Ειδήσεις

Aλ. Τσίπρας: «Καταθέτουμε πρόταση για να είναι, εκτός από ανοιχτά, και ασφαλή τα σχολεία μας»

Την ανάγκη λήψης μέτρων αραίωσης των τμημάτων και αλλαγής του πρωτοκόλλου του 50%+1 λόγω της έντονης διασποράς των κρουσμάτων στα σχολεία, υπογράμμισε κατά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει για συναντήσεις με φορείς για τη λήψη μέτρων ανάσχεσης της πανδημίας.

«Καταθέτουμε πρόταση για να είναι, εκτός από ανοιχτά, και ασφαλή τα σχολεία μας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας, εκφράζοντας την ανησυχία του για το γεγονός ότι «πολύ μεγάλο μέρος της εξάπλωσης του ιού με βάση τα επίσημα στοιχεία προέρχεται από τους μαθητές», καθώς το 25% των κρουσμάτων αφορούν σε παιδιά. Ανέφερε, δε, πως με βάση τα επίσημα στοιχεία μόνο το Νοέμβριο είχαμε 45.000 κρούσματα σε μαθητές.

Όπως είπε, παρ’ όλο που η πλειονότητα των παιδιών δεν νοσεί βαριά ή είναι ασυμπτωματικά, η κατάσταση αυτή εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους για τη διασπορά στην κοινότητα, διότι «τα παιδιά που είναι φορείς του ιού έρχονται στο σπίτι σε επαφή με παππούδες και γιαγιάδες».

Με δεδομένο ότι «όλοι θέλουμε να μείνουν ανοιχτά αλλά και ασφαλή τα σχολεία», όπως σημείωσε ο Αλ. Τσίπρας, η πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προβλέπει το κλείσιμο ενός τμήματος στο πρώτο κρούσμα για 3 μόνο μέρες και την υποχρεωτική επανέναρξη των μαθημάτων έπειτα από 3 μέρες αφού πρώτα όλοι οι μαθητές έχουν υποβληθεί σε δωρεάν μοριακό τεστ «ώστε να σταματήσουμε την αλυσίδα της μεταδοτικότητας».

Παράλληλα, χαρακτήρισε «απαράδεκτο» το γεγονός ότι αυξάνονται οι μαθητές ανά τμήμα. «Είναι αδιανόητο στην καρδιά της πανδημικής κρίσης αντί να αραιώνουν τα τμήματα, να συγχωνεύονται, όπως έκαναν και πέρυσι» τόνισε, αποδίδοντας την επιλογή αυτή της κυβέρνησης σε «δημοσιονομικούς λόγους, μην τυχόν και προσληφθούν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ώστε να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές τα τμήματα», ενώ θύμισε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «σε μία περίοδο που δεν υπήρχε πανδημία εμείς μειώσαμε τους μαθητές ανά τάξη για παιδαγωγικούς λόγους».

Κλείνοντας, ο κ. Τσίπρας έκανε ιδιαίτερη μνεία στην υπόθεση της Cisco, σημειώνοντας πως «σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ δεν θα μπορούσε να σταθεί υπουργός Παιδείας εάν η Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων επιβεβαίωνε τις ανησυχίες ότι τα προσωπικά δεδομένα όλων των παιδιών και των οικογενειών τους τα δύο προηγούμενα χρόνια της τηλεκπαίδευσης αξιοποιήθηκαν παρανόμως από μία εταιρία, τη Cisco». Τόνισε ότι είναι αδιανόητο το γεγονός ότι αυτά τα προσωπικά δεδομένα «παρανόμως συλλέχθηκαν, διαβιβάστηκαν στις ΗΠΑ και έγιναν αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης», σημειώνοντας πως πλέον αυτό δεν αποτελεί καταγγελία ενός κόμματος της αντιπολίτευσης ή ενός συνδικαλιστικού φορέα αλλά της ίδιας της Ανεξάρτητης Αρχής. Στο πλαίσιο αυτό έκανε λόγο για «ζήτημα τόσο ηθικής τάξης όσο και ουσίας», αφού παραβιάστηκε η νομοθεσία και προσέθεσε πως «αυτό δεν μπορεί να περνά δίχως απαντήσεις».

Από την πλευρά του ο Θανάσης Κικινής, πρόεδρος της ΔΟΕ, ξεκίνησε αναφερόμενος στο «τεράστιο κτιριακό πρόβλημα το οποίο υπάρχει στις σχολικές μονάδες» και το οποίο αναδείχθηκε με την πανδημία. Όπως επισήμανε, μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας οι επιστήμονες συμφωνούσαν ότι τα σχολεία έπρεπε να ανοίξουν με 15 μαθητές ανά τμήμα και με συγκεκριμένους κανόνες αποστάσεων, κάτι που θα έπρεπε να είναι «οδηγός» για τη συνέχεια.

Ο κ. Κικίνης υπογράμμισε ότι «δεν έγινε μια προσπάθεια να εξευρεθούν χώροι σε συνεργασία με τους δήμους ή γενικά με τον δημόσιο τομέα, όπου θα μπορούσαν εναλλακτικά και για λίγο διάστημα να φιλοξενηθούν τμήματα σχολείων για να είναι εφικτός ο μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα», ενώ επισήμανε και την αύξηση τελικά του αριθμού των μαθητών μετά τον σχετικό νόμο.

«Αυτό ήταν πραγματικά οδυνηρό. Και αυτή τη στιγμή δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε όταν λέγαμε στην αρχή της χρονιάς ότι θα φτάσουμε να έχουμε μεγάλο αριθμό κρουσμάτων μέσα στα σχολεία», τόνισε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, ενώ προσέθεσε πως «μια άλλη οπτική του προβλήματος που εμφανίζεται αυτές τις μέρες είναι ότι νοσεί το 50%+1 των εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία».

«Δίνονται εντολές για μετακινήσεις εκπαιδευτικών από άλλες σχολικές μονάδες προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Δηλαδή να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί από μονάδες που δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τον κορονοϊό σε άλλο σχολείο όπου υπάρχει», προσέθεσε και σχολίασε πως «τώρα βρισκόμαστε κυριολεκτικά με την πλάτη στον τοίχο, γι’ αυτό φτάνουμε να συζητάμε πάλι για το πώς θα κλείσουν και για πόσο θα κλείσουν τα σχολεία, ενώ το ζητούμενο θα ήταν να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά με συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας».

Ο κ. Κικινής έκανε επίσης αναφορά στο θέμα της τηλεκπαίδευσης στη βάση της απόφασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι δεν ακολουθεί τις «οδηγίες» που έχει δώσει η Αρχή και δεν υπάρχει «διάθεση να προχωρήσει σε προσαρμογή […] αντιθέτως απείλησε ότι μετά από μας θα πάει και την Αρχή στα δικαστήρια».

Τέλος, σχετικά με το ζήτημα της αξιολόγησης, εξέφρασε την άποψη ότι «πολύ πριν συζητήσουμε για την ατομική αξιολόγηση, βλέπουμε ότι τα σχολεία μπαίνουν στον αστερισμό μιας λειτουργίας άλλου τύπου», ειδικά «αν το συνδυάσει κανείς και με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που είχαμε στον τελευταίο νόμο του καλοκαιριού και που δίνουν τη δυνατότητα πλέον στις σχολικές μονάδες να αναζητήσουν πόρους εκτός κεντρικής χρηματοδότησης, όλοι φανταζόμαστε πού θα πάει αυτή η ιστορία». Μια τέτοια αντίληψη «δεν συνάδει με την προοπτική βελτίωσης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος», σχολίασε καταλήγοντας.

 

ΟΛΜΕ σε Αλ. Τσίπρα: Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει τη λαϊκή νομιμοποίηση να κάνει όσα κάνει

Την ανησυχία του για την κατάσταση στα σχολεία και την πολιτική της κυβέρνησης για την πανδημία, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντηση που είχε σήμερα και με το προεδρείο της ΟΛΜΕ, μετά την ΔΟΕ.

«Τα πράγματα στα σχολεία είναι οριακά και υγειονομικά και παιδαγωγικά» τόνισε με τη σειρά της η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Στέλλα Μανουσογιωργάκη, επιρρίπτοντας την ευθύνη στην κυβέρνηση, καθώς όπως είπε: «Όχι μόνο δεν προχώρησε στην αραίωση των τμημάτων που ζητάμε χρόνια και εμείς και οι γονείς και οι μαθητές, αντιθέτως αφού πέρσι νομοθέτησε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια, φέτος μέσα στον Οκτώβριο προχώρησε σε εκατοντάδες επικίνδυνες συμπτύξεις τμημάτων με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να έχουμε χιλιάδες τμήματα με 27, 28 μαθητές και μαθήτριες, σε αίθουσες 30 και 40 τετραγωνικών στην καλύτερη περίπτωση ή συχνά σε πολύ μικρότερες και μάλιστα, πολλές φορές, ακόμη και σε κοντέινερ».

Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ υποστήριξε ότι το υγειονομικό πρωτόκολλο για τα σχολεία έχει συμβάλει στην αύξηση των κρουσμάτων και τη μεγάλη διασπορά, καθώς όπως τόνισε, «το περιβόητο πρωτόκολλο του 50% +1, είναι ξεκάθαρο και από τα στοιχεία του ΕΟΔΥ ότι έχει συμβάλει πολύ στην αύξηση της διασποράς του ιού και καθημερινά έχουμε από 1.500 έως 2.000 νέα κρούσματα σε μαθητές». «Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουμε πάνω από 130.000 κρούσματα σε παιδιά έως 17 ετών, συγκριτικά με πέρσι βλέπουμε τεράστια η αύξηση και δεν μπορεί κανείς με την απλή λογική να μην καταλάβει ότι αυτό οφείλεται κυρίως στο πρωτόκολλο που δεν επιτρέπει στα τμήματα να κλείσουν», συμπλήρωσε.

Η κ. Μανουσογιωργάκη κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν παίρνει κανένα μέτρο, γιατί όπως τόνισε, «εξακολουθεί να μην σπάει τα τμήματα επειδή δεν θέλει να προσλάβει εκπαιδευτικούς» και πρόσθεσε ότι μεγάλο πρόβλημα εν μέσω πανδημίας αντιμετωπίζουν και στα θέματα της καθαριότητας των αιθουσών. Όπως ανέφερε, «η κυβέρνηση δεν προσλαμβάνει ούτε επιπλέον προσωπικό καθαριότητας. Είναι μειωμένο σε σχέση με πέρσι και έχουμε φτάσει στο σημείο να βλέπουμε σε διάφορους δήμους να συνάπτουν δίωρες ή τρίωρες συμβάσεις με το προσωπικό καθαριότητας». «Είναι χαρακτηριστικό της κυβερνητικής αδυναμίας και της ελλιπούς διαχείρισης της πανδημίας, το γεγονός ότι στη χώρα μας υπήρξε το μεγαλύτερο lockdown στα σχολεία, καθώς παρέμειναν κλειστά για 8 μήνες» πρόσθεσε.

Μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ΟΛΜΕ, στην αντιμετώπιση της αύξησης των κρουσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα, αποτελεί και το γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα προβληματική η πρόληψη η οποία θα μπορούσε να μειώσει τη διασπορά. Η κυβέρνηση, ανέφερε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, «δεν δίνει τα δωρεάν rapid test που ζητάμε και για εμβολιασμένους και για ανεμβολίαστους, καθώς και οι δύο ομάδες νοσούν και μεταδίδουν, αντιθέτως προτιμάει τον διχασμό, δεν κάνει καμία ιχνηλάτηση των κρουσμάτων που έχουμε στα σχολεία και δεν παίρνει κανένα μέτρο για τον συνωστισμό στα σχολικά λεωφορεία και στα ΜΜΜ με τα οποία δεκάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί μετακινούνται».

Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ τόνισε ότι «τα αιτήματά τους και η σφοδρή αντίδρασή τους δεν είναι προϊόν ενός συγκυριακού συσχετισμού παρατάξεων και δυνάμεων που θέλουν να κάνουν αντιπολίτευση». Η συμμετοχή του κλάδου αποδεικνύει ότι είναι καθολικό αίτημα των εκπαιδευτικών, κάτι που, όπως σημείωσε, «αποδεικνύει ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει την έγκριση και τη λαϊκή νομιμοποίηση για όσα κάνει, γιατί όταν λέμε για το 90% των εκπαιδευτικών, σημαίνει ότι ανεξαρτήτως πολιτικής, ιδεολογικής, κομματικής τοποθέτησής τους, διαφωνούν με την πολιτική του υπουργείου».

 

ΟΙΕΛΕ σε Αλ. Τσίπρα: Είχαμε τη μεγαλύτερη διαρροή προσωπικών δεδομένων στην ιστορία της ΕΕ

Την έντονη αντίδρασή του για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η πανδημία στα σχολεία, εξέφρασε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), Αλέκος Γούλας, στη συνάντηση που είχαν σήμερα στα γραφεία του κόμματος.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, «είχαμε να αντιμετωπίσουμε τα τελευταία αυτά χρόνια ουσιαστικά δύο ιούς, τον ιό της πανδημίας αλλά και τον ιό της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης». «Από τη μία η πανδημία αντιμετωπίζεται, όπως ξέρετε, με ανοιχτά παράθυρα και με συμπτύξεις τμημάτων, κάτι που μας βρίσκει ριζικά αντίθετους», είπε, προσθέτοντας πώς είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ, Γιώργος Χριστόπουλος, τόνισε ότι «μπορεί η ομοσπονδία να είναι μικρή, αλλά από εμάς ξεκίνησε ένα σημαντικό ξήλωμα, το ξήλωμα του σχολείου big brother, το ξήλωμα του σχολείου παρακολούθησης των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής πράξης με την προσφυγή μας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων, η οποία έδωσε ένα ηχηρό ράπισμα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και απέδειξε ότι δεν έχουμε μόνο τη μεγαλύτερη στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαρροή προσωπικών δεδομένων». «Αλλά ταυτόχρονα και μία προσπάθεια φρονηματισμού εκπαιδευτικών και μαθητών».

Ο κ. Χριστόπουλος, επισήμανε ότι δεν έχουν ληφθεί μέτρα προστασίας από τη διασπορά και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς όπως τόνισε, «είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις των ιδιωτικών σχολείων, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, που έχουν λιγότερα από 28 παιδιά» και έκανε ειδική αναφορά και στο ζήτημα του συνωστισμού των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία. Τέλος, αναφέρθηκε και ένα ζήτημα που προέκυψε έμμεσα από την πανδημία, την υπερεντατικοποίηση της εργασίας και στα δημόσια αλλά κυρίως στα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, χωρίς φυσικά να ακολουθηθεί από αντίστοιχη αύξηση στους μισθούς πληρωμές των υπερωριών κλπ.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου