Τον Οκτώβριο 2022, ένα στα τρία ευρώ πωλήσεων στα ταξιδιωτικά γραφεία της Γερμανίας και στις διαδικτυακές πύλες ταξιδιών των tour operators και των ΟΤΑ’s αφορούσε τη θερινή περίοδο του 2023. Συνολικά οι κρατήσεις για το Καλοκαίρι του 2023 είναι αυξημένες κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά σημαντικά χαμηλότερες από τις κρατήσεις του Οκωβρίου 2019 για το Καλοκαίρι του 2020.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την μηνιαία έρευνα του γερμανικού φορέα Travel Data + Analytics (TDA) που δόθηκαν στην δημοσιότητα και σύμφωνα με την οποία η καλοκαιρινή σεζόν 2022 τελειώνει με την εικόνα των κρατήσεων στα τέλη Οκτωβρίου 2022 να είναι μόλις 3% χαμηλότερη σε τζίρο, από την εξαιρετική σεζόν του 2019.
Αντιθέτως η νέα χειμερινή περίοδος 2022/23 μπορεί να έχει βελτιωθεί κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (Σεπτέμβριο), αλλά εξακολουθεί να έχει σωρευτικό έλλειμμα 27 τοις εκατό. Οι πωλήσεις που μπαίνουν στα συστήματα για τις χειμερινές διακοπές παραμένουν κάτω από το μέσο όρο.
Το 17% του μηνιαίου τζίρου τον Οκτώβριο εξακολουθούσε να οφείλεται σε βραχυπρόθεσμες κρατήσεις διακοπών με αναχώρηση τον ίδιο μήνα. Το μερίδιο του last minute παραμένει ασυνήθιστα υψηλό, αλλά το επίπεδο των πωλήσεων τον τελευταίο μήνα κρατήσεων της σεζόν είναι συνολικά πολύ χαμηλό για να μπορέσει να βελτιώσει την συνολική εικόνα του καλοκαιριού.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της TDA “…είναι η πρώτη ταξιδιωτική σεζόν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού τον χειμώνα του 2020, η οποία δεν θα τελειώσει με υψηλές διψήφιες απώλειες. Από αυτή την άποψη, ένα σχετικά μικρό μείον 3 τοις εκατό μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί επιτυχία”.
Και συνεχίζουν: “Παράλληλα, το τουριστικό έτος 2021/2022 ολοκληρώνεται με τις κρατήσεις στα τέλη Οκτωβρίου 2022 να έχουν 13% μικρότερο τζίρο. Η περασμένη χειμερινή περίοδος 2021/2022, η οποία ήταν αδύναμη λόγω του κορωνοϊού, εξακολουθεί να έχει επιπτώσεις, καθώς ολοκληρώθηκε με μείον 34 τοις εκατό. Σε ολόκληρο το έτος η ταξιδιωτική βιομηχανία έχασε σχεδόν 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις ταξιδιών διακοπών. Το αν η νέα ταξιδιωτική χρονιά μπορεί να καλύψει αυτό το χάσμα είναι αμφίβολο. Η νέα χειμερινή περίοδος 2022/23 παρουσιάζει σωρευτική πτώση πωλήσεων 27 τοις εκατό με βάση την τρέχουσα κατάσταση κρατήσεων. Αν και η εικόνα έχει βελτιωθεί κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, οι εισερχόμενες κρατήσεις σε πωλήσεις δεν συμβαδίζουν με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους (-5 τοις εκατό) ή με τον Οκτώβριο του 2019 ως συγκριτικό στοιχείο για την προ επίπεδο κορονοϊού περίοδο (-14 τοις εκατό). Μετρημένη σε όρους κρατήσεων ατόμων (paxe), το χάσμα είναι ακόμη μεγαλύτερο: μόνο λίγο περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς που τους αρέσει να ταξιδεύουν οργανωμένα έχουν κλείσει τις χειμερινές τους διακοπές μέχρι στιγμής. Αντί για τον κορονοϊό, είναι πλέον οι οικονομικές ανησυχίες εν όψει των εξαιρετικά αυξανόμενων τιμών, ειδικά στον ενεργειακό τομέα, που οδηγούν σε στάση αναμονής τις κρατήσεις”.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία, εκείνοι, που έκαναν κράτηση για τις χειμερινές τους διακοπές τον Οκτώβριο επιλέγουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (μερίδιο πωλήσεων για τουριστικούς πράκτορες χωρίς κρουαζιέρες: 19 τοις εκατό) και τους κλασικούς χειμερινούς προορισμούς Τουρκία και Κανάρια Νησιά (18 τοις εκατό η καθεμία) και Αίγυπτο (12 τοις εκατό). Σωρευτικά, ωστόσο, μόνο η Τουρκία έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να “ισοφαρίσει” ή και να ξεπεράσει το επίπεδο πωλήσεων του Χειμώνα 2018/19 (+14 τοις εκατό).
Πηγή money-tourism.gr