Στην εκπομπή της ΕΡΤ, ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ, με τους δημοσιογράφους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Μαίρη Πολλάλη, ήταν σήμερα καλεσμένος ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός ενημέρωσε για την πορεία προς την ψήφιση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενώ συζήτησε με τον εκπρόσωπο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για θέματα της οικονομίας και το Μακεδονικό.
Μεταφορικό Ισοδύναμο
«Το αμέσως επόμενο νομομοσχέδιο, μετά την ψήφιση των προαπαιτούμενων, θα είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ είναι ήδη έτοιμες οι Υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του. Βρισκόμαστε στη φάση των τελικών ρυθμίσεων και ελπίζουμε να προλάβουμε την 1η Ιουλίου, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η πιλοτική εφαρμογή του».
«Στο πλαίσιο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, θα επιδοτείται η διαφορά κόστους μετακίνησης των νησιωτών επιβατών, διαφορά που προκύπτει από την τιμή του εισιτηρίου του πλοίου, σε σύγκριση με αυτό του ΚΤΕΛ, για την ίδια απόσταση.Το ίδιο θα ισχύει για την επιδότηση των νησιωτικών επιχειρήσεων. Θα επιδοτείται δηλαδή η διαφορά του κόστους της φορτωτικής για τις θαλάσσιες μεταφορές, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων. Στην ίδια λογική, μελετάμε και την επιδότηση της μεταφοράς καυσίμων η οποία προσπαθούμε να ισχύσει από την πιλοτική, κιόλας, εφαρμογή του μέτρου. Σίγουρα, όμως, θα ισχύει, από την καθολική εφαρμογή, από 1-1-19 δηλαδή».
«Στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου θα ενταχθούν 40 νησιά σε όλο το Βόρειο, Ανατολικό και Νότιο Αιγαίο, κάποια μικρά νησιά στις Κυκλάδες καθώς και τα Διαπόντια νησιά του Ιονίου. Από 1/1/2019 θα εφαρμοστεί καθολικά».
«Δε θέλω να συνδέεται το μεταφορικό ισοδύναμο, με το μέτρο των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Το ΜΙ θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί ως μια νησιωτική πολιτική, ανεξάρτητα από τους συντελεστές ΦΠΑ. Είναι έλλειμμα για όσους τόσα χρόνια κυβερνούσαν, ότι 40 χρόνια που ζητούσαν το ΜΙ οι νησιώτες, δεν είχε εφαρμοστεί και ερχόμαστε να το εφαρμόσουμε, εμείς, τώρα, μέσα σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες και με χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι από Ευρωπαϊκούς πόρους».
Μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ
«Οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ ήταν μια οριζόντια νησιωτική πολιτική που ίσχυε για όλους- επί δικαίων και αδίκων- χωρίς να λαμβάνει όμως υπόψη τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες, χωρίς να απαντά στις ανάγκες των νησιών δεύτερης και τρίτης ταχύτητας. Η κατάργηση τους έγινε στο πλαίσιο των προαπαιτούμενων και αυτή η απαίτηση των θεσμών ήταν άδικη. Μια απαίτηση που βρήκε άλλοθι στο γεγονός ότι οι προηγούμενες Κυβερνήσεις είχαν δημιουργήσει ένα ιδιότυπο φορολογικό παράδεισο όπου λίγοι και εκλεκτοί δεν πληρώνανε και με τις πολλές εξαιρέσεις που υπήρχαν στο φορολογικό σύστημα της χώρας μας, το οποίο είχε δημιουργήσει πολλά παράθυρα φοροδιαφυγής».
Για τη φορολογία
«Κανένας δεν λέει ότι δεν υπάρχουν αδικίες στο υπάρχον φορολογικό σύστημα. Για αυτό άλλωστε και ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι από το δημοσιονομικό πλεόνασμα που θα έχουμε το 2019, τον δημοσιονομικό δηλαδή χώρο δηλαδή που δημιουργήσαμε, θα μπορούμε να θέσουμε σε ισχύ, φοροελαφρύνσεις, για το 2019, ύψους700 εκ και από το 2020 και 2021, ακόμη μεγαλύτερες».
«Πείτε μας εσείς όμως, στις δηλώσεις που έκανε πρόσφατα για τους φορολογικούς συντελεστές, ο Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, μίλησε για δυο συντελεστές ΦΠΑ, αυτό σημαίνει ότι θα πάτε τα φάρμακα και τα είδη πρώτης ανάγκης, από το 8% στο 11%?». Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη δείχνουν ότι θα καταργήσετε τον υπερμειωμένο ΦΠΑ και θα αυξήσετε και τα φάρμακα και τα είδη πρώτης ανάγκης από 8% στο 11%. Το διαψεύδετε; (σημ. ο κ. Καραγκούνης δεν διέψευσε την δήλωση αυτή, σύμφωνα και με το επισυναπτόμενο βίντεο)».
Για την Συμφωνία με την ΠΓΔΜ
«Μεταξύ των Υπουργών Εξωτερικών υπήρξε μια συμφωνία σε αρκετά σημεία.Αυτό που έπρεπε να κάνουμε από την δική μας πλευρά το έχουμε κάνει, από εκεί και πέρα φαίνεται ότι υπάρχει προβληματισμός στην γείτονα χώρα, γιατί προφανώς οι όροι του erga omnes, που περιλαμβάνουν και τη συνταγματική αναθεώρηση, δυσκολεύουν την Κυβέρνηση των Σκοπίων. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι όλα, και το όνομα,θα κλείσουν μαζί, σε μια συμφωνία πακέτο, που δεν θα κάνει σαλαμοποίηση, αλλά θα υπερασπίζεται την εθνική γραμμή του 2008. Δεν κάνουμε πίσω από αυτές τις κόκκινες γραμμές».
«Ας μας πει η ΝΔ, ποια είναι η θέση της, σήμερα για το Σκοπιανό, γιατί κάθε μέρα αλλάζει γραμμή».