Ειδήσεις

Η οικονομική κρίση μείωσε… τα τροχαία

Σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας που αποδίδεται ΚΑΙ στην οικονομική κρίση, δείχνουν οι στατιστικοί δείκτες, σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή.

Από τη Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, αυτές οι μειώσεις αποδίδονται, τόσο στις πρωτοβουλίες της Πολιτείας και την προώθηση δράσεων στο πλαίσιο υλοποίησης του Στρατηγικού Σχεδιασμού, όσο και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Όμως, σημαντικό ρόλο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας φαίνεται να καταλαμβάνουν, επίσης, η μείωση του αριθμού των μετακινήσεων και η αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης. Όπως, άλλωστε, επισημαίνεται σε σχετικό έγγραφο, η διεθνής βιβλιογραφία αποτυπώνει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε περιόδους οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία για το έτος 2014 ο αριθμός των νεκρών ανήλθε στους 801, όταν το 2010 ο αριθμός των νεκρών ανερχόταν στους 1.258. Η εξέλιξη του αριθμού των νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη απεικονίζεται στα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή και δείχνουν ότι:

Το 2010 οι νεκροί από οδικά τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα ήταν 1.258 και στην Ευρώπη των 27 ήταν 31.500, το 2011 στην Ελλάδα ήταν 1.141 και στην Ευρώπη 30.700, το 2012 στην Ελλάδα ήταν 988 και στην Ευρώπη 28.100, το 2013 στην Ελλάδα οι νεκροί ήταν 874 και στην Ευρώπη 25.900, το 2014 οι νεκροί από οδικά τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα ήταν 801. Σύμφωνα με το έγγραφο, η μεταβολή για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, στην Ελλάδα είναι στο -36% (2014-2010) και στην Ευρώπη στο -18% (2013-2010).

Ο δείκτης του αριθμού των νεκρών από οδικά ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, στην Ελλάδα και την Ευρώπη εξελίσσεται ως εξής: Το 2010 στην Ελλάδα υπήρξαν 112 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων και στην Ευρώπη ήταν 63 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ο αντίστοιχος δείκτης είναι το 2011 στην Ελλάδα 103 νεκροί και στην Ευρώπη 61 νεκροί, το 2012 στην Ελλάδα ήταν 89 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων και στην Ευρώπη 56 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2013 στην Ελλάδα οι νεκροί ανά εκατομμύριο ανήλθαν σε 79 και στην Ευρώπη 51, το 2014 στην Ελλάδα ήταν 72 νεκροί ανά εκατομμύριο και 51 στην Ευρώπη.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, στο πλαίσιο παρακολούθησης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα 2011-2020, η χώρα μας έχει συνταχθεί με τον Ευρωπαϊκό Στόχο για μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία ατυχήματα το 2020 κατά 50% σε σχέση με το 2010.

Παρά την παρατηρούμενη μείωση στους δείκτες Οδικής Ασφάλειας, η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί, σημειώνεται στο έγγραφο, το οποίο ενημερώνει ότι το υπουργείο Οικονομίας έχει, ήδη, προχωρήσει στην επικαιροποίηση του Στρατηγικού Σχεδιασμού για την αξιολόγηση των δράσεων που έχουν ήδη αναληφθεί και την υιοθέτηση νέων που θα καταστήσουν τον στόχο μείωσης κατά 50% του αριθμού των νεκρών από τροχαία, υλοποιήσιμο.

Το έγγραφο διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της ΝΔ, Ευάγγελος Μπασιάκος, ζητώντας να ενημερωθεί εάν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία για τους νεκρούς από οδικά τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη και ποια είναι τα σχετικά συμπεράσματα.

Στον βουλευτή της ΝΔ έχει απαντήσει εγγράφως και ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης, ο οποίος αναφέρεται στο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τα έτη 2011-2020 (μείωση κατά 50%) και επισημαίνει ότι με έτος βάσης το 2010 και ενώ έχει καθοριστεί ενδιάμεσος στόχος αναφορικά με την πρώτη πενταετία κατά 30% το έτος 2014 των ανθρώπινων απωλειών από τροχαία ατυχήματα, αυτός ο στόχος υπερκαλύφθηκε, αφού η μείωση σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν 36,5% σε σχέση με το 2010. Με αυτά τα δεδομένα το υπουργείο εκτιμά ότι ο στόχος του προγράμματος να μην ξεπεράσουν οι νεκροί τους 630 το 2020, είναι εφικτός.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου