Ρεπορτάζ

Σημαντική αύξηση στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και στα σούπερ μάρκετ της Ρόδου

Σημαντική  αύξηση στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών  στις αγορές των καταναλωτών  από τα σούπερ μάρκετ και στη Ρόδο,  επέφεραν οι έλεγχοι στην κίνηση των κεφαλαίων.
Παρά τη σχετική  χαλάρωση, που υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό στα capital controls, οι αλλαγές που συντελέσθηκαν στην καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται να παγιώνονται. Οι καταναλωτές προτιμούν να μην πληρώνουν πλέον τις μετρητοίς τις αγορές τους από τα σούπερ μάρκετ αλλά να χρησιμοποιούν τις χρεωστικές και πιστωτικές τους  κάρτες.
Στο συγκεκριμένο θέμα αναφέρθηκαν, μιλώντας στη «δ», ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ και ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ  κ. Γιάννης Πάππου και ο κ. Μανώλης Παναγιωτάς.
«Ο τζίρος που γίνεται  με τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες έχει τριπλασιαστεί. Για πρακτικούς λόγους οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στο πλαστικό χρήμα. Με τις κάρτες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μεγαλύτερες αγορές», δήλωσε ο κ. Γιάννης Πάππου και πρόσθεσε πως δεν έχουν αρθεί οι περιορισμοί  στην κίνηση κεφαλαίων.
«Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν περισσότερο τώρα το πλαστικό χρήμα. Δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις πιστωτικές κάρτες. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται και η αγορά», δήλωσε ο κ. Μ. Παναγιωτάς.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ αλλά και ο κ.Παναγιωτάς  αναφέρθηκαν  και στην μείωση που παρουσιάζει η κίνηση την τρέχουσα περίοδο στην αγορά.
«Η κίνηση στην αγορά παρουσιάζει μείωση εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας. Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα γιατί δεν γνωρίζουν τι θα προκύψει. Μόνο οι επιχειρήσεις πώλησης τροφίμων και κυρίως εκείνες που προβαίνουν σε προσφορές  πηγαίνουν καλύτερα από τις υπόλοιπες», τόνισαν οι κ.κ.  Γιάννης Πάππου και Μ. Παναγιωτάς.
Τα στοιχεία  του ΙΕΛΚΑ
Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), αν και μέχρι τον Ιούνιο του 2015 το ποσοστό χρήσης καρτών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν στα επίπεδα του 7%-8% και στα μικρά σημεία πώλησης κάτω από 1%, ανέρχεται πλέον σε 30% και 7,5% αντιστοίχως.
Επιπλέον, ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι μετά την επιβολή των capital controls χρησιμοποιεί πιο συχνά κάρτα για την πληρωμή των αγορών του στο σούπερ μάρκετ.
Ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο πληρώνουν, το βέβαιο είναι ότι πλέον οι καταναλωτές ψωνίζουν λιγότερα είδη.
Αυτό  οφείλεται και στην  αύξηση   του ΦΠΑ σε σειρά προϊόντων και στη  μείωση των διαθέσιμων πόρων.
Οι αρνητικές επιδόσεις συνολικά στο λιανεμπόριο και όχι μόνο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αποτυπώνονται και στα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου