“Για τον όμιλο TUI η Ρόδος και η Κως αποτελούν σημαντικούς προορισμούς. Οι σχέσεις μας με τους ξενοδόχους είναι εξαιρετικές και, με πολλούς από αυτούς, διατηρούμε εμπορικές συνεργασίες δεκαετιών. Έχουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, και ειδικά για τα Δωδεκάνησα η οποία βασίζεται στη δραστική επέκταση των διαφοροποιημένων ξενοδοχείων που προσφέρουμε στους πελάτες μας”.
Στον πολύ θετικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει ο όμιλος TUI τα Δωδεκάνησα αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Ελλάς κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος.
“Θα συνεχίσουμε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση καθώς θεωρούμε ότι η στρατηγική της διαφοροποίησης και της ποιοτικής αναβάθμισης αποτελεί μονόδρομο για την αύξηση των αφίξεων”, δηλώνει ο κ. Μαυρόπουλος.
Σε ερώτηση σχετικά με τις προοπτικές της φετινής σεζόν ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Eλλάς δηλώνει πως οι πρώτες ενδείξεις και για τα Δωδεκάνησα είναι θετικές.
«Οι κρατήσεις από τις κύριες χώρες της Δυτικής Ευρώπης προς τα Δωδεκάνησα έχουν θετικό πρόσημο και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το γεγονός ότι ειδικά η γερμανική αγορά φαίνεται να επανακάμπτει δυναμικά στη Ρόδο», τονίζει ο κ. Μ. Μαυρόπουλος.
Αναφορά κάνει ο κ. Μ. Μαυρόπουλος και στη στρατηγική του Ομίλου για το έτος 2014 και δεν παραλείπει να αναφερθεί στην καλή συνεργασία με τις τοπικές αρχές.
Η συνέντευξη του κ. Μιχάλη Μαυρόπουλου, αναλυτικά:
• Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προβλέπει αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 4 έως 4,5% το 2014, ποσοστό πάνω από τη μακροπρόθεσμη ετήσια πρόγνωση του +3,8% μεταξύ 2010 και 2020. Αυτό τι σημαίνει για τους τουριστικούς προορισμούς;
Ο τουρισμός παγκοσμίως συνεχίζει και αυξάνεται δυναμικά με ρυθμούς περίπου 4% ετησίως ενώ οι διεθνείς αφίξεις συνολικά έχουν ξεπεράσει το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ατόμων. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο ευρωπαϊκός Νότος συγκεντρώνει περίπου το 20% των παγκόσμιων αφίξεων. Έχουμε δηλαδή ως χώρα την τύχη να βρισκόμαστε στην καρδιά της μεγαλύτερης τουριστικής ζώνης του κόσμου, η οποία μάλιστα το 2013 παρουσίασε αύξηση διεθνών αφίξεων κατά περίπου 6%, ποσοστό μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που ήταν 5%. Για το 2014 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, αλλά και άλλοι Οργανισμοί, υπολογίζουν αύξηση των διεθνών αφίξεων στη Νότια Ευρώπη κατά περίπου 4%. Εάν πάρουμε αυτό ως βάση, οι αφίξεις φέτος στην Ελλάδα μπορούν να ξεπεράσουν τα 18 εκατομμύρια. Πνέει ούριος άνεμος στα πανιά του μεσογειακού και ελληνικού τουρισμού και είναι στο χέρι μας να τον αξιοποιήσουμε.
• Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις αφίξεις στη χώρα μας γενικά και στα Δωδεκάνησα ειδικά για το έτος 2014;
Οι πρώτες μας ενδείξεις για την Ελλάδα και συγκεκριμένα για τα Δωδεκάνησα είναι θετικές. Οι κρατήσεις από τις κύριες χώρες της Δυτικής Ευρώπης προς τα Δωδεκάνησα έχουν θετικό πρόσημο και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το γεγονός ότι ειδικά η γερμανική αγορά φαίνεται να επανακάμπτει δυναμικά στη Ρόδο. Είναι γνωστό άλλωστε ότι Γερμανία είναι μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τη Ρόδο και την Κω, αλλά και για όλη τη χώρα συνολικά.
• Εκτιμάτε πως η σαιζόν του έτους 2013 ήταν πραγματικά πολύ αποδοτική σε αφίξεις στην Ελλάδα; Πόσο σημαντικός παράγοντας ήταν τελικά η πολιτική σταθερότητα;
Το 2013 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό με διψήφια αύξηση αφίξεων. Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι το ίδιο ισχύει και για τις συνολικές τουριστικές εισπράξεις. Συνεπώς, ο ελληνικός τουρισμός επέστρεψε πολύ δυναμικά μετά από τη δύσκολη σαιζόν του 2012. Πιστεύω ότι η πολιτική σταθερότητα έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό, βελτιώθηκε η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και υπήρξε πνεύμα συνεργασίας μεταξύ όλων των φορέων του τουρισμού. Στη Ρόδο ιδιαίτερα θετική ήταν η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα του περιφερειάρχη κ. Γ. Μαχαιρίδη, της αντιπεριφερειάρχη κ. Λ. Φτακλάκη, του δημάρχου κ. Σ. Κουσουρνά καθώς επίσης του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, κ. Αντώνη Καμπουράκη και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά για την συνεργασία τους.
• Ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί από την TUI για το έτος 2014; Ποια θα είναι η στρατηγική της TUI για το έτος 2014;
Στην ΤUI Ελλάς είμαστε πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τη στρατηγική του Ομίλου μας για την παροχή εξειδικευμένων και διαφοροποιημένων προϊόντων στους πελάτες μας. Πέρυσι 1,8 εκατομμύρια επισκέπτες επέλεξαν την πρόταση της TUI για τις διακοπές τους στην Ελλάδα, ενώ για το 2014 περιμένουμε αύξηση των αφίξεων κατά 10% φτάνοντας σχεδόν τα δυο εκατομμύρια επισκέπτες σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, ενισχύουμε την παρουσία μας στην εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων, όπου με την Intercruises, θυγατρική του ομίλου TUI, που δραστηριοποιείται στον τομέα της εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων, είμαστε σε δυναμική πορεία ανάπτυξης. Επίσης στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού εγκαθιδρύουμε το παγκοσμίου φήμης brand της Pacific World στην Ελλάδα. Εξαιρετικά δυναμική είναι και η παρουσία μας στον τομέα των διαδικτυακών κρατήσεων μέσω της Hotelbeds, της μεγαλύτερης B2B bedbank του κόσμου. Θα ήθελα να τονίσω ότι στον πυρήνα της στρατηγικής μας βρίσκεται ο πελάτης. Δημιουργούμε μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες σε ολόκληρη την τουριστική αλυσίδα, από τη στιγμή δηλαδή που αγοράζει το πακέτο ταξιδιού του μέχρι τη στιγμή που επιστρέφει στο σπίτι του. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα ευχάριστο για εμάς που βλέπουμε εμπράκτως ότι οι επισκέπτες μας το αναγνωρίζουν και μας επιβραβεύουν για αυτό.
• Πώς θα συνεχιστεί η συνεργασία του Ομίλου με τα ξενοδοχεία της Ρόδου και της Κω; Ποιες είναι οι προσδοκίες του μεγάλου ταξιδιωτικού οργανισμού αλλά και ποιες οι δεσμεύσεις του προς τους φορείς και τους συνεργάτες του, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αφίξεων;
Για τον όμιλο TUI η Ρόδος και η Κως αποτελούν σημαντικούς προορισμούς. Οι σχέσεις μας με τους ξενοδόχους είναι εξαιρετικές και, με πολλούς από αυτούς, διατηρούμε εμπορικές συνεργασίες δεκαετιών. Έχουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, και ειδικά για τα Δωδεκάνησα η οποία βασίζεται στη δραστική επέκταση των διαφοροποιημένων ξενοδοχείων που προσφέρουμε στους πελάτες μας, όπως είναι για παράδειγμα τα ξενοδοχεία TUI Best Family, Blue Village, Pura Vida, Sensimar, Robinson, Sensatori και πολλά άλλα. Αναφέρομαι σε διαφοροποιημένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε επισκέπτη.
Θα συνεχίσουμε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση καθώς θεωρούμε ότι η στρατηγική της διαφοροποίησης και της ποιοτικής αναβάθμισης αποτελεί μονόδρομο για την αύξηση των αφίξεων.
Θα ήθελα να περάσω ακριβώς αυτό το μήνυμα της διαφοροποίησης καθώς και να συγχαρώ και ευχαριστήσω τους ξενοδόχους της Ρόδου και της Κω για τις προσπάθειες που κάνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Θα είμαστε συμπαραστάτες στην κοινή αυτή πορεία.
• Είναι επιτακτική η ανάγκη η χώρα αλλά και προορισμοί, όπως η Ρόδος και η Κως, να ξεφύγουν από το κλασικό τουριστικό μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”;
Το μοντέλο «Ήλιος & Θάλασσα» ήταν αυτό με το οποίο τοποθετήθηκε η χώρα επιτυχώς στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και εξακολουθεί να είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του ελληνικού τουρισμού. Η Ρόδος και η Κως είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικοί προορισμοί στο μοντέλο «Ήλιος & Θάλασσα» και άρα θα ήταν προς όφελος των δυο αυτών προορισμών, όχι να «ξεφύγουν», αλλά να αναβαθμίσουν και να μετεξελίξουν τις υποδομές και τις υπηρεσίες τους στο μοντέλο αυτό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να προσελκύσουν πρόσθετες, ειδικές κατηγορίες επισκεπτών, όπως είναι για παράδειγμα οι ιστιοπλόοι. Παράλληλα βέβαια υπάρχουν στη Ρόδο και στην Κω δυνατότητες δραστηριοποίησης και σε άλλους τομείς, πέρα από το κλασικό μοντέλο οι οποίες εάν αξιοποιηθούν θα συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
• Ποια είναι τα βήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό θέμα καθώς η υψηλή εποχικότητα αποτελεί ένα από τα βασικότερα δομικά χαρακτηριστικά του τουρισμού στη χώρα μας. Περίπου το 50% των συνολικών αφίξεων στην Ελλάδα, συγκεντρώνεται στους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο. Η επιμήκυνση βέβαια δεν επιτυγχάνεται με μεμονωμένες κινήσεις, αλλά απαιτεί προσεκτική μελέτη και ανάλυση όλων των παραγόντων επιτυχίας. Στην TUI Travel έχουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον υποδοχής τουριστών έκτος περιόδου αιχμής. Βρισκόμαστε σε στενή επικοινωνία με τον περιφερειάρχη κ. Μαχαιρίδη και την αρμόδια αντιπεριφερειάρχη για θέματα τουριστικής ανάπτυξης κα. Φτακλάκη και εξετάζουμε λεπτομερώς πώς θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε αυτή την κοινή προσπάθεια.
Για να έχει επιτυχία θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς: από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Συνδέσμους, μέχρι τους τοπικούς επαγγελματίες και την τοπική κοινωνία. Ο κοινός στόχος θα πρέπει να είναι η προσέλκυση πελατών κατά τη χαμηλή σαιζόν, αναβαθμίζοντας και αναπροσαρμόζοντας τις υπηρεσίες μας. Όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, στην TUI τονίζουμε την ανάγκη της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε ειδικές ομάδες πελατών σε εποχές χαμηλής ζήτησης. Η Ρόδος για παράδειγμα θα μπορούσε να προσελκύσει λάτρεις του Γκολφ καθώς και πελάτες 3ηςηλικίας που προτιμούν τους μήνες της χαμηλής σαιζόν για τις διακοπές τους. Επίσης, ελλείψει υποδομών γκόλφ, υπάρχει και ο πολιτισμικός πλούτος στη Ρόδο. Στην παλιά πόλη της Ρόδου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν θεματικές εμπειρίες για τους επισκέπτες, όπως για παράδειγμα περιπατητικές διαδρομές ιστορικού χαρακτήρα με επισκέψεις και δραστηριότητες στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, ή θα μπορούσαν να γίνουν γαστρονομικές διαδρομές εστιάζοντας στην τοπική κουζίνα, τις παραδόσεις και τα έθιμα της Ρόδου. Είμαι σίγουρος ότι με συγκεκριμένες και μεθοδευμένες ενέργειες η Ρόδος θα μπορέσει να αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες που προσφέρει αυτό το πανέμορφο νησί.