Η Μπουρτζού και η Γκιζέμ από την Κωνσταντινούπολη μετέτρεψαν τον Ιούνιο τη Λέρο εικαστικό «hotspot». Η καλλιτεχνική τους αυτή η δράση μάλιστα προβλήθηκε δεόντως από ελληνικά ΜΜΕ, άγνωστο εάν το κίνητρο αυτής της προβολής ήταν η καλλιτεχνική «ευαισθησία».
Οι δύο «επιμελήτριες» της έκθεσης, ιδρύτριες της πλατφόρμας «Perasma Istanbul», Κάπως έτσι αποκαλούν οι Τούρκοι την Κωνσταντινούπολη,, έρχονται με μια «άγρια αγάπη» και αφοσίωση στο νησί της Λέρου. Αυτό το «άγρια», όπως λένε οι ίδιες, θα μπορούσαν να το αποφύγουν γιατί αν μη τι άλλο προκαλούν. Προκαλούν την ιστορική μνήμη, όταν χρησιμοποιούν αυτόν τον χαρακτηρισμό για την έλευση τους σε ένα ελληνικό νησί, όταν εδώ και αιώνες οι Τούρκοι όντως έμπαιναν «άγρια» στα ελληνικά νησιά και κατέγραψαν μαύρες σελίδες, όχι τέχνης αλλά ντροπής, στην παγκόσμια ιστορία με τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διέπραξαν κατά των Ελλήνων.
Η Mπουρτζού Φικρέτογλου και η Γκιζέμ Κουντούνογλου, πραγματοποίησαν την συγκεκριμένη έκθεση από τις 28 Ιουνίου εώς τις 18 Αυγούστου…
Στο μακροσκελές και εικαστικά πλούσιο έντυπο το οποίο περιέγραφε την έκθεσή τους, ξεχωρίζει μία συγκεκριμένη αναφορά. Αυτή στο νησί της Λέρου:
Η προκλητική αναφορά των δύο εικαστικών από την Τουρκία στο νησί της Λέρου
Στην συγκεκριμένη περιγραφή του νησιού λοιπόν, απουσιάζει εκκωφαντικά οποιαδήποτε αναφορά στην Ελλάδα, την ιστορία του, την ελληνικότητα του! Λες και την «καλλιτεχνική» περιγραφή της έκθεσης την έγραψε κάποιος πράκτορας στα υπόγεια του υπουργείου του… Χακάν Φιντάν!
Αντίθετα, η ελληνική Λέρος περιγράφεται ως ένα «αόριστο» νησί το οποίο βρίσκεται δίπλα στην ηπειρωτική Τουρκία και βρισκόταν υπό ιταλική κατοχή! Προβάλλεται η μεσαιωνική πλευρά του νησιού, η ιταλική επιρροή και απουσιάζει οτιδήποτε ελληνικό…
Το ερώτημα είναι πως το ελληνικό κράτος ανέχεται αυτή την ξεκάθαρη αμφισβήτηση της ελληνικότητας της Λέρου, υπό τον μανδύα μάλιστα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, με την ευγενική χορηγία κάποιων από την …«Ινσταμπούλ»! Πρέπει όντως η χορηγία να ήταν πολύ μεγάλη…
Πηγή: newsbreak.gr