Συνέντευξη
στη Μαρία Χονδρογιάννη
“Δεν γνωρίζω καμία οικονομική θεωρία που να υποστηρίζει ότι με απουσία χρηματοδότησης παραγωγικών επενδύσεων, με συνεχή αύξηση και επιβολή νέων φορολογιών, με τη μείωση μισθών & συντάξεων (άρα μείωση της ρευστότητας στην αγορά), με τη διάλυση της επιχειρηματικότητας, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας, με τη δημιουργία νεόπτωχων, με τη διάλυση της μεσαίας τάξης, μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη”.
Με τη συγκεκριμένη φράση, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο επικεφαλής της παράταξης της ελλάσσονος μειοψηφίας κ. Χατζής Χατζηευθυμίου, περιγράφει τις συνέπειες που έχει η πολιτική η οποία εφαρμόζεται από την κυβέρνηση και τονίζει πως οι συνεχείς δανεισμοί δεν λύνουν το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας.
Ο κ. Χατζηευθυμίου αναφερεται σε όλα τα θέματα που καίνε τους πολίτες και καυτηριάζει τα κακώς κείμενα σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο. Ειδικά για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ, κάνει ιστορική αναδρομή σε όσα έγιναν για την θέσπιση του ειδικού καθεστώτος ώστε να μπορέσουν οι αναγνώστες να ενημερωθούν αλλά και να συγκρίνουν.
Σε ερώτηση σχετικά με το έργο της σημερινής δημοτικής αρχής ο κ. Χατζηευθυμίου δηλώνει πως εκτός από την υστέρηση εσόδων υπάρχουν και αντιπαλότητες μεταξύ αντιδημάρχων, εντεταλμένων συμβούλων και προέδρων οργανισμών και επιχειρήσεων, λόγω των επικάλυψης αρμοδιοτήτων.
Ο επικεφαλής της παράταξης «ΡΟΔΗ» αναφέρεται επίσης στο μεταναστευτικό καθώς και σε άλλα εξίσου σημαντικά θέματα.
Η συνέντευξή του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου, αναλυτικά:
• Πώς αποτιμάτε τη θητεία της σημερινής δημοτικής αρχής καθώς συμπληρώθηκε ένας χρόνος;
Συμπληρώθηκε ήδη ο πρώτος χρόνος της θητείας της σημερινής δημοτικής αρχής δηλαδή το 20% της θητείας της και είμαστε σε αναμονή της απολογιστικής συνεδρίασης η οποία, σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων, είναι υποχρεωτική. Στη συνεδρίαση αυτή θα έχουμε τη δυνατότητα να καταθέσουμε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας ως παράταξη για τις υστερήσεις που παρατηρήθηκαν αλλά και πώς θα πρέπει να κινηθεί η δημοτική αρχή για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του νησιού μας.
Στη συνεδρίαση αυτή θα έχουν την δυνατότητα να παρέμβουν με παρατηρήσεις και προτάσεις θεσμικά όργανα αλλά και πολίτες.
Κάνοντας μια πρώτη επιγραμματική αποτίμηση του έργου της σημερινής δημοτικής αρχής, η οποία δεν είναι πλέον νέα μιας και εξάντλησε το 20% της θητείας της, θα έλεγα ότι:
Παρατηρείται μια μεγάλη υστέρηση στα έσοδα του Δήμου, που είναι αποτέλεσμα πέραν της γενικότερης οικονομικής κατάστασης της χώρας και της απουσίας προγράμματος και προγραμματισμού αντιμετώπισης των οικονομικών θεμάτων, τα οποία ήσαν γνωστά προ των εκλογών.
Διαπιστώνεται καθημερινά μία αντιπαλότητα, που φτάνει σε συγκρούσεις μεταξύ αντιδημάρχων, εντεταλμένων συμβούλων και προέδρων οργανισμών και επιχειρήσεων, λόγω της επικάλυψης αρμοδιοτήτων. Αν τώρα στην αρχή της δημοτικής περιόδου υπάρχουν τόσα εσωτερικά προβλήματα αντιλαμβάνεται κανείς, ποια θα είναι η κατάσταση μετά από δύο ή τρία χρόνια και πώς αυτή η αντιπαλότητα – σύγκρουση θα επηρεάζει την λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και την τοπική κοινωνία.
Διαπιστώθηκε σοβαρότατο θέμα με την εσκεμμένη απαξίωση του δημοτικού συμβουλίου το οποίο από κορυφαίο συλλογικό όργανο του νησιού τείνει να καταστεί το όργανο νομιμοποίησης των αποφάσεων του κ. δημάρχου. Προβλήματα διαδικαστικά στη λειτουργία του Δ.Σ. παρουσιάσθηκαν τον πρώτο αυτό χρόνο, με την παραβίαση του κανονισμού λειτουργίας του.
Πέραν αυτών υπάρχουν πολύ σημαντικά θέματα που δεν συζητούνται ή δεν συζητήθηκαν καθόλου αυτό το διάστημα.
Να αναφέρουμε, λοιπόν, πολύ πρόχειρα ότι θέματα, όπως η παραγωγική ανασυγκρότηση και η στήριξη της τοπικής οικονομίας στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε, η ανάδειξη του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης, το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Δήμου, η θωράκιση του νησιού στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών (πλημμύρες, φωτιές, σεισμοί κ.α.), το πρόγραμμα για τον πολιτισμό, η προστασία της Μεσαιωνικής Πόλης, δεν συζητήθηκαν και δεν συζητούνται.
Αυτά επιγραμματικά. Θα έχουμε την δυνατότητα στον απολογισμό του έργου της δημοτικής αρχής να αναφερθούμε εκτενώς στα θέματα αυτά και να καταθέσουμε και προτάσεις στο πλαίσιο της δημιουργικής παρουσίας της παράταξής μας στο δημοτικό μας συμβούλιο.
• Οι μειωμένοι συντελεστές του ΦΠΑ καταργήθηκαν και οι φορείς προσπαθούν να τους επαναφέρουν με προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Θα έπρεπε να γίνουν και δυναμικές κινητοποιήσεις;
Έχει, νομίζω, αξία να γίνει μια αναδρομή και να θυμηθούμε πώς ξεκίνησε, από την εποχή της τουρκοκρατίας, και για ποιους λόγους η εφαρμογή ενός ειδικού δημοσιονομικού καθεστώτος στη Δωδεκάνησο, πώς το υπερασπίσθηκαν οι τοπικοί μας παράγοντες τα χρόνια εκείνα και πώς καταργήθηκε αμαχητί με τη σημερινή κυβέρνηση και την άνευρη αντίδραση των τοπικών παραγόντων
Από την εποχή της τουρκοκρατίας υπήρχε ειδική δημοσιονομική μεταχείριση όχι μόνον για τη Δωδεκάνησο στο σύνολό της, αλλά και μεταξύ των διαφόρων νησιών.
Στη συνέχεια κατά την ιταλική κατοχή της δωδεκανήσου υπήρξε νομοθεσία η οποία προέβλεπε την ειδική δημοσιονομική μεταχείριση της περιοχής μας.
Ιταλική Νομοθεσία:
1. Κυβερνητικό Διάταγμα της 28ης Μαΐου του 1938 με αριθμό 187
2. Κυβερνητικό Διάταγμα της 12ης Ιουνίου του 1939 με αριθμό 312
Τα Διατάγματα αυτά καθόριζαν την συνοριακή γραμμή, την εισαγωγή των εμπορευμάτων, τις απαλλαγές από τους δασμούς, τις διαμετακομίσεις, τις προσωρινές εισαγωγές και αποθηκεύσεις, την καταστολή του λαθρεμπορίου αλλά και τη διαχείριση των εσόδων.
Στη συνέχεια, με την Ενσωμάτωση, ο Στρατιωτικός Διοικητής Δωδεκανήσου Περικλής Ιωαννίδης διατήρησε τα Ιταλικά Διατάγματα 187/1938 & 312/1939, αναγνωρίζοντας τη σημασία που τα διατάγματα αυτά είχαν για την ανάπτυξη των νησιών μας.
Εδόθη μάλιστα η αρμοδιότητα στο δημοτικό συμβούλιο του κάθε νησιού να καθορίζει το ποσοστό το οποίο εισπραττόταν, το οποίο όμως δεν μπορούσε να είναι μεγαλύτερο του 4% της αξίας των προϊόντων.
Από τις αρχές του 1972, με διαβολές τρίτων, άρχισε να διαδίδεται ότι υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης να καταργήσει το Ειδικό Δασμολογικό καθεστώς της Δωδεκανήσου αλλά και τη μεταβολή του Φόρου Κύκλου Εργασιών.
Μάλιστα την 1/12/1972 δημοσιεύθηκε η πλήρης κατάργηση του Δασμολογίου. Μία πράξη η οποία βέβαια έλαβε και την ανάλογη δημοσιότητα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης της εποχής εκείνης.
Στο σημείο αυτό να επισημάνω την αντίδραση του κ. Ι. Χαρίτου ο οποίος υπερασπίσθηκε σθεναρά τη διατήρηση των αναπτυξιακών κινήτρων της Δωδεκανήσου, όταν στη σχετική συζήτηση του Νομοσχεδίου επί δυόμιση ώρες κατέθετε στοιχεία για την αναγκαιότητα διατήρησης του Δασμολογίου στη Δωδεκάνησο.
Αποτέλεσμα, η ψήφιση της κατάργησης του Δασμολογίου στη Δωδεκάνησο απερρίφθη με ψήφους 68 υπέρ και 5 κατά. Απόφαση η οποία έλαβε μεγάλη δημοσιότητα σε αθηναϊκά και τοπικά Μ.Μ.Ε.
Το Ειδικό Δασμολογικό Καθεστώς διατηρήθηκε μέχρι τη μεταπολίτευση και καταργήθηκε με την πρόφαση ότι ήταν αντίθετο προς το καθεστώς της τότε ΕΟΚ.
Το ειδικό δημοσιονομικό καθεστώς, όπως είδαμε, εφαρμόζονταν πριν αλλά και μετά την Ενσωμάτωσή της Δωδεκανήσου. Οι τοπικοί παράγοντες διέβλεψαν τότε ότι η διατήρησή του καθώς και ένα ειδικό φορολογικό καθεστώς ήταν απαραίτητα διότι εξυπηρετούσαν τις τοπικές αναπτυξιακές συνθήκες αλλά και σκοπούς εθνικούς.
Έτσι εφαρμόσθηκε, μετά από αγώνες της Τ.Α. που στηρίχθηκε από τους φορείς και τους βουλευτές του νομού, ο ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ. ο οποίος μετά τα γνωστά γεγονότα έπαψε να εφαρμόζεται και τα αποτελέσματα στη λειτουργία του Δήμου, γνωστά.
Το τελευταίο προνόμιο που απέμεινε στα νησιά μας ήταν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ.
Ο ΦΠΑ εισήχθη το 1986. Από της εφαρμογής του ΦΠΑ στη χώρα μας ετέθη θέμα για την ύπαρξη μειωμένων συντελεστών στη Δωδεκάνησο σε ποσοστό 50%.
Δήμαρχος Ροδίων την εποχή εκείνη ο κ. Σάββας Καραγιάννης
Βουλευτές μας οι κ.κ. Κοσμάς Σφυρίου, Αντώνιος Γεωργιάδης, Ιωάννης Ζίγδης και Αριστοτέλης Παυλίδης.
Πρόεδρος του ΕΒΕΔ, ο Γεώργιος Καραγιάννης
Πλήρης ταύτιση των τοπικών παραγόντων με κοινό αίτημα την εφαρμογή μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στη Δωδεκάνησο κατά 50%.
Έγιναν συσκέψεις στο Δημαρχείο, ελήφθησαν αποφάσεις οι οποίες επικυρώθηκαν από μεγάλη λαϊκή συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας.
Τελικά μετά από αγώνα στη Βουλή πέτυχαν να υπάρχουν μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ κατά 30% σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, μια μείωση που επεκτάθηκε και στις Κυκλάδες, τη Χίο, τη Σάμο και τη Λέσβο.
Σήμερα καταργούνται και οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ μετά την κατάργηση και του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ. με το πρόσχημα της απαίτησης των πιστωτών ή των θεσμών, αν θέλετε.
Αντίδραση από τους τοπικούς παράγοντες: ΚΑΜΙΑ. Η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ντουφεκιά στον αέρα
Όμως μπορεί να διατηρηθεί το ειδικό δημοσιονομικό καθεστώς υπό την προϋπόθεση :
α) Να ζητηθεί από το Συμβούλιο, να εναρμονισθεί, όπως έγινε με την Έκτη Κατευθυντήρια Οδηγία αριθμός 3, η οποία εξαίρεσε το Άγιο Όρος, τα γαλλικά υπερπόντια εδάφη και το νησί Ελιγολάνδη στη Βόρεια Θάλασσα το οποίο ανήκει στη Γερμανία.
β) Οι διαφοροποιημένοι συντελεστές εντός της χώρας δεν απαγορεύονται από τα κείμενα της Δεύτερης και Έκτης Οδηγίας καθώς και την Πράξη Προσχωρήσεως.
Το εφάρμοσε η Γαλλία για την Κορσική. Απαγορευτική είναι η τελεία απαλλαγή από το ΦΠΑ και όχι το ύψος του ΦΠΑ.
Άρα είναι θέμα βούλησης της ελληνικής κυβέρνησης που όπως φαίνεται δεν υπήρχε και δεν υπάρχει.
• Άλυτο παραμένει το μεταναστευτικό. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που δεν ανήκει στην Ελλάδα και μόνο; Πώς κρίνετε τις προτάσεις που έχουν γίνει από την κυβέρνηση για την αντιμετώπισή του;
Επί του θέματος αυτού γίνεται δυστυχώς φιλολογική συζήτηση. Επί της ουσίας καμία συζήτηση, καμία πρόταση και πολύ περισσότερο καμία ουσιαστική ΑΠΟΦΑΣΗ.
Δεν είναι ασφαλώς πρόβλημα της χώρας μας είναι πρόβλημα τεράστιο, πανευρωπαϊκό ή αν θέλετε ακόμη μεγαλύτερο .
Αυτό το οποίο αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η Ευρώπη θα πρέπει να αποδεχθεί ότι δύο ή και περισσότερα εκατομμύρια άτομα (κυρίως από τη Συρία αλλά ενδεχομένως και από άλλες χώρες της περιοχής) θα εγκατασταθούν μόνιμα ή για μεγάλο χρονικό διάστημα στις χώρες της Ε.Ε.Επίλυση του προβλήματος θα υπάρξει μόνον εάν αντιμετωπισθεί η γενεσιουργός αιτία του προβλήματος. Ο λόγος αυτής της μετανάστευσης των δύο και πλέον εκατομμυρίων ανθρώπων είναι ασφαλώς οι πολεμικές συρράξεις στη Συρία και στη Μέση Ανατολή γενικότερα.
Προσωπικά δεν βλέπω να γίνονται ενέργειες στην κατεύθυνση της λήξης των εχθροπραξιών, άρα δεν γίνονται οι ενδεδειγμένες ενέργειες για την καταπολέμηση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Εφόσον οι έχοντες τη δυνατότητα καταπολέμησηςτου προβλήματος δεν δείχνουν να έχουν αποφασίσει τον τερματισμό του, οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφονται στην κατεύθυνση της διοχέτευσης των μεταναστών κυρίως στην Ελλάδα και την Ιταλία και παράλληλα λαμβάνουν μέτρα αποτροπής της εγκατάστασης των μεταναστών στις χώρες τους και ιδιαίτερα στη Γερμανία, όπου ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών επιθυμούν να εγκατασταθούν.
Εκμεταλλεύονται την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας μας και πιέζουν στην κατεύθυνση της δημιουργίας ολόκληρων πόλεων μεταναστών, γίνεται λόγος για πόλεις 50.000 κατοίκων, με το δήθεν δέλεαρ της κάλυψης του ενοικίου; Για τους Έλληνες άστεγους μπορεί να υπάρξει ανάλογη αντιμετώπιση;
Θεωρώ ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να δεχθεί τη δημιουργία στρατοπέδων (Hot Spots) για τη φιλοξενία των μεταναστών, αλλά να συμβάλει ώστε να επιλυθούν τα αίτια που προκαλούν το πρόβλημα.
Η Ελλάδα από την Αρχαιότητα δίδαξε πολιτισμό και πολιτισμός δεν είναι η απαξίωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ζωής.
• Τα οικονομικά του Δήμου πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Με ποιο τρόπο θα αυξηθούν τα έσοδα καθώς νοικοκυριά και επιχειρήσεις δεν αντέχουν αυξήσεις τελών σαν αυτές που αποφασίστηκαν στην Κω;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι οι ασχολούμενοι με τα δημοτικά μας πράγματα γνώριζαν για τις δραματικές μειώσεις των εσόδων των ΟΤΑ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Γνώριζαν επίσης την ισχυρή πιθανότητα κατάργησης τόσον του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ. όσον και των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. Εφόσον λοιπόν ήσαν γνωστά τα παραπάνω, οι παρατάξεις που διεκδίκησαν το Δήμο της Ρόδου θα ήταν λογικό να έχουν επεξεργασθεί ένα σχέδιο αντιμετώπισης της κατάστασης που διαμορφώνονταν στο νησί.
Δυστυχώς, όπως αντιλαμβανόμαστε εκ του αποτελέσματος της πορείας των οικονομικών του Δήμου μας, τέτοιος σχεδιασμός δεν υπήρξε με αποτέλεσμα να γίνονται σπασμωδικές κινήσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων.
Τελευταία σκέψη της δημοτικής αρχής είναι αυτή της αντιγραφής της αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου της Κω.
Αυτή θα είναι μία απόφαση η οποία θα αντιμετωπίσει την καθολική αντίδραση των κατοίκων του νησιού οι οποίοι θα βρεθούν ενώπιον μιας ακόμη οικονομικής αφαίμαξης του οικογενειακού εισοδήματος.
Φοβούμαι ότι η συνεχής επιβολή φόρων, πέραν του ό,τι θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, ίσως προκαλέσει ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Σκεφτείτε την αντίδραση κάποιου συμπολίτη μας που ενώ αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις συνεχείς αυξήσεις φόρων, την επιβολή νέων, την πιθανή κατάσχεση της κατοικίας ή της επιχείρησής του να έχει να αντιμετωπίσει και έναν ακόμη τοπικό φόρο για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου.
Θα αναρωτηθεί κανείς και πώς θα αντιμετωπισθούν τα υπαρκτά οικονομικά προβλήματα του Δήμου;
Απάντηση: Με την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του και των πλουτοπαραγωγικών πηγών που διαθέτει, με την αξιοποίηση των οικονομικών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δημιουργία οικονομίας κλίμακας .
Ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και ο χρόνος είναι χρήμα, όπως είναι γνωστόν.
Έστω και αργά, ας κινηθούν οι υπεύθυνοι του Δήμου προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς να θεωρούν το πολιτικό κόστος υπέρτερο του συμφέροντος της Ρόδου. Η επίκληση αδυναμίας στην εκτέλεση έργου, λόγω της έλλειψης πόρων, δεν αποτελεί δικαιολογία σοβαρή. Μέσα στις υποχρεώσεις της κάθε δημοτικής αρχής είναι η εξεύρεση πόρων για την εκτέλεση δράσεων και έργων που θα έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων του Δήμου.
• Πώς σχολιάζετε την πρόταση του κ. Στάγκα για ενσωμάτωση της ΔΕΥΑΡ στο Δήμο;
Μία πρόταση η οποία έρχεται προς το δημοτικό συμβούλιο για ένα τόσο σοβαρό θέμα θα πρέπει να συνοδεύεται από μία μελέτη η οποία θα τεκμηριώνει τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να προχωρήσει ο Δήμος στη λήψη μιας τέτοιας απόφασης.
Υπάρχουν ζητήματα οικονομικής και διοικητικής φύσεως αλλά και πρακτικά ζητήματα στα οποία η μελέτη αυτή θα πρέπει να δίνει απαντήσεις.
Θα περιμένουμε, λοιπόν, την κατάθεση μιας τεκμηριωμένης πρότασης – μελέτης έτσι ώστε η όποια απόφασή μας να είναι προς όφελος τόσο των κατοίκων όσον και του Δήμου.
• Έχει αξιοποιηθεί με τον τρόπο που πρέπει ο θαλάσσιος τουρισμός από το Δήμο Ρόδου;
Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένα σοβαρό κεφάλαιο για την τοπική οικονομία το οποίο δυστυχώς δεν έχει προσεχθεί και δεν έχει αξιοποιηθεί στο μέτρο στο οποίο θα έπρεπε. Δυστυχώς η Ρόδος παρότι είναι ένα πανέμορφο νησί μέχρι πριν από λίγα χρόνια, είχε στραμμένη την πλάτη της προς τη θάλασσα.
