Στις 9 Ιανουαρίου θα συνεδριάσει για πρώτη φορά στο νέο έτος το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου, όπου μεταξύ άλλων θα συζητηθεί η τροποποίηση του προϋπολογισμού. Χθες συνεδρίασε η οικονομική επιτροπή του Δήμου που ψήφισε τις μεταφορές των οφειλών από το προηγούμενο οικονομικό έτος και «ξεκλείδωσε» τους κωδικούς για τις πληρωμές των δαπανών.
«Η οικονομική επιτροπή συνεδρίασε την Τετάρτη για να ανοίξει τους κωδικούς ώστε να μπορέσουμε να ενεργοποιήσουμε τις πληρωμές. Κάθε τέλος του χρόνου υπάρχουν κάποιες ανατροπές στα προϋπολογισθέντα. Ό,τι δεν έχουμε πληρώσει, θα πρέπει να αποδεσμευθεί, η όποια οφειλή θα πρέπει να μεταφερθεί στο επόμενο έτος κ.ο.κ. Επίσης, στις πρώτες μέρες του 2018 πρέπει να διαθέσουμε κατά προτεραιότητα τις πολυετείς μας δαπάνες, όπως είναι αυτή της καθαριότητας ή οι προμήθειες των παιδικών σταθμών. Ψηφίσαμε επίσης για τις πάγιές μας δαπάνες, όπως είναι οι μισθοδοσίες. Κάναμε έγκαιρα τη διαδικασία αυτή, ώστε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 9 Ιανουαρίου να γίνει και η τροποποίηση του προϋπολογισμού μας για το έτος 2018 που έχει εγκριθεί ήδη από το δημοτικό συμβούλιο. Βέβαια ο προϋπολογισμός συντάχθηκε τον Αύγουστο και θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να απεικονιστεί το πραγματικό μέγεθος», είπε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Σάββας Διακοσταματίου.
Ηλεκτρονική Υπογραφή
Ο κ. Διακοσταματίου μίλησε και για την αλλαγή της διαδικασίας του συστήματος έκδοσης διοικητικών πράξεων και λοιπών εγγράφων που θα γίνεται αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, με χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής και ηλεκτρονικής χρονοσφραγίδας. Ο αντιδήμαρχος είπε πώς ήλπιζε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου το μέτρο και επεσήμανε πώς στο Δήμο Ρόδου μόνο ο ίδιος και άλλα δύο με τρία άτομα χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική υπογραφή.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Πίστευα ότι θα ξεκινούσε από την 1η Ιανουαρίου η ηλεκτρονική υπογραφή στο δημόσιο. Πήρε όμως παράταση η εφαρμογή της μέχρι το τέλος του έτους. Στο Δήμο Ρόδου ελάχιστοι χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική υπογραφή. Ένας εξ αυτών είμαι κι εγώ. Χρησιμοποιώ την ηλεκτρονική υπογραφή ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής. Οι Έλληνες προφανώς δεν θέλουμε να απλουστεύσουμε τη ζωή μας. Δεν έχω κανένα άλλο σχόλιο να κάνω. Την ώρα που η ηλεκτρονική υπογραφή χρησιμοποιείται από πολίτες, γιατί να μη χρησιμοποιείται και από το κράτος. Είναι αδιανόητο αυτό… Μπορούμε να κερδίσουμε εργατώρες και χρήματα και να αξιοποιήσουμε πιο σωστά το προσωπικό».
Στο ρόλο της κας Κατερίνας Χαριστή που προαλείφεται για την θέση της ειδικής συμβούλου, με εξειδίκευση μηχανολογίας και διαχείρισης στόλου οχημάτων και μηχανημάτων έργου, που προκήρυξε ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, αναφέρθηκε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος τροχαίου υλικού και μηχανημάτων, κος Μιχάλης Σταυρής.
Όπως ανέφερε ο δημοτικός σύμβουλος, η κ. Χαριστή θα βοηθήσει σημαντικά στο «ξεσκαρτάρισμα» του στόλου, καθώς υπάρχουν πολλά παροπλισμένα οχήματα στο μηχανοστάσιο του Δήμου στην περιοχή Ασγούρου. Η διαδικασία της διαγραφής των οχημάτων και της μεταφοράς τους στο σκραπ, είναι όμως ιδιαίτερα απαιτητική.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος Ρόδου διαθέτει συνολικά 366 ενεργά οχήματα στις καταστάσεις όμως της διεύθυνσης τροχαίου υλικού υπάρχουν 450 εκ των οποίων πολλά είναι δίκυκλα. Έχουν γίνει ήδη κάποιες διαγραφές, αλλά εκκρεμούν και άλλες πολλές περιπτώσεις.
«Το νέο έτος υποδεχόμαστε στη διεύθυνση τροχαίου υλικού που υπηρετούμε με τον αντιδήμαρχο κ. Παλαιολόγου, μία ειδική σύμβουλο, την κα Αικατερίνη Χαριστή, η οποία θα βοηθήσει σημαντικά στην προσπάθεια της διαχείρισης του στόλου και ιδιαίτερα στην διαδικασία διαγραφής των οχημάτων. Θέλουμε πλέον να φύγουν τα άχρηστα και παροπλισμένα οχήματα από τα Ασγούρου. Η εικόνα όλων αυτών των οχημάτων που είναι συγκεντρωμένα εκεί, δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Για τα οχήματα αυτά ο Δήμος εξακολουθεί και πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Επομένως η ειδική σύμβουλος θα αναλάβει όλη αυτή τη διαδικασία, η οποία είναι σύνθετη και απαιτητική ώστε το 2018 να διατηρήσουμε μόνο τα ενεργά οχήματα και τα υπόλοιπα να οδηγηθούν στο σκραπ», είπε ο κ. Σταυρής.
Πέρα όμως από τις διαγραφές των οχημάτων, η νέα ειδική σύμβουλος πρόκειται να αναλάβει τη σύνταξη μελετών για την προμήθεια νέων οχημάτων. Ο κ. Σταυρής ανέφερε συγκεκριμένα:
«Ίσως να έχει δημιουργηθεί σε κάποιους σύγχυση σχετικά με τα καθήκοντα της νέας ειδικής συμβούλου, η οποία δεν θα χειρίζεται ζητήματα καθημερινότητας, αλλά θα αναλάβει το ρόλο που προανέφερα. Επιπλέον, θα μας βοηθήσει στη σύνταξη μελετών για την ανανέωση του στόλου μας. Ήδη έχουμε προμηθευτεί πέντε νέα απορριμματοφόρα και τρία οχήματα της ανακύκλωσης. Θα δούμε πλέον ποιες είναι οι ανάγκες. Υπάρχουν υπηρεσίες οι οποίες έχουν λίγα οχήματα στη διάθεσή τους και σε περίπτωση που κάποιο υποστεί βλάβη, τότε δημιουργείται πρόβλημα. Πιστεύω η βοήθεια της ειδικής συμβούλου θα είναι καθοριστική. Ευχόσαστε στην ειδική σύμβουλο καλή δύναμη και καλό κουράγιο και είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε καλή συνεργασία».