Σε επίπεδα υψηλότερα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες κινήθηκε το 2016 η ικανοποίηση των πελατών των ελληνικών ξενοδοχείων. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) πελατών ξενοδοχείων που υπολογίζεται από την εξειδικευμένη εταιρεία ReviewPro και δημοσιεύθηκαν πρόσφατα από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, ο δείκτης GRI όσον αφορά την Ελλάδα και για τον μήνα Νοέμβριο βρίσκεται στο 85,3%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των ανταγωνιστών είναι στο 82,3%. Εξίσου σημαντικό, όμως είναι ότι η απόσταση μεταξύ της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2016. Σημειωτέον πως ο δείκτης GRI παρέμεινε σταθερά πάνω από το 84% όλους τους μήνες της περασμένης χρονιάς, ενώ έφθασε ακόμη και στο 86% τον Ιούνιο, μία πολύ εντυπωσιακή επίδοση. Επίσης, είναι σημαντικό ότι και οι επιμέρους δείκτες, όπως η σχέση ποιότητας τιμής, εξυπηρέτηση, δωμάτιο, φαγητό, ποτό και καθαριότητα, τους τελευταίους μήνες κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ανταγωνιστές.
Για τον υπολογισμό του GRI έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκονται οι Κυκλάδες (με GRI 89,7%) και ακολουθούν το Β. Αιγαίο (85,8%) τα Δωδεκάνησα (85,2%), η Κρήτη (84,7%), το Ιόνιο (82,9%). Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με το εντυπωσιακό ποσοστό 90,6% και ακολουθούν η Θεσσαλία με ποσοστό 85,9% και η Στερεά με 84,7%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 83,4%. Η Αθήνα, τον τελευταίο χρόνο, υστερεί μόνο έναντι της Κωνσταντινούπολης, ενώ υπερτερεί της Ρώμης και – τους περισσότερους μήνες- και της Βαρκελώνης.
Ημερησία