτύων 5G.
– Χάραξη πολιτικής για την βέλτιστη χρήση φάσματος και την κάλυψη των αυξημένων αναγκών των δικτύων 4G και 5G, με ανακατανομή και αποδέσμευση φάσματος από υπηρεσίες που δεν αξιοποιούν σωστά το φάσμα, για την εκχώρηση προς χρήση σε δίκτυα νέας γενιάς. (Συχνότητες όπως 700 MHz, 1,5 GHz και 2,3GHz.
– Εφαρμογή της παροχής κινήτρων για εγκατάσταση στην Ελλάδα επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας μέσω επιχειρηματικών πάρκων και κοιτίδων “clusters” καινοτομίας και εφευρετικότητας.
Χωροταξία-πολεοδομία
– Προώθηση των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το ΠΔ ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων.
– Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών.
– Έκδοση των εφαρμοστικών διατάξεων του νόμου της χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης, όπως η ΥΑ για τις προδιαγραφές κατάρτισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου που χωρίς αυτή σταματά ουσιαστικά ο σχεδιασμός του χώρου, η ΚΥΑ αντιστοίχισης των Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων του ΥΠΟΙΚ με τις χρήσεις γης που θα επιλύσει χρόνια προβλήματα παρερμηνείας και θα επιταχύνει την διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων και την ΚΥΑ για την ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική καταγραφή των θεσμικών γραμμών, πληροφοριών, όρων και χρήσεων γης που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στις αλληλοσυγκρουόμενες ρυθμίσεις του χώρου
– Προώθηση του ρυθμιστικού σχεδίου Θεσσαλονίκης που θα αποτελεί τον οδικό χάρτη ανάπτυξης της πόλης.
– ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τη θαλάσσια χωροταξία και την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας.