Ικανοποίηση από την παραλαβή τριών ηλεκτρικών λεωφορείων εξέφρασε σε συνέντευξη Τύπου χτες, ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Δημήτρης Τσίκκης. Τα μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία είναι σύγχρονης τεχνολογίας, έχουν αυτονομία 70-80χλμ, και χωρητικότητα εννέα θέσεων.
«Πρόκειται για οχήματα τα οποία είναι πρωτοποριακά και είναι η πρώτη επιχείρηση συγκοινωνιών στην Ελλάδα, που τα προμηθεύτηκε. Μετά τη Ρόδο, ηλεκτρικά λεωφορεία προμηθεύτηκε ο Δήμος Βόλου, ο Δήμος Λάρισας και άλλοι Δήμοι. Έχουν σύστημα κάμερας για οπισθοπορία και ειδικό σύστημα που προλαμβάνει τα ατυχήματα. Τα οχήματα έχουν μπροστινή κίνηση και είναι ό,τι καλύτερο για την Μεσαιωνική Πόλη –λόγω της μορφολογίας του οδοστρώματος. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπορούν να φορτιστούν σε πρίζα μονοφασική –δηλαδή ακόμη και οικιακή! Το κόστος ανήλθε στα 55.000 ευρώ περίπου και καλύφθηκε από ίδιους πόρους», είπε ο κ. Τσίκκης.
Τα τρία ηλεκτρικά λεωφορεία παρελήφθησαν πρόσφατα από την ΔΕΣ ΡΟΔΑ τα οποία θα χρησιμοποιηθούν μέσα στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου για την δωρεάν μεταφορά των επισκεπτών αλλά και κατοίκων του μνημείου. Στόχος είναι να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η κίνηση τροχοφόρων συμβατικών οχημάτων.
«Έχουμε παραγγείλει έξι στο σύνολο, εκ των οποίων το ένα θα είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μεταφέρει και καρότσι ΑΜΕΑ. Θα παραγγείλουμε κι ένα ηλεκτρικό ασθενοφόρο το οποίο θα σταθμεύει στη Μ.Πόλη για να εξυπηρετούμε βοηθητικά το ΕΚΑΒ σε περιπτώσεις που πρέπει να μεταφερθεί ένας ασθενής».
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα τεθούν σε λειτουργία με το άνοιγμα της νέας τουριστικής σεζόν, ενώ αναμένεται να παραληφθούν και τα υπόλοιπα μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΕΣ ΡΟΔΑ
Ερωτηθείς σχετικά με τα θέματα της επιχείρησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού ο πρόεδρος ανέφερε πως ο προγραμματισμός της νέας διοίκησης ήταν να γίνει ανανέωση του στόλου κατά 50%.
«Ενεργά δρομολόγια το καλοκαίρι έχουμε από 25 έως 28 ανάλογα με τις ανάγκες. Τον χειμώνα, μαζί με τα μαθητικά δρομολόγια δεν υπερβαίνουν τα 11. Μιλάμε μέσο όρο για 15 οχήματα. Στην ουσία, το 50% αντιστοιχεί σε 8 νέα οχήματα. Εμείς έχουμε ήδη ξεκινήσει διαγωνισμό για την προμήθεια 5 επιπλέον, νέων ανακατασκευασμένων (μεταχειρισμένων) οχημάτων που σημαίνει ότι μέσα σε ενάμιση χρόνο θα έχουμε αντικαταστήσει από τα 20, τα 9 οχήματα του στόλου. Έχουμε ήδη αποσύρει τα 4 και μέχρι την έναρξη της νέας σεζόν, θα αποσύρουμε ακόμη 5 οχήματα. Αυτό θα μας δώσει την δυνατότητα να παρέχουμε νέες υπηρεσίες τόσο στους επισκέπτες όσο και στους πολίτες της Ρόδου, που χρόνια έχουν ταλαιπωρηθεί. Λόγω της πανδημίας, τηρούμε τις οδηγίες και η πληρότητα δεν υπερβαίνει το 65% -εκτός από τα μαθητικά δρομολόγια όπου υπάρχει μεγαλύτερη πληρότητα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνουμε την δυναμικότητα του λεωφορείου».
ΤΑ ΜΙΝΙ ΜΠΑΣ
Κληθείς να σχολιάσει την χρήση των μινι μπας (mini buses) για το επιβατηγό κοινό, ο κ. Τσίκκης δήλωσε πως στο πλαίσιο της χρήσης με τα ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκεται και η χρήση αυτών των οχημάτων: «Θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν όσοι θα σταθμεύουν τα οχήματά τους στην Ακαντιά και θα τους μεταφέρουμε δωρεάν είτε στην Κολόνα είτε στην Πύλη της Πλατείας Σύμης είτε στο Μανδράκι ανά 15 λεπτά.
Αναφορικά με την οικονομική ενίσχυση που έλαβε η ΔΕΣ ΡΟΔΑ από τον Δήμο Ρόδου, ο πρόεδρός της τόνισε πως ήταν αναγκαίο για να συνεχιστεί η λειτουργία της: «Λάβαμε 1.300.000 ευρώ για το 2020. Ευελπιστούμε ότι το 2021 θα είναι γίνει καλύτερη χρονιά. Ωστόσο, ο Δήμος Ρόδου έχει ήδη προϋπολογίσει να μας ενισχύσει με 500.000 ευρώ –για καύσιμα, προσωπικό και συντήρηση οχημάτων», είπε.
Κλείνοντας, ο κ. Τσίκκης ανακοίνωσε ότι η ΔΕΣ ΡΟΔΑ έλαβε μια απόφαση όπου: Με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια θα παρέχει έκπτωση έως και 50% στους συνταξιούχους για όλο το νησί της Ρόδου.