Τα σχολεία μπαίνουν σιγά σιγά στην κανονικότητα αμέσως μετά το Πάσχα, καθώς ανοίγουν όλα τα σχολεία με self test και εμβολιασμό καθηγητών που προχωρά, με ολοκλήρωση σχολικής χρονιάς στις 11 Ιουνίου για γυμνάσια και λύκεια και στις 25 για δημοτικά και νηπιαγωγεία, Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 14 Ιουνίου, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τα σχολεία τον Σεπτέμβριο χωρίς να «πειραχτεί» ο Αύγουστος. Στόχος είναι να μην ξανακλείσουν τα σχολεία ενώ ένα σενάριο που εξετάστηκε και απορρίφθηκε είναι η επανάληψη του σχολικού έτους.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στο «Πρώτο Θέμα», δηλώνει ότι «τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων μας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, με μόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους».
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα «ελευθερίας» στην εκπαίδευση, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι:
Από τις 10 Μαΐου ξεκινούν δια ζώσης πρακτικές ασκήσεις φοιτητών του τελευταίου έτους και επί πτυχίω σε όλα τα τμήματα/ σχολές σε προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.
– Από τις 15 Μαΐου ξεκινούν επίσης δια ζώσης σημαντικός αριθμός κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων προπτυχιακών σπουδών και όλες των μεταπτυχιακών σπουδών.
– Από τις 19 Μαΐου ξεκινά η διεξαγωγή των κατατακτηρίων εξετάσεων.
«Ελπίζουμε πολύ σύντομα να δοθεί το «πράσινο φως» από τους ειδικούς για την επαναλειτουργία και των υπολοίπων λειτουργιών και δομών εκπαίδευσης. Τα self-test αποτελούν πολύτιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση της πανδημίας και σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, χτίζουμε τείχος ανοσίας το οποίο μας επιτρέπει να βλέπουμε «φως στο τούνελ», κάνοντας συνεχή βήματα προς την κανονικότητα» τόνισε με συνέντευξή της στο Πρώτο Θέμα.
Ερωτηθείσα για το αν εξετάζουν κυβέρνηση και ειδικοί το ενδεχόμενο από τη νέα σχολική χρονιά να αρχίσουν εμβολιασμοί των μαθητών γυμνασίων και λυκείων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η κ. Κεραμέως σημείωσε:
«Διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών».
Για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στη θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τις φετινές πανελλαδικές, απαντώντας ταυτόχρονα και στις επικρίσεις της Αντιπολίτευσης η οποία εκτιμά ότι θα μείνουν εκτός ΑΕΙ 25 με 30 χιλιάδες παιδιά.
«Θεσπίσαμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής προκειμένου να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιοι που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, υποψήφιοι που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο, και που συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους.
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί» είπε για να προσθέσει.
Η πρακτική της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο υποψηφίων με βαθμό 1 και 2 στα 20 που εφαρμόζεται τόσα χρόνια είναι κατά τη γνώμη μου βαθιά προβληματική. Συνιστά παραπλάνηση για τους ίδιους τους φοιτητές που εισάγονται με τόσο χαμηλούς βαθμούς, γιατί ωθούνται σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης και άρα δίχως μέλλον, εμπαιγμό για τους συμφοιτητές τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και για τους φορολογούμενους που πληρώνουν για φοιτητές οι οποίοι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.
Έχουμε χρέος, ως Πολιτεία, να δίνουμε στους νέους μας επιλογές, είτε αυτές είναι στον πανεπιστημιακό τομέα είτε στον κλάδο της κατάρτισης, προκειμένου οι ίδιοι να επιλέξουν τελικά με βάση τις κλίσεις, τις δεξιότητες, τις προτιμήσεις τους. Για πρώτη φορά φέτος, δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλα μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ, βάσει του απολυτηρίου τους και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ».