Τροποποιήσεις στη διαφημιστική καμπάνια του Καραμολέγκου για το νέο του προϊόν, αποφάσισε πως πρέπει να γίνουν η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, δικαιώνοντας την προσφυγή των αρτοποιών.
Το σκεπτικό της απόφασης:
«Πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις στη διαφημιστική επικοινωνία “ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΑΡΓΟΨΗΜΕΝΟ” με βάση την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας.
Η επιτροπή όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα ∆ιαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία σε σχέση με την υποβληθείσα αίτηση ελέγχου που έγινε από την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος και αξιολογώντας την υπό κρίση διαφημιστική επικοινωνία τόσο συνολικά, όσο και τα επιμέρους στοιχεία αυτής κατέληξε ομόφωνα στην άποψη ότι μέσω της συγκεκριμένης δημιουργικής προσέγγισης μπορεί να δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις στον καταναλωτή και ενδεχομένως σύγχυση ως προς το είδος του ψωμιού που διαφημίζεται.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η απόφαση που δημοσιοποίησε η Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων Περιχώρων, ενώ η αξιοποίηση του φούρναρη ως επαγγελματία ειδικού στην αξιολόγηση του ψωμιού ο οποίος εντοπίζει θετικά χαρακτηριστικά στο διαφημιζόμενο προϊόν, κινείται εντός των ορίων της διαφημιστικής υπερβολής, εντούτοις η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι από το διάλογο «και από ποιό φούρνο;», «από το φούρνο του ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΥ» και με τη δήλωση «ψωμί από το φούρνο μας…» ευθέως και με έμφαση αποδίδονται στο τυποποιημένο ψωμί ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΑΡΓΟΨΗΜΕΝΟ αξίες της κατηγορίας του φρέσκου ψωμιού, εξομοιώνοντάς το λανθασμένα με αυτό.
Επισημαίνεται ότι η αναφορά (sticker) «στα ράφια των σούπερ μάρκετ», στο πλαίσιο της υπό έλεγχο επικοινωνίας δεν κρίθηκε επαρκής να άρει τις ενδεχόμενες παραπλανητικές εντυπώσεις. Για τους λόγους αυτούς, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι οι φράσεις «και από ποιό φούρνο;», «από το φούρνο του ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΥ» και «ψωμί από το φούρνο μας …» είναι πιθανό να προκαλέσουν σύγχυση ή / και παραπλάνηση, προσκρούουν στο άρθρο 5 του ΕΚ∆-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν αναλόγως εντός 3 ημερών.
∆ιευκρινίζεται ότι η φράση «ψωμί από το φούρνο μας» δεν χρήζει τροποποίησης επί της συσκευασίας, αφού από αυτήν προκύπτει σαφώς ότι πρόκειται για συσκευασμένο / τυποποιημένο προϊόν και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα εσφαλμένης εντύπωσης.
Προσφυγή στη ∆ευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται από τον κανονισμό αλλά τονίζεται ότι η προσφυγή αυτη δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση μη πλήρους εφαρμογής της Απόφασης, το ΣΕΕ δύναται να προβεί στις προβλεπόμενες από τον κανονισμό κυρώσεις.»
https://www.youtube.com/watch?v=zEta0SXXKj4