Την αντικαταβολή προτιμούν οι Ελληνες καταναλωτές για την πληρωμή αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζουν ηλεκτρονικά. Αυξάνει ο τζίρος των διαδικτυακών αγορών και καταγράφεται στροφή προς τα ελληνικά e-shops.
To συγκεκριμένο παράδοξο επισημάνθηκε στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης, που διοργάνωσε ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GReek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του Συνδέσμου), με αντικείμενο την ενημέρωση των καταναλωτών όσον αφορά την ασφάλεια πληρωμών με ηλεκτρονικά μέσα. Οι δύο συνεργάτες μάλιστα έχουν δημιουργήσει σχετική καμπάνια ενημέρωσης για τα οφέλη χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής (κάρτα, mobile πορτοφόλια κ.λπ.).
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων(διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.). Παρ’ όλα αυτά, οι Έλληνες καταναλωτές γίνονται όλο και πιο τολμηροί όσον αφορά στα είδη που αγοράζουν, επιλέγοντας ακόμη και έπιπλα από ηλεκτρονικά καταστήματα.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι προκειμένου να υποστηρίξει την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, ο GRECA προχώρησε στη θεσμοθέτηση του Σήματος Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, το οποίο χορηγείται σε όσες εταιρίες πληρούν 120 κριτήρια πιστότητας και ποιότητας. Ήδη 70 επιχειρήσεις (από τα 300 μέλη του Συνδέσμου) έχουν πιστοποιηθεί ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται τα πιστοποιημένα μέλη να ανέλθουν σε 100.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο GR.EC.A παρουσίασε επίσης μία σειρά από στοιχεία που σκιαγραφούν το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε το 2016 στα 4 δισ. ευρώ (αυξημένος κατά 17% περίπου σε σχέση με το 2015), καθώς όλο και περισσότεροι Ελληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online. Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online (περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops).
Σήμερα, στη χώρα, οι online καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκατ. χρηστών internet), σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% των χρηστών, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers επιλέγουν και ελληνικά καταστήματα).
Πέννυ Κούτρα-euro2day.gr