Συνεντεύξεις

Βασίλης Βαγιανάκης: «Πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση της εικόνας των λιμανιών και η εύρυθμη λειτουργία τους»

Για μια σειρά από θέματα που απασχολούν το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, μιλάει σήμερα στην ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρός του, κ. Βασίλης Βαγιανάκης.
Πρωταρχικός στόχος παραμένει η βελτίωση της εικόνας των λιμανιών και η εύρυθμη λειτουργία τους –όπως τονίζει ο ίδιος, ενώ μιλάει για το νέο μέτρο της 7ήμερης βίζας στους Τούρκους πολίτες, στην επικαιροποίηση του master plan του λιμένα Ρόδου, καθώς και για το homeporting από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Θυμίζουμε πως τον περασμένο μήνα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Λιμενικό Ταμείο, τέθηκε επί τάπητος ακόμη ένα καυτό θέμα που αφορά στην αξιοποίηση και ανάπτυξη του λιμένα της Λάρδου -όπου συμμετείχαν οι αντιδήμαρχοι Λίνδου και Νότιας Ρόδου, Νίκος Παυλακίδης και Θωμάς Κώστας, καθώς και οι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Λάρδου, Καλάθου, Λαέρμων, Ασκληπειού, Βατίου, Λαχανιάς και Κατταβιάς. Μάλιστα, κατατέθηκαν προτάσεις για την ανάπτυξη του λιμένα της Λάρδου, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής. Υπάρχει δε, πρόβλεψη και για λειτουργία υδατοδρομίου.
Παράλληλα συζητήθηκαν τα προβλήματα που υπάρχουν στο αλιευτικό καταφύγιο στο Πλημμύρι, τα οποία καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του και την εξυπηρέτηση των σκαφών της περιοχής, ενώ ετέθη και το θέμα της αναβάθμισης των λιμενικών εγκαταστάσεων στο λιμενίσκο της Λίνδου.
• Κύριε Βαγιανάκη, έχετε αναλάβει ένα νευραλγικό κομμάτι που είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Με την σεζόν να έχει ανοίξει -ουσιαστικά και επίσημα- ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες που έχετε θέσει;
Πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση της εικόνας των λιμανιών και η εύρυθμη λειτουργία τους. Με τα υπηρεσιακά στελέχη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, έχουμε ήδη ξεκινήσει την διαβάθμιση και επίλυση των προβλημάτων.
Σε διάστημα τριών μηνών, από την ανάληψη των καθηκόντων μου, και με τις δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες, αρχίσαμε να απομακρύνουμε τα παροπλισμένα και αυθαιρέτως παρατημένα -εδώ και δεκαετίες- σκάφη από το λιμάνι της Ακαντιάς. Επίσης ξεκινήσαμε τη διαδικασία, ώστε να περιέλθουν στην κυριότητα του Λιμενικού Ταμείου τα κτήρια στο τουριστικό λιμάνι. Κτήρια, για τα οποία θα έπρεπε να έχει τη χρήση και εκμετάλλευσή τους το Λιμενικό Ταμείο.
• Η χορήγηση της βίζας στους Τούρκους πολίτες, είναι ένα μεγάλο στοίχημα, για τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου. Εκτιμάτε ότι θα λειτουργήσει καλά στην πορεία αυτό το μέτρο;
Η ταχεία χορήγηση θεώρησης εισόδου για Τούρκους τουρίστες (expess visa) είναι πράγματι μεγάλο στοίχημα για την χώρα. Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που επιβάλλεται να πετύχει και θα πετύχει, γιατί τα οφέλη θα είναι πολλά.
Τόσο για την Ρόδο, όσο και για τη Σύμη και το Καστελλόριζο που και αυτά είναι πύλες εισόδου.

• Είπατε ότι το λιμάνι της Ρόδου δεν έχει ένα ολοκληρωμένο master plan. Ποια είναι τα σχέδιά σας;
Το Master Plan του λιμένα Ρόδου έχει εγκριθεί το 2011. Απαιτείται άμεσα η επικαιροποίησή του με στόχο την λιμενική, χωροταξική και κυκλοφοριακή οργάνωση έτσι ώστε να εξυπηρετούνται στο ακέραιο οι ανάγκες που προβλέπεται να υπάρξουν εντός της επόμενης 25ετίας.
Θα περιλαμβάνει το λιμάνι της Ακαντιάς, το Τουριστικό λιμάνι καθώς και της Κολόνας.
Με το νέο προγραμματικό σχέδιο οι τρείς λιμένες θα αντιμετωπιστούν συνολικά. Θα προταθεί νέος πολεοδομικός / ρυμοτομικός σχεδιασμός με επικαιροποιημένους όρους δόμησης, θα ρυθμιστούν ζητήματα κυκλοφορίας οχημάτων, και διαμόρφωσης ελεύθερων χώρων Η χρηματοδότηση της μελέτης του master plan είναι ήδη ενταγμένη στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.

• Πότε θα δούμε να εφαρμόζεται το homeporting στο λιμάνι της Ρόδου; Είναι ένα ακόμη στοίχημα που αφορά άμεσα την κρουαζιέρα και την ανάπτυξη του τουρισμού στη Ρόδο.
Είναι γεγονός ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για homeporting από τις εταιρείες κρουαζιέρας. Είμαστε ήδη σε συζητήσεις για την νέα σεζόν.
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα είναι αυτό που φρενάρει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του τουριστικού λιμένα, το κτιριακό. Με την αρωγή τόσο του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Παππά, όσο και του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, που ανταποκρίνονται σε ό,τι ζητήσω, το πρόβλημα έφτασε στα αρμόδια υπουργεία και θέλω να πιστεύω πως δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην επίλυσή του.

• Τι έγινε με την επιχείρηση απομάκρυνσης και καθαρισμού εγκαταλελειμμένων σκαφών και άλλων κατασκευών που βρίσκονται στο λιμάνι της Ακαντιάς εδώ και πολλά χρόνια (στο σημείο που βρίσκονται τα Παλιά Σφαγεία); Είχε αποτελέσματα;
Πράγματι, προχωρήσαμε σε μια προσπάθεια καθαρισμού του χώρου. Προηγήθηκε ακόμη μία, με την απομάκρυνση σκουπιδιών ενώ συνδράμουν, φορτηγά και ειδικά μηχανήματα για να απομακρυνθούν τα εγκαταλελειμμένα σκάφη, μηδενικής αξίας. Περιμένουμε μόνον τις διαδικασίες από το Τελωνείο, για τα μεταλλικά κατασχεμένα σκάφη τα οποία έχουν κάποια αξία. Ευελπιστούμε να ολοκληρωθούν οι εργασίες σύντομα. Επειδή στην περιοχή, διέμενε κάποιος παρανόμως μέσα σε κοντέινερ εδώ και χρόνια (ενώ διατηρεί κι άλλα παραπήγματα) του δώσαμε προθεσμία να ξεκινήσει να καθαρίζει και να απομακρυνθεί. Αυτή η κατάσταση σε αυτό τον χώρο, κρατάει πάνω από 20 χρόνια και δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κάποιους, αφενός να υποβαθμίζουν την εικόνα του λιμένα της Ρόδου, αφετέρου να εμποδίζουν την αξιοποίησή του και την εξέλιξη των έργων.
Σε περίπτωση που δεν δεχτούν να συνεργαστούν και να συμμορφωθούν, υπάρχει περίπτωση να ζητήσουμε και την παρέμβαση του εισαγγελέα. Έχουν γίνει ανάλογες προσπάθειες επανειλημμένως στο παρελθόν, από προηγούμενες διοικήσεις του Λιμενικού Ταμείου και τις πρώην δημοτικές αρχές, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Αυτή την φορά, υπάρχει η βούληση και από τον ίδιο τον δήμαρχο Ρόδου, κ. Αλέξανδρο Κολιάδη και θα προχωρήσουμε με κάθε τρόπο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου