Ειδήσεις

Όφελος 36 εκατ. ετησίως από τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Έκλεισαν με όφελος κατά μέσο όρο 36 εκατ. ευρώ ετησίως για το ελληνικό Δημόσιο τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας, για τις λεγόμενες δηλαδή άγονες γραμμές. Το συνολικό αντιστάθμισμα ανέρχεται, βάσει της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, στα 9 εκατ. ευρώ ετησίως, έναντι των 45 εκατ. ευρώ που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.
Οκτώ εκ των 28 συνολικά γραμμών ανατέθηκαν, κατόπιν εκδήλωσης σχετικού ενδιαφέροντος από αεροπορικές εταιρείες για εκμετάλλευση από 1.10.2016 ως 30.9.2020 χωρίς αποκλειστικότητα και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Αυτές είναι οι Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη – Χίος και Θεσσαλονίκη – Σάμος.
Οι εταιρείες Astra Airlines, Olympic Air και Sky Express «μοιράζονται» τις 27 αεροπορικές γραμμές, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή σχετικής διαπραγμάτευσης. Η ανάθεση της εκμετάλλευσης των 20 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας από 1ης Οκτωβρίου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατόπιν διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας, κατακυρώθηκε ως ακολούθως:
1. Στην αεροπορική εταιρεία Astra Airlines οι γραμμές: Αθήνα – Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  1.377.270,66 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  2.121.603,14 ευρώ.
2. Στην αεροπορική εταιρεία Olympic Air οι γραμμές: Αθήνα – Λέρος  χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα  χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Σκύρος  έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ και Ρόδος – Καστελόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ.
3. Στην αεροπορική εταιρεία Sky Express οι γραμμές: Αθήνα – Σύρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  1.580.000 ευρώ, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  3.180.000 ευρώ.
Για εννέα συνολικά γραμμές δεν υπεβλήθησαν προσφορές ή δεν προέκυψε ανάθεση από τη διαγωνιστική διαδικασία. Στη συνέχεια, διενεργήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την εκμετάλλευση αυτών από 1.10.2016 μέχρι 31.3.2017 ως ακολούθως:
* Στην αεροπορική εταιρεία Olympic Air οι γραμμές: Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  606.884 ευρώ, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  508.930 ευρώ, Θεσσαλονίκη  – Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  84.787 ευρώ, Θεσσαλονίκη – Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  169.585 ευρώ.
* Στην αεροπορική εταιρεία Sky Express οι γραμμές: Αθήνα – Μήλος  χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ, Αθήνα – Νάξος  χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ, Αθήνα – Σητεία  έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  82.953 ευρώ, Άκτιο – Σητεία  έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  320.738 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  320.782 ευρώ, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος  376.527 ευρώ.
Παράλληλα, προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους από 1.4.2017 έως 31.3.2021.
Τέλος, για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31.8.2018 σύμβαση της εταιρείας Astra Airlines κατόπιν τροποποίησης ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).
Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου