Δεσμευμένα από κατασχέσεις προμηθευτών για ανεξόφλητες οφειλές που κληρονόμησε η δημοτική αρχή οι οποίες αφορούν και σε χρέη καποδιστριακών Δήμων παραμένουν 3,5 εκατ. ευρώ από τα διαθέσιμα του Δήμου Ρόδου.
Οι κατασχέσεις προμηθευτών για οφειλές στον Δήμο Ρόδου δεν αποτελούν μια νέα πρακτική, πλην όμως οι δανειστές για να εξασφαλίσουν την πληρωμή τους προβαίνουν σε κατασχέσεις λογαριασμών στο σύνολο των τραπεζών και μετά την εξόφλησή τους δεν φροντίζουν για την αποδέσμευση.
Το γεγονός έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στην δημοτική αρχή που απέστειλε σε 4 συστημικές τράπεζες την ακόλουθη επιστολή:
«Θέμα: Ενημέρωση για δεσμευμένους λογαριασμούς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ», που εδρεύει στη Ρόδο και εκπροσωπείται νομίμως από τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη
Με την παρούσα αιτούμεθα, όπως μας γνωστοποιήσετε τις δεσμεύσεις των τηρούμενων στην Τράπεζά σας λογαριασμών μας, οι οποίες προέρχονται από κατασχέσεις εις χείρας σας ως τρίτης και συγκεκριμένα:
• Τους επισπεύδοντες την κατάσχεση εις χείρας τρίτων
• Τα έγγραφα δυνάμει των οποίων προβήκατε σε δέσμευση των λογαριασμών μας (δικαστικές αποφάσεις, κατασχετήρια κλπ)
• Τα ποσά των δεσμεύσεων και αν αυτές έχουν ικανοποιηθεί από εσάς».
Η δημοτική αρχή προσπαθεί εναγωνίως να βάλει τάξη στα οικονομικά, ενώ άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι έχει κατορθώσει από την αρχή της θητείας της να εξοφλήσει σημαντικές οφειλές που χρόνιζαν στις οικονομικές υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση, μεγάλη ανακούφιση για όλους τους ιδιώτες που έχουν συναλλαχθεί με το δημόσιο ή τους ΟΤΑ κατά το παρελθόν, έχει προκαλέσει η δυνατότητά τους να μπορούν να προβούν στην έκδοση διαταγής πληρωμής σε βάρος του Δήμου ή των ΟΤΑ ή του Δημοσίου και συνακόλουθα να προβαίνουν σε δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών και λοιπών κινητών και ακινήτων τους.
Οι ιδιώτες που έχουν εκδώσει τα σχετικά τιμολόγια κατά το παρελθόν είχαν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα πολιτικά δικαστήρια με αστικές αγωγές από τιμολόγια, διαδικασία που μέχρι την εξάντληση των ενδίκων μέσων τους εξαντλούσε και τους ίδιους οικονομικά και ηθικά. Σε μεταγενέστερο χρόνο εξεδόθησαν κάποιες διαταγές πληρωμής από τα πολιτικά δικαστήρια, έως ότου τα ανώτερα δικαστήρια να αποφανθούν ότι αυτή η διαδικασία ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα διοικητικά δικαστήρια.
Έτσι ο νομοθέτης υιοθέτησε επιτέλους από 16-9-2015 (ν.4329/2015) την πρακτική έκδοσης διαταγής πληρωμής σε βάρος των ΟΤΑ και του Δημοσίου με συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα και με την αρμοδιότητα του Διοικητικού Εφετείου.
Προϋποθέσεις για την έκδοση διαταγής πληρωμής
Η έκδοση διαταγής πληρωμής για χρηματικές αξιώσεις μη αμφισβητούμενες κατά την έννοια του άρθρου 3 παρ. 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 805/2004 (EE L 143) μπορεί να ζητηθεί εφόσον:
α) πηγάζουν από διοικητική σύμβαση που έχει συναφθεί στο πλαίσιο εμπορικής συναλλαγής, κατά την έννοια της υποπαραγράφου Ζ.3 της παραγράφου Ζ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α΄ 107) και
β) έχει ολοκληρωθεί ο προληπτικός έλεγχος της σχετικής δαπάνης και έχει αποβεί θετικός για την πληρωμή της.
Καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμοδιότητα.
Αρμόδιος να εκδώσει διαταγή πληρωμής είναι ο δικαστής του Μονομελούς Διοικητικού Εφετείου της έδρας του αντισυμβαλλόμενου φορέα, κατά του οποίου ζητείται η έκδοσή της και προκειμένου για το Δημόσιο, της έδρας της υπηρεσίας που συμβλήθηκε για λογαριασμό του.
https://www.dimokratiki.gr/04-03-2022/desmeymena-3-5-ekat-eyro-apo-katascheseis-se-logariasmoys-toy-dimoy-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.