Ειδήσεις

Με σποτ και χάκερ, στον δρόμο για τις κάλπες – Οι στρατηγοί της εκστρατείας των κομμάτων

Στη μάχη των εκλογών μπαίνουν τα κόμματα στην τελική ευθεία μέχρι την 25η Ιανουαρίου με όπλα τα προεκλογικά συνθήματα, συμμάχους τις εταιρείες επικοινωνίας και παρατάσσοντας «λόχους» από… χάκερ, καθώς η πολιτική αντιπαράθεση στον δρόμο για τις κάλπες θα έχει ως προνομιακό πεδίο το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εν μέσω των γιορτών και με ορίζοντα μόλις 21 ημέρες μέχρι να στηθούν οι κάλπες σε όλη την επικράτεια, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ΠΑΣΟΚ ξεδιπλώνουν την προεκλογική τους στρατηγική και θέτουν τους μηχανισμούς επικοινωνίας σε ετοιμότητα.

Το βάρος της καμπάνιας πέφτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η ΝΔ συνεργάζεται με την εταιρεία Τhe Newtons Laboratory, στην οποία είναι πρόεδρος ο Στ. Ζωντός, ενώ στη δημιουργική ομάδα της εταιρείας συμμετέχει και ο Χρ. Βαλταδώρος, παλαιός συνεργάτης της Μαριέττας Γιαννάκου και πρώην μέλος του Πολιτικού Γραφείου του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή.
Η εταιρεία είχε συνεργαστεί με τη ΝΔ και στις ευρωεκλογές, ενώ ο επικεφαλής της Στ. Ζωντός, το 2009 ως σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας της Leo Burnett είχε αναλάβει την καμπάνια του Γιώργου Παπανδρέου. Ο Στέλιος Ζωντός είναι λάτρης των social media, όπου η ΝΔ θα ρίξει ιδιαίτερο βάρος στην προεκλογική καμπάνια με στόχο να απευθυνθεί κυρίως στους νέους ψηφοφόρους που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και επικοινωνούν μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Παράλληλα η επικοινωνία μέσω του Διαδικτύου προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασης κατά τη διάρκεια της βραχείας προεκλογικής περιόδου. Με κεντρικό σύνθημα «Με την Ελλάδα δεν παίζουμε», στόχος της ΝΔ είναι να καταδείξει από τη μία πλευρά την αποτελεσματικότητα των πολιτικών που ακολούθησε η κυβέρνηση συνεργασίας, επισημαίνοντας παράλληλα ότι δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Πρωταγωνιστής ο Σαμαράς
Το μήνυμα προσπαθεί να καταδείξει και προς την αντίπαλη πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ότι οι προτάσεις του θέτουν σε κίνδυνο την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Οι πρώτες επικοινωνιακές παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΝΔ, όπου κυριαρχούν φωτογραφίες του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, που αναδεικνύεται σε κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας της ΝΔ, με τις εκφράσεις «είμαι εδώ για να εγγυηθώ την ασφαλή πορεία της χώρας», και «η Ελλάδα θα τα καταφέρει. Χάσαμε πολλά για να κάνουμε πίσω τώρα». Χαρακτηριστικό είναι το σύνθημα «Ωρα ευθύνης» που θα αξιοποιήσει η ΝΔ, απευθυνόμενη στους ψηφοφόρους του μεσαίου χώρου και τους αναποφάσιστους που δεν κινούνται μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Αντώνης Σαμαράς θα δώσει συνέντευξη Τύπου στο Διαδίκτυο προκειμένου να απευθυνθεί κυρίως στους νέους ψηφοφόρους.
Στον διαδικτυακό επικοινωνιακό πόλεμο η Συγγρού παρατάσσει μία ομάδα επτά ατόμων που έχουν ειδίκευση στη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι θα δρουν υπό τις εντολές του Γ. Μουρούτη, υπεύθυνου του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού.
Η ομάδα των γαλάζιων χάκερ θα παρεμβαίνει καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχολιάζοντας άμεσα την επικαιρότητα και δίνοντας απαντήσεις στα επιχειρήματα στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Μάχη πόρτα πόρτα για την τρίτη θέση

Στη Χαριλάου Τρικούπη επικεντρώνουν την προεκλογική καμπάνια στην παρουσίαση των δεδομένων που υπάρχουν για τη χώρα όσον αφορά την οικονομία με στόχο να αναδειχτεί η αναγκαιότητα να διαδραματίσει το ΠΑΣΟΚ ρυθμιστικό ρόλο, κατακτώντας την τρίτη θέση στις επερχόμενες εκλογές. Βασικό σύνθημα του ΠΑΣΟΚ στην προεκλογική περίοδο είναι «Κρατάμε ψηλά την αλήθεια, την πατρίδα, τη σταθερότητα. Κρατάμε ψηλά την ευθύνη». Η Χαριλάου Τρικούπη δεν έχει καταλήξει σε συνεργασία με εταιρεία επικοινωνίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητείται τον ενδεχόμενο να συνεργαστεί με την εταιρεία DDB. Στο επικοινωνιακό επιτελείο του ΠΑΣΟΚ συμμετέχουν η νέα εκπρόσωπος Τύπου Εύα Καϊλή, ο νέος γραμματέας Επικοινωνίας Γ. Δατσέρης, η αναπληρώτρια γραμματέας του τομέα επικοινωνίας Αφροδίτη Αλ Σάλεχ, ο Χρήστος Πρωτόπαπας, ο οποίος έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία του ΠΑΣΟΚ, και ο καθηγητής Πληροφορικής Πέτρος Καβάσαλος, ο οποίος συντονίζει την πράσινη ομάδα των social media που θα βομβαρδίζει με μηνύματα το Διαδίκτυο.

Ο προεκλογικός αγώνας θα δοθεί εντός και εκτός Ελλάδας
Το κόκκινο επικοινωνιακό επιτελείο αποτελείται από τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Π. Σκουρλέτη, τον υπεύθυνο Οργανωτικού Τ. Κορωνάκη και τον Αλ. Καλύβη. Η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ θα επικεντρώνεται σε συνθήματα που θα παραπέμπουν στο συναίσθημα της αισιοδοξίας που προσδίδει η αλλαγή στην κυβέρνηση με μια πιθανή πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στη σιγουριά για τη μελλοντική πορεία της χώρας.
Η πρώτη επικοινωνιακή παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν το σποτ με τίτλο «Θράσος ή Αλήθεια» που αντικρούει το μήνυμα του Μαξίμου ότι η ΝΔ είναι που λέει την αλήθεια στους πολίτες. Στο σποτ αξιοποιείται πάντως και η ατυχής, κατά την Κουμουνδούρου, απάντηση της Μ. Ασημακοπούλου στον Π. Σκουρλέτη «το e-mail θα το φέρουμε στη Βουλή όταν εκλεγούμε». Διαβλέποντας το επικοινωνιακό επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ ότι η συγκεκριμένη λέξη θα έχει κεντρική θέση στην καμπάνια της ΝΔ, ίσως και του ΠΑΣΟΚ, προσπάθησε να την ακυρώσει.
Το συνθήματα όμως που θα κυριαρχήσουν στην προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα εμπεριέχουν αρνητικά μηνύματα για τη ΝΔ, αλλά θα απευθύνονται στους πολίτες για να υποστηρίξουν το κόμμα στις επερχόμενες εκλογές. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αποτελούν παραλλαγή των συνθημάτων των ευρωεκλογών «Ή εμείς ή αυτοί» ή ακόμα και του «Με τον ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, πρωταγωνιστής ο Λαός» με σαφή αντιμνημονιακό χαρακτήρα.
Στην Κουμουνδούρου έχει επαναδραστηριοποιηθεί η ομάδα των κόκκινων χάκερ που είχε συσταθεί στις εκλογές του 2012, αποτελείται από νέους που είναι ειδικευμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βοήθησε και την υποψηφιότητα του Γαβριήλ Σακελλαρίδη στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές στον Δήμο της Αθήνας.

Πρώτη φορά
Ο ΣΥΡΙΖΑ ενδέχεται να συνεργαστεί με δύο ή τρεις διαφημιστικές εταιρείες, ενώ για πρώτη φορά η Κουμουνδούρου θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επικοινωνία της προεκλογικής καμπάνιας και προς το εξωτερικό και κυρίως τις χώρες της ΕΕ. Για τον λόγο αυτό έχει συγκροτηθεί ξενόγλωσσο τμήμα που θα προωθεί τα μηνύματα του κόμματος στις χώρες της ΕΕ σε συνεργασία με τα κόμματα με τα οποία συνεργάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ στην Ευρώπη. Στόχος της Κουμουνδούρου είναι να βομβαρδίσει με μηνύματα τις χώρες της ΕΕ προκειμένου να πείσει ότι η νίκη του στις εκλογές δεν απειλεί την Ευρωζώνη αλλά τις πολιτικές λιτότητας.
Για τον σκοπό αυτόν θα αξιοποιηθεί το Ιδρυμα Νίκος Πουλαντζάς, το οποίο συμμετέχει σε ένα δίκτυο με think tanks των ευρωπαϊκών κομμάτων της Αριστεράς που θα προωθούν τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Ηδη στην Ιταλία έχει διαμορφωθεί κείμενο υποστήριξης στο οποίο υπογράφουν διακόσιοι πενήντα Ιταλοί πρωταγωνιστές της πολιτικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής της χώρας, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος της τεράστιας εθελοντικής οργάνωσης Emergency, Τζίνο Στράντα, o ηθοποιός Τόνι Σερβίλο, οι τραγουδιστές Φιορέλα Μανόια και Μπέπε Σερβίλο, ο σκηνοθέτης Τζίνο Μαζέλι, ο οικονομολόγος Λουτσιάνο Γκαλίνο, ο πανεπιστημιακός Μάρκο Ρεβέλι, ο συνταγματολόγος Λουίτζι Φεραγιόλι, ο γελοιογράφος Σέρτζιο Στάινο, η διευθύντρια της «Μανιφέστο» Νόρμα Ραντζέρι, ο Μάρκο Μπερλινγκουέρ, γιος του Ενρίκο.

‘ Εθνος

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου