Ένα άκρως εποικοδομητικό διήμερο εκπαιδευτικών διαλέξεων διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, το Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Β΄Βάθμιας Εκπ/σης Δωδ/σου στην αίθουσα του Ροδινιού. Κεντρικοί ομιλητές η κ.Εύα Φουντουλάκη ψυχολόγος-σύμβουλος προσανατολισμού, με μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Συμβουλευτική Ψυχολογία και ο κ.Χρυσόστομος Καπέτης καθηγητής πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ειδικός σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
Οι Φροντιστές, με γνώμονα τις τρεις κορυφές του τριγώνου της εκπαίδευσης Καθηγητές-Γονείς-Μαθητές και ευαισθητοποιημένοι στη διαρκή ενημέρωση, αλλά και στην πολύπλευρη στήριξη των τριών αυτών πυλώνων, πραγματοποίησαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια και συγκεκριμένα:
- Σεμινάριο για καθηγητές(15.00-17.00, Σάββατο 30 Μαρτίου, στο Ροδίνι) : «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Τεχνικές Μάθησης».
Αρχικά, αναλύθηκαν οι τύποι των μαθητών ανάλογα με την ικανότητα τους να «μαθαίνουν» με το αριστερό ή το δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου και ανάλογα με το αν ανήκουν στους οπτικούς, λεκτικούς, ακουστικούς, κιναισθητικούς, ή διαπροσωπικούς τύπους. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν τα εργαλεία χαρτογράφησης των διαφορετικών τύπων μιας τάξης μαθητών, καθώς και οι μέθοδοι –όπως συμβαίνει σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο εξωτερικό- που θα πρέπει να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, ώστε να διαχειρίζονται με επιτυχία την ποικιλομορφία του τμήματος. «Οφείλουμε με τις επιμορφώσεις αυτές, να εφαρμόζουμε στην πράξη τη δια βίου εκπαίδευση, πρώτα απ’ όλα εμείς οι εκπαιδευτικοί», επεσήμανε ο πρόεδρος των φροντιστών κ. Αθανάσιος Βυρίνης και συνέχισε «άλλωστε, αν κάνεις αυτό που έκανες πάντοτε με τον ίδιο τρόπο, τότε σίγουρα κάτι δεν κάνεις σωστά».
- Σεμινάριο για γονείς(18.00-20.00, Σάββατο 30 Μαρτίου, στο Ροδίνι): «Στηρίζω το παιδί μου στη Μάθηση & το Μαθαίνω να Μαθαίνει».
Ο ρόλος του γονέα στη στήριξη του μαθητή στο σπίτι ξεκινάει από την αναγνώριση του μαθησιακού του τύπου και την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων του, με βασικούς άξονες το τρίπτυχο Αγάπη, όρια, επιβράβευση (ή συνέπειες). Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία αποτελεί αποτέλεσμα της ετικέτας που επισυνάπτουμε στα παιδιά μας και ως εκ τούτου, οφείλουμε να μη χρησιμοποιούμε αρνητικούς χαρακτηρισμούς, προκειμένου να επενδύσουμε στην ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης. Οι τέσσερις παράγοντες Περιβάλλον, Σχολείο, οικογένεια, αυτοαντίληψη που καθορίζουν την αυτοεκτίμηση έχουν το δικά τους ποσοστά, τα οποία εξαρτώνται άμεσα με τη «δουλειά» που κάνουμε στο σπίτι ως γονείς.
- Σεμινάριο για εφήβους(11.00-13.00, Κυριακή 31 Μαρτίου, στο Ροδίνι) : «Επαγγέλματα του Μέλλοντος» & «Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, Τα Πονηρά Σημεία και οι Έξυπνες Επιλογές».
Νανοσυσκευολόγος, Φροντιστής διαστημικών ταξιδιών Αναψυχολόγος, Χαρτογράφος ασθενειών, Ειδικός Ρομποτικής, Χειρουργός αύξησης της μνήμης, ήταν μόνο ορισμένα από τα επαγγέλματα που «καταφθάνουν» σύντομα σε ένα διεθνές εργασιακό περιβάλλον και εντυπωσίασαν μαθητές και γονείς. Έπειτα, παρουσιάστηκε ο νέος οδικός χάρτης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπ/ση που εξήγγειλε το υπουργείο παιδείας και ανιχνεύτηκαν κάποια στοιχεία του, που παρουσιάζουν ακόμη ασάφειες. Στη συνέχεια, τονίστηκε ο σημαντικός ρόλος των δεξιοτήτων που πρέπει να καλλιεργεί ο νέος, αφού οι έρευνες καταδεικνύουν παγκοσμίως ότι υπάρχει έλλειμμα σε κομβικές θέσεις εργασίας, παρότι διανύουμε περιόδους ανεργίας. Η ημερίδα έκλεισε με παρουσίαση του πανεπιστημίου Λευκωσίας από την εκπρόσωπο στην Ελλάδα κ. Εύη Λυρώνη, η οποία φώτισε και άλλους δυναμικούς δρόμους σπουδών.
Επιπλέον, το Σάββατο δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης, ενώ την Κυριακή κληρώθηκαν 10 τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού «Άριστον Τεστ» και αυτή τη βδομάδα διανέμονται εγχειρίδια βάσεων των σχολών από τις φροντιστηριακές μονάδες σε όλους τους μαθητές.
Τέλος, απευθύνθηκαν ιδιαίτερες ευχαριστίες στο ΕΒΕΔ για τη διαρκή έμπρακτη στήριξη και στο μέγα χορηγό Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.