Ειδήσεις

Σε φαγητό και δώρα οι περισσότερες δαπάνες τουριστών

Πρόσθετο οικονομικό όφελος 171 εκατ. ευρώ είχαν οι επιχειρήσεις στην Αθήνα το 2014 από τις, επιπλέον, 550.000 διανυκτερεύσεις που πραγματοποίησαν οι τουρίστες στα καταλύματα της πόλης.

Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος της ένωσης Ξενοδόχων Αττικής – Αθηνών και Αργοσαρωνικού Αλέξανδρος Βασιλικός, επισημαίνοντας ότι η εν λόγω εξέλιξη αναδεικνύει τη στενή σύνδεση που έχει η πορεία της οικονομίας της πόλης με την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας. Παράλληλα, σημειώνει ότι από τα επιπλέον 171 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν στην Αθήνα πέρυσι τα 89 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στο εμπόριο και στην εστίαση και τα 43 εκατ. ευρώ στα ξενοδοχεία. Αρα, διαπιστώνει τη μεγάλη διάχυση των ωφελειών που έχουν και άλλοι κλάδοι της οικονομίας από τον τουρισμό.

Στην έρευνα «Περί Ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης των ξενοδοχείων Αττικής» που πραγματοποίησε η Ενωση με την Gbr Consulting και δείγμα 1.500 ατόμων τα οποία διέμεναν σε ξενοδοχεία-μέλη της, το 76% απάντησε ότι ήρθε στην Αθήνα για λόγους αναψυχής και μόλις το 10% για δουλειά. Επιπλέον, το 10% επισκέφθηκε φίλους και συγγενείς και το 2% ήρθε για να συμμετάσχει σε συνέδρια και εκθέσεις. Η μέση ημερήσια δαπάνη ανά τουρίστα ανέρχεται σε 110,5 ευρώ εκ των οποίων 38,78 ευρώ ξοδεύονται σε εστιατόρια και καφετέριες, 31,72 ευρώ σε αγορές και 17,50 ευρώ σε αξιοθέατα και διασκέδαση. Το 75% των τουριστών θεωρεί ότι είναι σημαντικό να είναι ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή. Ιδιαίτερα θετικοί σε αυτό είναι οι Ασιάτες και οι τουρίστες από τη Νότια Αμερική. Υψηλότερη του μέσου όρου είναι η μέση ημερήσια δαπάνη των Αυστραλών τουριστών η οποία αγγίζει τα 134 ευρώ. Εξ αυτών τα 50,65 ευρώ δαπανώνται για ψώνια και τα 42,55% σε εστιατόρια και καφετέριες. Επίσης, η ημερήσια δαπάνη των Βορειοαμερικανών φθάνει σε 126,24 ευρώ εκ των οποίων τα 47,6 ευρώ σε εστιατόρια και καφετέριες και τα 29,85 για ψώνια. Το 96% των τουριστών δηλώνει ότι θα πρότεινε την Αθήνα σε άλλους αλλά συστήνει «κάντε κάτι με τα γκράφιτι».

Για την καλλιέργεια θετικού κλίματος για τον τουρισμό της Αθήνας η ΕΞΑ-Α συνεργάσθηκε με περίπου 150 ιδιωτικές επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς. Η αξία των προσφορών από τους συνεργαζόμενους για ενέργειες όπως φιλοξενία 300 ξένων δημοσιογράφων και 1.500 τουριστικών πρακτόρων έφθασε σε 960.000 ευρώ. Εξάλλου, τα ξενοδοχεία-μέλη της Ενωσης σε συνεργασία με το «Μπορούμε» προσέφεραν την περίοδο της κρίσης σε Ιδρύματα της χώρας περί τα 56.400 φρεσκομαγειρεμένα γεύμάατα ενώ παρείχαν εξοπλισμό και ιματισμό.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου