Ειδήσεις

«Μη λειτουργικός» από το 2012 ο αγωγός μεταφοράς λυμάτων!

  • Υπάρχει κίνδυνος απένταξής του από το πρόγραμμα

Σοβαρές βλάβες ως και κακοτεχνίες, που καθιστούν ανέφικτη, ως έχει σήμερα, την λειτουργία του αγωγού μεταφοράς λυμάτων από τον Αρχάγγελο στον βιολογικό στο «Βόδι», διαπίστωσε, από το έτος 2012, συνεργείο επιθεώρησης του ΕΣΠΕΛ και καλείται να διευθετήσει σήμερα, με κίνδυνο μάλιστα απένταξης του, η ΔΕΥΑ Ρόδου!
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατικής», η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχει καταστήσει σε αλληλογραφία της με τις αρμόδιες υπηρεσίες σαφές ότι το σύνολο σχεδόν των αντλιοστασίων κατά μήκος του αγωγού αλλά και τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη με τα οποία ηλεκτροδοτούνται, δεν λειτουργούν!
Η αρχική μελέτη προέβλεπε την τοποθέτησή τους υπογείως, με αποτέλεσμα μετά από τις πρώτες σοβαρές νεροποντές στο νησί να πλημμυρίσουν και να καταστούν μη λειτουργικά!!
Το πρόβλημα που ανέκυψε από το έτος 2012 δεν αντιμετωπίστηκε εν τη γενέσει του, παρά μόνο με λύσεις προσωρινές (by pass) με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η πλήρης παραλαβή του έργου και η επιχορήγηση του από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Αν δεν αποκατασταθούν τα προβλήματα, που έχουν ανακύψει άμεσα κινδυνεύει εξάλλου να χαθεί το 25% της χρηματοδότησης του έργου και θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι από Εθνικά Προγράμματα, που δεν υπάρχουν πλέον, για τη διευθέτησή τους.
Σημειώνεται ότι η προθεσμία για την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων λήγει τον Μάρτιο του 2017.
Θυμίζουμε ότι με απόφαση του νομάρχη Δωδεκανήσου, τον Οκτώβριο του 1999, εγκρίθηκε η οριστική μελέτη και η δημοπράτηση του έργου κατασκευής αγωγού, μεταφοράς λυμάτων από τους οικισμούς Καλυθιών και Φαληρακίου καθώς και των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επί της Επαρχιακής Οδού Ρόδου – Καλλιθέας, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού με προϋπολογισμό 10.254.031,58 ευρώ, ενώ μειοδότης αναδείχθηκε η εργοληπτική εταιρεία “Ομηρος”.
Προέκυψε ότι το συμφωνητικό που υπεγράφη το 1999 ήταν για ποσό 5.506.783,20 ευρώ και η περαίωση του έργου προσδιορίστηκε σε 450 ημέρες. Κατά την εκτέλεση του έργου έγιναν διάφορες τροποποιήσεις εξαιτίας απρόβλεπτων γεγονότων, ενώ αφαιρέθηκε τμήμα του αρχικού έργου και αποτέλεσε ξεχωριστή εργολαβία, ως υποέργο, η μεταφορά των λυμάτων των Δήμων Αρχαγγέλου – Αφάντου και των κοινοτήτων Καλυθιών – Κοσκινού.
Το πρώτο τμήμα του έργου εκπονήθηκε εκπροθέσμως και επιβλήθηκαν σχετικές ποινικές ρήτρες. Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού ήταν 5.389.836,32 ευρώ.
Το τμήμα του έργου που εξαιρέθηκε και αποτέλεσε υποέργο, ανατέθηκε μετά από δημοπρασία, στην εταιρεία “Κρητική” με προϋπολογισμό 2.955.000 ευρώ μετά από έγκριση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ.
Το συμφωνητικό υπεγράφη τον Ιούλιο του 2008, προέβλεπε 1.891.200 ευρώ και το έργο ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα.
Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού του έργου ανήλθε στο ποσό των 2.149.334,37 ευρώ και η προβλεπόμενη σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης καθυστέρησε λόγω κακού συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, ήτοι της Νομαρχίας και των πρώην Δήμων Καλλιθέας και Αφάντου.
Το συνολικό του κόστος ανήλθε σε 7.539.170,69 ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου