Εκεί που σταματά η λογική… αρχίζει το δημόσιο! Κάπως έτσι θα μπορούσε να αιτολογηθεί η εμπλοκή η οποία παρουσιάστηκε στην προκήρυξη του Δήμου Ρόδου για την κάλυψη θέσεων ειδικής αγωγής στους Παιδικούς Σταθμούς, εξαιτίας περιορισμών που θέτει το ΑΣΕΠ, καθιστώντας ουσιαστικά ανέφικτες τις προσλήψεις!
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής», με αφορμή την υπόθεση του τρίχρονου Παύλου και τον αγώνα της μητέρας του Αγγελικής Πελέλα, να μπορέσει το παιδί της, που πάσχει από το σύνδρομο Angelman, να φοιτήσει σε δημοτικό παιδικό σταθμό, ο Δήμος Ρόδου παρότι προέβη σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, εντέλει… σκόνταψε στο ΑΣΕΠ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «δ», ο Δήμος Ρόδου παρότι κίνησε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την κάλυψη θέσεων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, το ΑΣΕΠ επέστρεψε διορθωμένη την προκήρυξη, και αποδέχεται τον τίτλο σπουδών (Πτυχίο) μόνο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αφαιρώντας την 2η εναλλακτική πρόταση του Δήμου Ρόδου για Πτυχίο Παιδαγωγικής με Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή.
Το Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εδρεύει στον Βόλο και παρέχει πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα διδασκαλίας και ταυτόχρονα παρά την ολιγοετή παρουσία του κατέχει σημαντική θέση στα επιστημονικά δρώμενα της χώρας μας και της διεθνούς κοινότητας. Σταθερός προσανατολιστικός άξονας του Πανεπιστημίου είναι η άρτια κατάρτιση επιστημόνων και εκπαιδευτικών που θα κληθούν να στελεχώσουν τις δομές που απευθύνονται σε παιδιά με ειδικές ανάγκες, έναν τομέα με πολλές απαιτήσεις και έντονους ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας στα τελευταία χρόνια.
Η ανάδειξη της σημαντικής τεχνογνωσίας στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης συμβάλλει στην αναγνώριση της Ειδικής Αγωγής, ως έναν επιστημονικό χώρο με διακριτές μεταβλητές και επιστημονικά εργαλεία, συνδράμοντας σταθερά στην ανάπτυξη μιας σύγχρονης δυναμικής.
Η ιδιαιτερότητα εν προκειμένω, είναι πως ο Δήμος Ρόδου είχε την προνοητικότητα να προσθέσει στην προκήρυξη την εναλλακτική επιλογή στους τίτλους Σπουδών το Πτυχίο Παιδαγωγικής και Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή, κάτι που όμως δεν δέχεται το ΑΣΕΠ με αποτέλεσμα να μην εκδηλώσει ενδιαφέρον ούτε ένας εκπαιδευτικός για τη θέση, λόγω των περιοριστικών προϋποθέσεων και οι θέσεις να παραμένουν κενές.
Η εναλλακτική επιλογή του Δήμου Ρόδου, παρότι διευρύνει τις επιλογές για την κάλυψη των θέσεων στο νησί μας καθώς υπάρχει Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, απορρίφθηκε από το ΑΣΕΠ το οποίο επέστρεψε την προκήρυξη διορθωμένη και για την οποία δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση, καθώς η νησιωτικότητα αποτελεί -ως γνωστόν- ανασταλτικό παράγοντα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την ηπειρωτική Ελλάδα, λόγω της ακρίβειας, της απόστασης, των μεταφορικών και όλων των δυσκολιών που περιλαμβάνει η καθημερινότητα σε ένα νησί.
Να σημειωθεί ότι το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργανώνει και λειτουργεί Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Μοντέλα Παρέμβασης στην Ειδική Αγωγή», το οποίο οδηγεί σε Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής.
Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) είναι η εξειδίκευση επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων και η έρευνα στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση με εμβάθυνση σε μοντέλα και πρακτικές παρέμβασης. Ειδικότερα, το Π.Μ.Σ. επιδιώκει να προσφέρει τη δυνατότητα σε επιστήμονες να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο σπουδών καλύπτει τις πλέον καινοτόμες θεωρητικές, ερευνητικές και διδακτικές προσεγγίσεις για έναν σύγχρονο κλάδο της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής. Εστιάζει στην ανάλυση εκπαιδευτικών ζητημάτων, που προάγουν την Ειδική Αγωγή, και έχει ερευνητικό και επαγγελματικό χαρακτήρα. Συνάμα, πιστοποιεί ερευνητικές και επαγγελματικές ικανότητες εκπαιδευτών/τριών παιδιών και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.).
