Ειδήσεις

Η Ελλάδα συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις: 4ος δημοφιλέστερος προορισμός για το καλοκαίρι 2025

Στην τέταρτη θέση, μαζί με την Πορτογαλία, κατατάχτηκε η Ελλάδα μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών για το καλοκαίρι του 2025 σύμφωνα με έρευνα της Marriott Bonvoy, του κλαμπ των μελών της πολυεθνικής αλυσίδας ξενοδοχείων. Η επίδοση αυτή έρχεται να προστεθεί και σε άλλες αντίστοιχες έρευνες που δείχνουν πολύ ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για την ερχόμενη σεζόν την Ελλάδα μεταξύ των οποίων και αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού.

Η έρευνα της Marriott Bonvoy με τίτλο “Ticket to Travel 2025” διενεργήθηκε μεταξύ των μελών – πελατών της εταιρείας στην περιοχή της Ευρώπης της μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Στην πρώτη θέση αναδείχθηκε η Ισπανία που ακολουθείται από την Ιταλία και την Γαλλία. Μετά την Ελλάδα και την Πορτογαλία που βρίσκονται να ισοβαθμούν στην τέταρτη θέση ακολουθούν η Αγγλία και η Γερμανία ενώ πιο κάτω βρίσκονται η Τουρκία τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει και κάποιες από τις αναδυόμενες αλλά και μακροπρόθεσμες τάσεις. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες από νοικοκυριά υψηλής καθαρής αξίας, έχουν ως κανόνα την πολυτελή διαμονή με το 76% αυτής της κατηγορίας να απαντά ότι πάντα ή συχνά επιλέγουν διαμονή σε καταλύματα πέντε αστέρων.

Πώς αποφασίζουν οι Έλληνες πού θα ταξιδέψουν
Καταγράφεται επίσης σημαντική αύξηση στον αριθμό των ταξιδιών αναψυχής που σχεδιάζουν οι καταναλωτές από νοικοκυριά υψηλής καθαρής αξίας σε σύγκριση με το ευρύτερο κοινό. Στο επόμενο έτος, σχεδιάζουν να πάνε σχεδόν δέκα ταξίδια καθαρά για σκοπούς αναψυχής, είτε στη χώρα τους είτε στο εξωτερικό.

Όσον αφορά την επιλογή του τόπου, το 80% συμφωνεί ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν έναν αναδυόμενο προορισμό, αν υπάρχει μια επώνυμη πολυτελής αλυσίδα ξενοδοχείων ή κάποιο αναγνωρισμένο συγκρότημα πέντε αστέρων σε αυτήν την τοποθεσία. Ενώ ο προορισμός είναι βασικός παράγοντας, η παρουσία μιας αξιόπιστης μάρκας ξενοδοχείου πέντε αστέρων προκύπτει ως πολύ σημαντική.

Μια άλλη κατηγορία ταξιδιών, λιγότερο γνωστή, που αναδύεται πλέον ως στάση είναι ταξίδια που κάνουν οι άνθρωποι που θέλουν να μάθουν περισσότερα για τους τόπους καταγωγής τους. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή αισθάνονται ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουν την οικογενειακή τους κληρονομιά και να κατανοήσουν την ζωή των προγόνων τους, αναφέρει η έρευνα.

Άλλοι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι επιλέγουν ταξίδια για να εξερευνήσουν την κληρονομιά τους περιλαμβάνουν την επιθυμία να δουν πού ζούσε η οικογένειά τους (27%) και την ελπίδα να συναντήσουν αγνώστους συγγενείς (17%).

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι αυτή είναι μια τάση πολύ πιο δημοφιλής στις νεότερες γενιές, με το 43% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 45% των 25-34 ετών να έχουν αποφασίσει πως θα κάνουν ένα ταξίδι για να εξερευνήσουν την οικογενειακή τους κληρονομιά, σε σύγκριση με μόλις το 22% των ηλικιωμένων 65 και άνω.

Σε κάθε περίπτωση οι προβλέψεις για τα ταξίδια αναψυχής το 2025 είναι λίαν ενθαρρυντικές, με το 81% των καταναλωτών να σχεδιάζει να κάνει τις ίδιες ή και μεγαλύτερες διακοπές από το 2024. Από αυτούς το 42% σχεδιάζει να κάνει περισσότερες διακοπές σε σύγκριση με το 2024, με το 39% σχεδιάζει να κάνει τον ίδιο αριθμό ταξιδιών.

Κατά μέσο όρο, οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους 3,6 μήνες νωρίτερα. Ωστόσο, ο χρόνος προετοιμασίας αυξάνεται σε έως και 4,9 μήνες πριν για το Ηνωμένο Βασίλειο και 4,6 μήνες για τη Γερμανία.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου