Ειδήσεις

ΟΛΜΕ: Όχι στη σύνδεση του βαθμού απολυτηρίου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια

Τις αλλαγές που ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου και αφορούν το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχολιάζει στο Newpost.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Νίκος Παπαχρήστος. Η ΟΛΜΕ φαίνεται να τοποθετείται απέναντι στην πλειοψηφία των όσων ανακοίνωσε ο υπουργός, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση και κατηγορώντας την για υλοποίηση μνημονιακών στοχεύσεων.

Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τον Ιούνιο του 2020 και μεταξύ προβλέπεται η κατάργηση των Λατινικών και η αντικατάστασή τους με την Κοινωνιολογία, ο εμπλουτισμός των Αρχών Οικονομικής θεωρίας ως προς το περιεχόμενο τους, ενώ καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας.

«Παρατηρείται μείωση στο περιεχόμενο και τις ώρες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων, πράγμα που αναδεικνύει την ελλειμματική εικόνα που κυριαρχεί στον κλάδο των θεωρητικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση λόγω έλλειψης του αρμόδιου προσωπικού ενώ αποδεικνύει σε μεγάλο βαθμό ότι γίνεται προσπάθεια υλοποίησης μνημονιακών στοχεύσεων» αναφέρει ο κ. Παπαχρήστος

Ο κ. Παπαχρήστος σχολιάζει ότι «γενικά η μείωση του ωραρίου των μαθημάτων που παρατηρείται, θεωρούμε ότι είναι αρνητική γιατί στην πραγματικότητα οδηγεί στην πρόωρη εξειδίκευση και απολυτή σύνδεση με το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» και πρόσθεσε ότι: «Το λύκειο πρέπει είναι αυτόνομο και να μην συνδέεται με τις εξετάσεις, πρέπει να προσφέρει γενική μόρφωση.»

Βαθμός απολυτηρίου

Σύμφωνα με τον κ. Παπαχρήστο η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη με τον συνυπολογισμό του βαθμού του απολυτηρίου σε ποσοστό 10% για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμιο, καθώς όπως ο ίδιος υποστηρίζει με αυτή την τακτική οι καθηγητές ενδεχομένως να δεχθούν πίεση από μαθητές και γονείς μετατρέποντας τους «ως βορά στα νύχια της τοπικής κοινωνίας).

Γίνεται επίθεση στις ανθρωπιστικές επιστήμες

Με αφορμή τις αλλαγές που πρόκειται να εφαρμοστούν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, έκανε λόγο για επίθεση στις ανθρωπιστικές επιστήμες, τονίζοντας ότι «υπάρχει μια λογική έκπτωσης και κατηγοριοποίησης μαθημάτων».

«Το βασικό ζήτημα είναι ότι θέλουμε ένα σχολείο που να δίνει γενική μόρφωση και να βγάλει ολοκληρωμένους πολίτες στην κοινωνία» και συμπλήρωσε ότι «πάντα είμαστε υπέρ ενός νέου συστήματος αρκεί να είναι πιο αξιόπιστο σε σχέση με το προηγούμενο».

Ερωτηθείς για το αν η Ομοσπονδία θα συμφωνούσε με την κατάργηση των Πανελλαδικών ο κ. Παπαχρήστος δήλωσε ότι μια τέτοια απόφαση δεν θα τους έβρισκε αντίθετους.

πηγή newpost.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου