Στο εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Εφετείου Δωδεκανήσου κάθισε χθες ο Σύρος διακινητής M. T. του Α., που έχει καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή κάθειρξης 748 ετών και 3 μηνών (εκτιτέα τα 25) και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ.
Το δικαστήριο τον έκρινε χθες ένοχο μεταφοράς μεταναστών από κερδοσκοπία, πρόκλησης ναυαγίου που είχε ως συνέπεια τον θάνατο και τον κίνδυνο μεταφερομένων, για θανατηφόρα έκθεση και για παράνομη είσοδο στη χώρα ενώ του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη που του αποδίδεται.
Του επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 340 ετών (εκτιτέα τα 25).
Σε ποινή κάθειρξης 640 ετών και 3 μηνών και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ καταδικάστηκε ο Β. Η. του R. και σε ποινή κάθειρξης 384 ετών και 6 μηνών και σε χρηματική ποινή 798.000 ευρώ, ο A. E. S. του Β., συγκατηγορούμενοί του, που δεν παρέστησαν στην πρωτόδικη δίκη και δεν άσκησαν έφεση.
Οι ανωτέρω κρίθηκαν κατά περίπτωση ένοχοι εκ προθέσεως πρόκλησης ναυαγίου από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και εξαιτίας της οποίας επήλθε θάνατος κατά συρροή, για έκθεση κατά συρροή, για παράνομη είσοδο στη χώρα, για παράνομη οπλοφορία, για μεταφορά μεταναστών και για άμεση συνέργεια σε μεταφορά μεταναστών.
Οι κατηγορούμενοι μετέφεραν συγκεκριμένα από κοινού στη θαλάσσια περιοχή του Φαρμακονησίου την 13η Σεπτεμβρίου 2015 από την πόλη Didim της Τουρκίας, με ξύλινο σκάφος μήκους 25 μέτρων με την επωνυμία «Summer Breeze» τουλάχιστον 127 μετανάστες με καταγωγή από το Ιράκ και την Συρία, έναντι αμοιβής ύψους 1000 έως 2000 ευρώ για έκαστο εξ’ αυτών.
Οι κατηγορούμενοι φέρονται να προκάλεσαν την προσάραξη του σκάφους το οποίο εντοπίστηκε από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού σε βραχώδη περιοχή ανατολικά του νησιού.
93 μετανάστες, οι οποίοι δεν ήταν εφοδιασμένοι με σωστικά μέσα έπεσαν στην θάλασα για να διασωθούν από τις ελληνικές αρχές, ενώ επήλθε θάνατος 28 ανθρώπων και συγκεκριμένα 7 ανδρών, 9 γυναικών και 12 παιδιών.
Πέθαναν ακόμη 6 άτομα (ένας άνδρας, μια γυναίκα και 4 παιδιά) τα στοιχεία των οποίων δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί, ενώ αγνοούνται ακόμη 4 και συγκεκριμένα ένας άνδρας και 3 παιδιά.
Ο πρώτος κατηγορούμενος απολογούμενος αρνήθηκε ότι ήταν ο κυβερνήτης του σκάφους και ισχυρίστηκε ότι όταν αυτό έμεινε ακυβέρνητο, προσπάθησε να συνδράμει στην διακυβέρνησή του και συγκεκριμένα να επισκευάσει την μηχανή, πολλοί μεταφερόμενοι τον είδαν και θεώρησαν ότι ήταν ο κυβερνήτης.
Υποστήριξε ακόμη ότι είχε εργαστεί ως ψαράς και γνώριζε λίγα πράγματα από ναυσιπλοΐα.
Ως συνήγοροι υπεράσπισής του παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Νίκος Καραβελλάκης και Αχιλλέας Δασκαλάκης.