Σκοπός του προγράμματος είναι η εμβάθυνση σε ποικίλα ζητήματα που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και η ανάπτυξη τεχνογνωσίας σε εκπαιδευτές/τριες παιδιών και ενηλίκων με ε.ε.α./α. Ειδικότερα, το πρόγραμμα στοχεύει να προσφέρει γνώσεις σχετικά με την αναγνώριση και κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών και ατόμων με ε.ε.α./α., τον σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγηση κατάλληλων παρεμβάσεων και συστημάτων υποστήριξης των παιδιών και ατόμων με ε.ε.α./α. Προσεγγίζει το άτομο σε όλο το συνεχές της ανάπτυξής του και της συμμετοχής του σε εκπαιδευτικά και κοινωνικά πλαίσια. Ειδικότερα, δίνεται έμφαση στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση του ατόμου με ε.ε.α./α., μέσα από ένα συστημικό πλέγμα, όπου αναδεικνύονται συνεργατικά μοντέλα και συνέργειες ανάμεσα στο άτομο, την οικογένεια και την κοινότητα, γεγονός που αποτελεί καινοτομία του προγράμματος.
Το Π.Μ.Σ. απευθύνεται σε εν ενεργεία και πτυχιούχους εκπαιδευτικούς (προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κ.τ.λ.) και σε κατόχους πτυχίων σχετικών με την εκπαίδευση, την ψυχική υγεία κ.ά. Αξιοποιεί τη γνώση γύρω από ευαίσθητα ζητήματα λειτουργικής ένταξης και συμπερίληψης ατόμων, που επιδιώκουν να ενταχθούν σε ένα Σχολείο και μία Κοινωνία για Όλους.
Ως εκ τούτου, και με δεδομένο ότι οι θέσεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Ρόδου δεν καλύφθηκαν, κρίνεται αναγκαίο να επανεξεταστούν οι ιδιαιτερότητες που απορρέουν από τον νησιωτικό χαρακτήρα της περιοχής μας ειδικά για ένα τόσο σημαντικό και ευαίσθητο ζήτημα.
Από τη στιγμή που υπάρχει σχετικό Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στο οποίο φοιτούν και αρκετοί Δωδεκανήσιοι οι οποίοι θα μπορούσαν να καλύψουν τις θέσεις και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους εξυπηρετώντας τους δεκάδες γονείς παιδιών ΑΜΕΑ της περιοχής μας, που έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων που εν έτει 2022, θα έπρεπε να μπορούν να ξεπεραστούν για να καλύψουν τις κοινωνικές ανάγκες.
https://www.dimokratiki.gr/03-11-2022/ekei-poy-stamata-i-logiki-archizei-to-elliniko-dimosio/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Απο τους 1.200 υπαλλήλους εκ των οποίων οι μισοί έχουν προσληφθεί στην καθαριότητα και κάθονται στα γραφεία (ξέρουμε όλοι πώς και γιατί) και οι άλλοι μισοί είναι άφαντοι (βλ. γυναίκα πολιτευτή τα τελευταία χρόνια που έκανε και αντιπεριφερειάρχης κ.α)
Αυτά έχουν έννοια. Να βολέψουν κάτι τέτοιους
Για τα σημαντικά ούτε λόγος
Πριν καιρό ο αρμόδιος αντιδήμαρχος δήλωσε ότι το νησί εχει γίνει εργοτάξιο
Ρωτάω τους συμπολίτες μου, να μας πουν πού γινονται τα έργα και οι ασφαλτοστρώσεις γιατί εγώ μόνο εκεί στο Μήδεια είδα μια ασφαλτόστρωση και στον δρόμο του hondos center.
Τελευταία είναι άφαντοι (εκτός και είναι στ’ Αφάντου 🙂 )
Βγάζουν φωτογραφίες που κάνουν την δουλειά τους και θέλουν να τους πούμε μπράβο
Κύριοι, δεν είστε εθελοντές, ξυπνήστε…..
Κατα τα άλλα….. αισιοδοξία, περιμέναμε 30 χρόνια να γίνει η γέφυρα (ήρθε ο Χατζημάρκος για να γίνει)
Άλλα 30 και ίσως γίνει κάτι
Αν θέλουμε να γίνουν νωρίτερα μάλλον πρέπει να πάει ο Χατζημάρκος Δήμαρχος