- Επεχείρησε να διεμβολίσει σκάφος του Λιμενικού Σώματος
Οι κατηγορίες της απόπειρας πρόκλησης ναυαγίου και της παράνομης εισόδου στη χώρα, αποδίδονται στον Τούρκο υπήκοο Kaan Camuzcuoglu του Suleyman, 33 ετών, που ενεπλάκη μαζί με ακόμη τρείς ομοεθνείς του, που παραπέμφθηκαν σε δίκη ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου, για παράνομη είσοδο στη χώρα, σε επεισόδιο ανοικτά των Ιμίων, για το οποίο υπήρξε ευρεία δημοσιότητα στον τουρκικό τύπο.
Η υπόθεση θα απασχολήσει το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Ρόδου και το ιστορικό της φέρεται να έχει ως εξής:
Την 26η Μαΐου 2014, σκάφος του Λιμενικού από την Κάλυμνο, σε προγραμματισμένη περιπολία, στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των νήσων Ψερίμου, Καλόλιμνου και Ιμίων, εντόπισε ταχύπλοο πολυεστερικό σκάφος, χρώματος λευκού- με κατεύθυνση από τις τουρκικές ακτές προς τις ανατολικές ακτές της Καλύμνου.
Κατά τη διάρκεια της προσέγγισης του σκάφους πραγματοποίησε αιφνίδια αλλαγή πορείας με πορεία εμβολισμού του σκάφους του Λιμενικού. Ακολούθησε καταδίωξη, ενώ έπεσαν και πυρά για εκφοβισμό.
Οι 4 επιβάτες, ονόματι Cangul Tor του Μahmut 26 ετών, Dogan Coskun του Yasar, 27 ετών, Murat Bicak του Cevat 40 ετών και Kaan Camuzcuoglu του Suleyman, 33 ετών, συνελήφθησαν για απόπειρα παράνομης εισόδου στη χώρα, για απόπειρα πρόκλησης ναυαγίου και για απόπειρα ανθρωποκτονίας.
Οι λιμενικοί κατέθεσαν ότι το σκάφος στο οποίο επέβαιναν οι Τούρκοι είχε ήδη πλησιάσει περί το μισό μίλι από το ακρωτήριο «χρυσό σπήλιο» και ότι όταν το πλησίασαν έκοψε ταχύτητα, έκανε αναστροφή και κινήθηκε επιθετικά, αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα με πορεία σύγκρουσης και σκοπό τον εμβολισμό τους. Δόθηκε τότε εντολή να πυροβολήσουν το σκάφος σε ασφαλές σημείο και στη συνέχεια στις εξωλέμβιες μηχανές του.
H εκδοχή των Τούρκων είναι εντελώς διαφορετική και διατείνονται ότι ευρίσκοντο στο σημείο με το σκάφος, για διασκέδαση, με σκοπό να περιηγηθούν από απόσταση τα ελληνικά νησιά, που βρίσκονται απέναντι από το Turgut Reis.
Επειδή ορισμένοι δεν είχαν διαβατήρια, όπως είπαν, όταν πλησίασε το Λιμενικό, ανέπτυξαν ταχύτητα για να διαφύγουν, φοβούμενοι τη σύλληψή τους.
Ο καπετάνιος αρνείται ότι επιχείρησε να διεμβολίσει το σκάφος του λιμενικού.
Στο παραπεμπτικό βούλευμα αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο πρώτος κατηγορούμενος, προέβη σε απότομη αναστροφή, ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα και κινήθηκε απειλητικά εναντίον του λιμενικού σκάφους, με σκοπό να διεμβολίσει το τελευταίο, όμως τελικώς η σύγκρουση απεφεύχθη χάρη στους ψύχραιμους και επιδέξιους χειρισμούς του κυβερνήτη του.
Ακολούθως, και ενώ ήταν σε εξέλιξη καταδίωξη του σκάφους του κατηγορουμένου από το λιμενικό σκάφος και το δεύτερο βρισκόταν σε σχεδόν παράλληλη πορεία με το πρώτο, εκείνος όχι μόνο αρνήθηκε να συμμορφωθεί στα οπτικά και ηχητικά σήματα των δύο λιμενικών, υπηρετούντων στο Λιμεναρχείο Καλύμνου και στις υποδείξεις τους μέσω μεγαφώνων να ακινητοποιήσει το σκάφος, προκειμένου να υποστεί τον απαιτούμενο έλεγχο, αλλά αντιθέτως τουλάχιστον τρεις φορές επιχείρησε να το εμβολίσει με απότομους και επικίνδυνους ελιγμούς με σκοπό τη βύθισή του, ενώ αψήφησε και τις προειδοποιητικές βολές σε ασφαλή τομέα των ανωτέρω οργάνων του λιμενικού σώματος και το γεγονός ότι το σκάφος υπολείπετο σε μέγεθος, βαρος και ιπποδύναμη του ως άνω πoλυεστερικού ταχύπλοου.