Απειλούνται τα όνειρα της Ελλάδας να γίνει κέντρο διεθνούς εμπορίου. Σε κίνδυνο συμβόλαια με διεθνείς κολοσσούς όπως η Hewlett Packard και η Sony. Εγκλωβισμένα εκατοντάδες βαγόνια στα σύνορα. Σιωπή της κυβέρνησης που ακόμα ψάχνει λύση.
Εμφραγμα στην Ειδομένη: Στον «αέρα» τα χρυσά συμβόλαια στα Logistics
Για τρίτη εβδομάδα κινδυνεύει να παραμείνει μπλοκαρισμένο το σιδηροδρομικό δίκτυο σε μια περίοδο που η Ελλάδα επενδύει στο σενάριο του διαμετακομιστικού κόμβου της Ευρώπης μέσω του Πειραιά και ενώ απομένουν λίγες ημέρες πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ΟΛΠ -3,65% και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και επιστολές εξαγωγέων κα διαμεταφορέων η κατάσταση στην Ειδομένη, με την κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών από μετανάστες που δεν κατάφεραν να περάσουν στα Σκόπια, έχει προκαλέσει μεγάλες ζημιές (πλησιάζουν τα δύο εκατ. ευρώ) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ακόμα μεγαλύτερες σε μεταφορείς και ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.
Αργά χθες το βράδυ, πάντως, άνθρωποι που παρακολουθούν την υπόθεση δήλωναν αισιόδοξοι πως υπάρχει πιθανότητα να ξεκαθαρίσει η κατάσταση σήμερα και από την Παρασκευή να μπει πάλι σε λειτουργία η γραμμή. Επίσημες διαβεβαιώσεις, πάντως, δεν υπήρξαν.
Μέχρι στιγμής, πάντως, καίριο είναι το πλήγμα στην εικόνα της χώρας ως κόμβου στο διαμετακομιστικό εμπόριο καθώς παραβιάζονται συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με διεθνείς κολοσσούς όπως η Hewlett Packard και η Sony. Μάλιστα, στελέχη του κλάδου θεωρούν πως κάποια από τα συγκεκριμένα συμβόλαια βρίσκονται πλέον στον αέρα.
Οπως επισημαίνει στο Euro2day.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) Βασίλης Μπαρμπαγιάννης περισσότερα από 1.150 containers βρίσκονται εγκλωβισμένα στην Ειδομένη, ενώ η επαναδρομολόγηση των συρμών μέσω Βουλγαρίας δεν είναι λύση: Πρώτον επειδή οι Βούλγαροι επιτρέπουν τη διέλευση συρμών με το σταγονόμετρο και δεύτερον επειδή το κόστος είναι πολύ υψηλότερο.
Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο η λειτουργία του οποίου «θα κούμπωνε» το σχεδιασμό για τη λειτουργία του Πειραιά ως πύλης εισόδου των κινεζικών / ασιατικών προϊόντων προς την Ευρώπη, προσθέτει ο κ. Μπαρμπαγιάννης.
Η διοίκηση του ΣΥΝΔΔΕ&L, που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες πολυεθνικές και ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, απηύθυνε την Τρίτη νέα έκκληση προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για την άρση του αποκλεισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο κ. Σπίρτζης εμφανίζεται «να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά», ενώ τα ίδια λένε σε εξαγωγείς και μεταφορείς άλλα στελέχη της κυβέρνησης με τα οποία συναντήθηκαν τις τελευταίες ημέρες.
Από χθες έχει ξεκινήσει η μεταφορά στην Αθήνα των περίπου 800 μεταναστών που είχαν απομείνει στο Κιλκίς. Όμως, στελέχη εταιρειών μεταφορών που βρίσκονταν στην περιοχή υποστηρίζουν πως η κατάσταση δεν έχει εξομαλυνθεί.
Η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) υποστηρίζει πως «ο τελευταίος συρμός εισήλθε στη χώρα στις 18.11.2015 και έκτοτε δεν κατέστη δυνατό να κινηθούν άλλοι συρμοί προς τη Θεσσαλονίκη, ήδη δε βρίσκονται παγιδευμένοι 18 συρμοί στο έδαφος της FYROM, έμφορτοι εμπορευμάτων και πρώτων υλών. Πέραν αυτού, οι συρμοί από τη Θεσσαλονίκη προωθούνται μέσω Βουλγαρίας προς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του μεταφορικού κόστους».
Το Euro2day.gr επικοινώνησε χθες τόσο με το γραφείο του υπουργού Υποδομών, όσο και με το γραφείο της γενικής γραμματέα Μεταφορών Πέτης Πέρκα, χωρίς αποτέλεσμα. Σημειώνεται πως την προηγούμενη Τετάρτη είχε προγραμματιστεί σύσκεψη για το θέμα υπό τον υφυπουργό Υποδομών Παναγιώτη Σγουρίδη η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε.
Οι εκπρόσωποι των κλάδων που πλήττονται ακόμα περιμένουν να τους καλέσουν… Οι επιχειρηματίες μιλούν για “πλήρη απουσία της επίσημης πολιτείας” και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ζητήσει να εγκατασταθεί στα ελληνοσκοπιανά σύνορα η Frontex!
Επίκαιρη ερώτηση για το ζήτημα κατέθεσε χθες η βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη. Όπως υποστηρίζει «η κατάσταση στα σύνορα Ελλάδος – ΠΓΔΜ, πέραν των ανθρωπιστικών και άλλων παραμέτρων της, έχει εξελιχθεί με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο μείζονα οικονομικά συμφέροντα της Ελλάδας: αφ’ ενός μεν τις ελληνικές εξαγωγές, αφ’ ετέρου δε την θεμελιώδη πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών για την χρήση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου ως μέσου μετατροπής της χώρας σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο. Τέλος, τεράστια οικονομική βλάβη υφίσταται η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παραμονή της πωλήσεώς της».
euro2day.gr