Τόσο πολλά θετικά κρούσματα όσο εκείνα της πτήσης από την Ντόχα δεν είχαν προκύψει στη διαδικασία των τεστ κορωνοϊού στο «Ελ. Βενιζέλος» από τα τέλη Μαρτίου, όταν μια πτήση από τη Βαρκελώνη «έδωσε» διψήφιο αριθμό κρουσμάτων. Πριν από τη συγκεκριμένη πτήση, δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη και τις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα είχαν «δώσει» συνολικά 4 κρούσματα. Κρίσιμο σημείο είναι ότι και οι δύο αυτές πτήσεις χρησιμοποιούνται ως πύλες-τράνζιτ της Ευρώπης από τη Βόρεια Αμερική (ιδιαίτερα η Φρανκφούρτη), ενώ θεωρητικά η Ε.Ε. έχει κλείσει τα σύνορά της στις ΗΠΑ. «Τέσσερα κρούσματα σε 400 επιβάτες δεν είναι πολλά, αλλά εάν μπουν στη χώρα χωρίς προηγούμενο τεστ, όπως μπορεί και σε κάποιες περιπτώσεις να γίνεται μετά τις 15.6 για την πτήση από Φρανκφούρτη, ίσως αποδειχθούν πολλά στη συνέχεια. Μην ξεχνάμε ότι αυτοί οι επιβάτες μπορεί να μπουν σε άλλο αεροπλάνο ή να πάνε σε κάποιο ξενοδοχείο ή πλοίο», είπε στην «Κ» πηγή του ΕΟΔΥ που παρακολουθεί στενά το θέμα.
«Πρέπει να είμαστε αυστηροί ιδιαίτερα στην πρώτη φάση, αλλιώς θα το χάσουμε το παιχνίδι», διεμήνυσε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η επιτροπή Τσιόδρα στην πολιτική ηγεσία. Πάντως, η πολιτική ηγεσία θεωρεί ότι το ποσοστό 1% των εισαγόμενων κρουσμάτων, όπως εμφανίζεται σε κάποιες πτήσεις, μπορεί να ελεγχθεί. «Οσο περνάει ο χρόνος, η επιδημία θα εξασθενεί μέχρι εξαφανίσεως ακόμη και στις “κόκκινες” χώρες», είπε στην «Κ» ανώτερη κυβερνητική πηγή.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», χθες βρίσκονταν σε καραντίνα στη χώρα από εισερχόμενες πτήσεις 23.000 άτομα, με τις πτήσεις από το εξωτερικό να αποτελούν πάντως λιγότερο από το 1/4 του συνόλου των περίπου 200 πτήσεων στην Αθήνα. Η επιτροπή των επιδημιολόγων έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Τουρισμού να δίνεται βάρος στον τόπο έκδοσης του εισιτηρίου και όχι στην τοποθεσία του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», αντίστοιχη αντιμετώπιση έχει εισηγηθεί και το υπουργείο Υγείας. Το αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ, που θεωρείται ασφαλές με βάση τον πίνακα της EASA π.χ., χρησιμοποιείται κατά κόρον από Ολλανδούς και Βέλγους, ιδιαίτερα σε πτήσεις τσάρτερ. Κυβερνητική πηγή με εμπλοκή στις συζητήσεις των υπουργείων Τουρισμού και Υγείας διευκρίνιζε ότι ο αυξημένος αριθμός ταξιδιωτών από «κόκκινες» περιοχές (σ.σ. με τα περισσότερα κρούσματα) «θα επισύρει αυτόματα την αύξηση των τεστ στους επιβάτες του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Δεν αποκλείεται να τους εξετάζουμε και όλους με τεστ στο διάστημα της “γέφυρας” από 15.6 έως 1.7», ανέφερε η ίδια πηγή.
Ενα άλλο πρόβλημα είναι τι συμβαίνει όταν στην ίδια χώρα η επιδημιολογική εικόνα της κάθε περιοχής είναι ριζικά διαφορετική. Αυτό συμβαίνει, π.χ., στη νότια Γερμανία (σ.σ. στο Μόναχο και στη Στουτγάρδη τα αεροδρόμια είναι κόκκινα) σε αντίθεση με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και στην περιοχή του Λάτσιο (Ρώμη) σε σχέση με 4 περιοχές της βόρειας Ιταλίας που θεωρούνται ευρωπαϊκές εστίες της πανδημίας. Το υπουργείο Τουρισμού, με βάση την ερμηνεία που έχει δώσει, δεν αποκλείει τους επιβάτες από τη Ρώμη, όμως τέτοιες πτήσεις μέχρι χθες δεν υπήρχαν. Η Πολιτική Προστασία φαίνεται ότι είναι επιφυλακτική, καθώς είναι πολύ απλό ένας ταξιδιώτης να μεταβεί με άλλο τρόπο στη Ρώμη και όταν ανοίξουν οι πτήσεις να έρθει από ένα πιο «καθαρό» αεροδρόμιο σε σύγκριση με ένα αεροδρόμιο του Βένετο ή της Λομβαρδίας, που σύμφωνα με την EASA είναι «κόκκινα».
Πηγή: kathimerini.gr