Ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής έχουν βάλει φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ροκανίζοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Αύξηση κατά 8-10% υπάρχει στο αλεύρι, στα δημητριακά, στα ζυμαρικά, στο λάδι, στα τυροκομικά και είδη προσωπικής φροντίδας. Οι ντόπιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τις αυξήσεις των τιμών, καθώς διαθέτουν ακόμη στοκ προϊόντων που προμηθεύτηκαν πριν τις μεγάλες ανατιμήσεις. Βέβαια, όσο το στοκ αυτό εξαντλείται, η συγκράτηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα είναι αδύνατη, καθώς η αύξηση του ενεργειακού κόστους και η αύξηση του μεταφορικού κόστους (κατά 14% η παλέτα) ασκούν ακόμη μεγαλύτερη πίεση στους επιχειρηματίες.
«Υπάρχουν συνεχώς ανατιμήσεις από τις εταιρείες σε βασικά είδη διατροφής και κατανάλωσης. Οι ντόπιες αλυσίδες έχουν καταφέρει να απορροφήσουν σε ένα βαθμό τις αυξήσεις αυτές, καθώς έχουν προμηθευτεί κάποιο στοκ πριν την αύξηση των τιμών. Βέβαια, αυτό δεν θα μπορέσει να συνεχισθεί όσο οι τιμές αυξάνονται και τα αποθέματα των προϊόντων εξαντλούνται. Απορροφήσαμε και απορροφούμε όσες ανατιμήσεις μπορούμε. Αναγκαστικά όμως, θα μετακυλίονται οι αυξήσεις των τιμών των προϊόντων στον τελικό αποδέκτη», δήλωσε στη «δ» ο επιχειρηματίας κ. Μανώλης Παναγιωτάς, ο οποίος σημείωσε μάλιστα ότι αναμένεται νέο κύμα ανατιμήσεων, που συνδέεται με την έλλειψη γυάλινων μπουκαλιών, βάζων και συσκευασιών που παρασκευάζονται κατά κύριο λόγο σε εργοστάσια της Ουκρανίας. Λόγω της εμπόλεμης κατάστασης που βιώνει η χώρα και της αναστολής λειτουργίας των εργοστασίων παραγωγής.
Επίσης, ο Ρωσο-ουκρανικός πόλεμος θα έχει ως συνέπεια την αύξηση των τιμών των σιτηρών, καθώς η Ουκρανία είναι από τις μεγαλύτερες αγροτικές δυνάμεις στον κόσμο. Η Ελλάδα εισάγει το 40% από Ουκρανία και Ρωσία, ποσοστό που θα πρέπει να καλύψει από άλλες χώρες, κυρίως από Καναδά και Αυστραλία.
Ήδη η ακρίβεια έχει σημαντικές επιπτώσεις στον καταναλωτή. Το «καλάθι της νοικοκυράς» περιλαμβάνει πλέον τα απολύτως αναγκαία είδη, αφού οι πολίτες αντεπεξέρχονται πλέον με δυσκολία ακόμη και στις πιο βασικές ανάγκες. Για μία ακόμη φορά πάντως οι ντόπιες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ «βάζουν πλάτη» για να διευκολύνουν τον καταναλωτή.
«Είναι πλέον πολύ διστακτικοί οι καταναλωτές, οι οποίοι επιλέγουν τα απολύτως αναγκαία είδη. Η επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού λόγω και του αυξημένου ενεργειακού κόστους και της ακρίβειας γενικότερα είναι πλέον τόσο μεγάλη που αναγκάζει τον καταναλωτή να περιορίσει ακόμη και τις βασικές του ανάγκες. Τα είδη ανά καλάθι είναι πλέον λιγότερα», είπε ο κ. Παναγιωτάς.
Πάντως, οι επόμενες ανατιμήσεις των ειδών βασικής κατανάλωσης είναι ήδη προ των πυλών. Όπως έχει γίνει γνωστό, οι αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής τροφίμων φέρεται να έχουν λάβει νέα τιμολόγια από τους προμηθευτές τους, τα οποία για πολλές κατηγορίες προϊόντων είναι αυξημένα από 5% έως 20% και πλέον καλούνται να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση, να διαμορφώσουν τις τιμές στο ράφι χωρίς να… τρομάξουν τους καταναλωτές.
https://www.dimokratiki.gr/04-03-2022/oi-anatimiseis-echoyn-valei-fotia-sta-rafia-ton-soyper-market/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.