Να θυμίσω την κατάσταση που επικρατούσε στην Ακαντιά με τα σιλό τσιμέντου και τα φορτηγά αυτ/τα, τα μότορσιπ με τα πάσης φύσεως εμπορεύματα, την έλλειψη ηλεκτροφωτισμού (λιμάνι για λειτουργία μόνο την ημέρα), την αδυναμία υδροδότησης των πλοίων, την απουσία ασφαλτοτάπητα, την ελεύθερη ανεξέλεγκτη πρόσβαση οποιουδήποτε, την απουσία στοιχειώδους καθαριότητας του χώρου, το καρνάγιο στην περιοχή και μέσα σ’ όλα αυτά και τα πούλμαν που μετέφεραν τους ηρωικούς επισκέπτες του νησιού, από τα κρουαζιερόπλοια για εκδρομές.
Χωρίς καμιά υποδομή, χωρίς τουαλέτες, χωρίς ένα σκέπαστρο προστασίας από τον ήλιο αλλά χωρίς να υπάρχει καν η δυνατότητα ούτε για ένα ποτήρι νερό.
Παρ’ όλα αυτά η Ρόδος με τις ομορφιές της αλλά και με τη βοήθεια των άξιων και ικανών επιχειρηματιών, που ασχολούνται με το θαλάσσιο τουρισμό, βρισκόταν ανάμεσα στα λιμάνια που οι εταιρείες έβαζαν στα προγράμματά τους.
Μετά την απομάκρυνση των σιλό τσιμέντου από την Ακαντιά και τη μεταφορά του επιβατικού και εμπορευματικού λιμένα, εκεί δημιουργήθηκε το τουριστικό λιμάνι.
Πέρασαν πέντε χρόνια από τότε και δεν έγινε κατορθωτό να τοποθετηθεί μία τέντα για την προστασία των επιβατών από τον ήλιο, αλλά ούτε η δημιουργία μιας αίθουσας επιβατών, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και την ιστορία του νησιού μας.
Πρόσφατα δημιουργήθηκε ζήτημα με τη λειτουργία Home Port στη γείτονα χώρα, μια μεγάλη ευκαιρία για τη Ρόδο που δυστυχώς και πάλι φοβούμαι ότι χάθηκε.
Είμαστε τελικά άξιοι της μοίρας μας.
• Πώς κρίνετε την πορεία της κυβέρνησης καθώς τον πρώτο λόγο μέχρι τώρα έχουν τα μέτρα και οι φόροι; Με αυτά μπορεί να ορθοποδήσει η Ελλάδα; Με αυτή την τακτική έχει αρκετό πολιτικό χρόνο ή κυβέρνηση;
Προ τεσσάρων ημερών η Ελλάδα εόρτασε το ιστορικό ΟΧΙ του Μεταξά στην απαίτηση των Γερμανών και των συμμάχων τους για παράδοση της χώρας στις δυνάμεις του άξονα και νίκησε.
Εβδομήντα περίπου χρόνια αργότερα, κατορθώσαμε να γίνουμε η χλεύη των ηττημένων και το ιστορικό ΟΧΙ του 1940 μετετράπη στο ΝΑΙ σε όλα.
Αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα μου από τις εγκληματικές ενέργειες πολιτικών (πότε επιτέλους θα καταργηθεί ο εκτρωματικός Νόμος «Περί ευθύνης Υπουργών»;), που την υπερχρέωσαν και την έστειλαν στην αγκαλιά του Δ.Ν.Τ. και των εταίρων(;).
Αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες της χώρας για την αντιμετώπιση των οικονομικών υποχρεώσεών της.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι:
α) Γιατί θα πρέπει να παραδώσουμε τα ασημικά της χώρας μας στους εταίρους-δανειστές μας όταν οι ίδιοι παραδέχονται ότι το πρόγραμμα που εφάρμοσαν στην Ελλάδα είναι λανθασμένο; (μετά από 6 χρόνια εφαρμογής του αντί να μειωθεί το χρέος αυξήθηκε κατά 50% παρά τις θυσίες των Ελλήνων) και
β) Για ποιόν λόγο να εξακολουθεί να εφαρμόζεται η αντιαναπτυξιακή πολιτική και η εξαθλίωση της κοινωνίας, όταν οι ίδιοι οι εταίροι μας (;) παραδέχονται ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο;
Πώς θα υπάρξει ανάπτυξη όταν δεν χρηματοδοτείται καμία παραγωγική επένδυση;
Δεν γνωρίζω καμία οικονομική θεωρία που να υποστηρίζει ότι με απουσία χρηματοδότησης παραγωγικών επενδύσεων, με συνεχή αύξηση και επιβολή νέων φορολογιών, με τη μείωση μισθών & συντάξεων (άρα μείωση της ρευστότητας στην αγορά), με τη διάλυση της επιχειρηματικότητας, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας, με τη δημιουργία νεόπτωχων, με τη διάλυση της μεσαίας τάξης μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη.
Οι συνεχείς δανεισμοί δεν είναι η λύση του προβλήματος.
Κλείνοντας, θέλω να δανειστώ μία φράση από πρόσφατη ομιλία του Στρατηγού κ. Κ. Ζιαζιά τ. Αρχηγού του Γ.Ε.Σ. ο οποίος υπηρέτησε και στη Ρόδο και είχα τη χαρά και την τιμή να τον γνωρίσω.
Είπε ο στρατηγός Κ. Ζιαζιάς προ ημερών σε ομιλία του:
«Η Ελλάδα μπορεί να ζήσει χωρίς δανεικά αλλά όχι χωρίς Ιδανικά» .Έχουν δρομολογηθεί οι εκλογές στη ΝΔ. Πιστεύετε πως θα γίνουν αφορμή να διχαστεί το κόμμα; Ποιο πρέπει να είναι το προφίλ του νέου προέδρου και ποιον από τους υποψηφίους θα υποστηρίξετε;
Είναι γνωστό ότι από πολλά χρόνια πριν δεν έχω καμία ανάμειξη με τα τεκταινόμενα στη Ν.Δ. και οι λόγοι γνωστοί .
Θεωρώ ότι πριν από λίγα χρόνια άνοιξε μία επικίνδυνη ατραπός στα εσωτερικά των κομμάτων εκείνων που ακολουθούν τη διαδικασία εκλογής του Προέδρου του κόμματός τους από τους περαστικούς.
Ποιο είναι το εκλογικό σώμα που θα επιλέξει τον Πρόεδρο της Ν.Δ.;
Πως θα ελεγχθεί ότι το αποτέλεσμα δεν έχει «πειραχθεί» από τα κομματικά επιτελεία άλλων κομμάτων με την πριμοδότηση υποψηφίου της αρεσκείας των;
Πως θα διαφυλαχθεί το έγκυρο της ψηφοφορίας όταν δεν υπάρχουν εκλογικοί κατάλογοι και άρα όποιος θέλει θα μπορεί να ψηφίσει περισσότερες από μία φορές;
Τι νόημα έχει να είναι κανείς κομματικό στέλεχος σε ένα κόμμα που εκλέγει τον Πρόεδρό του από τους περαστικούς και ποιος είναι ο ρόλος των στελεχών αυτών που έχουν την ευθύνη (υποτίθεται) της καλής λειτουργίας του κόμματος;
Τι αξία θα έχουν στη συνέχεια τα Συνέδρια του κόμματος;
Για τι θα αποφασίζουν τα Συνέδρια αν όχι και για τον Πρόεδρο;
Ποιες θα είναι οι εργασίες τους; Μήπως ο ιδεολογικός προσδιορισμός τους;
Υπάρχει κανείς που στοιχειωδώς παρακολουθεί τα πολιτικά μας πράγματα που να πιστεύει ότι υπάρχουν διαφορές ιδεολογικές μεταξύ των κομμάτων εξουσίας;
Αυτός είναι ένας προβληματισμός όχι μόνον δικός μου αλλά πολλών ανθρώπων που στο παρελθόν ασχολήθηκαν με τα κόμματα.
Ασφαλώς μετά από μια εκλογική διαδικασία και μάλιστα εσωκομματική, παρατηρούνται τριβές.
Είναι μέρος της ευθύνης αλλά και της ικανότητας του νικητή των εκλογών να απορροφήσει τους τριγμούς και να προχωρήσει μπροστά αξιοποιώντας όλα τα στελέχη και όλους όσους ήσαν διεκδικητές της θέσης του Αρχηγού.
Το προφίλ του Αρχηγού της Ν.Δ. θα το επιλέξουν οι περαστικοί που θα ψηφίσουν .
Όπως δήλωσα στην αρχή της ερώτησής σας απέχω από πολλά χρόνια από τα τεκταινόμενα στη Ν.Δ. οπότε όπως αντιλαμβάνεσθε δεν νομιμοποιούμε να καθορίσω με τη ψήφο μου το μέλλον της παράταξης αυτής άσχετα με το ότι η ίδια η παράταξη δίνει τη δυνατότητα σε όποιον περάσει από τις κάλπες που θα στηθούν να ψηφίσει.