Με χαμόγελα ικανοποίησης ξεκίνησαν χθες οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των ΓΕΛ οι οποίοι διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
«Γιατί να μαθαίνουμε ιστορία;» Το κείμενο από ομιλία της Κικής Δημουλά, από το βιβλίο “Εκλήθην ομιλήτρια”, “έπεσε” ως θέμα Έκθεσης. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν 350-400 λέξεις απαντώντας στο παρακάτω ερώτημα: «Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς; Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν»;
Το θέμα χαρακτηρίστηκε βατό, καθώς οι μαθητές είχαν ασχοληθεί φέτος με το ζήτημα της ιστορίας με αφορμή την επέτειο για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Η πλειοψηφία των μαθητών περίμενε όμως ένα θέμα σχετικά με το περιβάλλον, το οποίο χαρακτήρισαν ως πιο «επίκαιρο».
Όλα κύλησαν ομαλά την πρώτη μέρα των εξετάσεων. Οι μαθητές κλήθηκαν να φορούν μάσκα καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης, ενώ τα θέματα έφθασαν στην ώρα τους. «Η πρώτη μέρα των πανελληνίων εξετάσεων κύλησε απολύτως ομαλά. Τα παιδιά είναι ευχαριστημένα και δηλώνουν ότι έγραψαν καλά. Εύχομαι σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στους γονείς να είναι η συνέχεια των εξετάσεων το ίδιο καλή και να έχουν τα αποτελέσματα που επιθυμούν», δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μίλησαν στη «δ» για τους στόχους τους και σχολίασαν το θέμα της έκθεσης.
Μαριέτα Ανταράκη
Το θέμα της έκθεσης δεν θα έλεγα ότι ήταν από τα αναμενόμενα. Παρόλα αυτά, ήταν βατό. Προσωπικά, είμαι ευχαριστημένη. Τα πήγα αρκετά καλά.
Θα ήθελα να περάσω στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Αναστασία
Δημητριάδη-Τσίτσου
Είχα διαισθανθεί ότι θα πέσει αυτό το θέμα, παρόλο που δεν ήταν ανάμεσα σε αυτά που περιμέναμε. Ήταν αρκετά εύκολο και βατό το θέμα. Σε κάθε περίπτωση θα έλεγα ότι ήταν ένα ενδιαφέρον θέμα και όχι ιδιαίτερα απαιτητικό στην ανάπτυξή του. Δεν θα μπορούσε να γίνει πιο ομαλά η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων.
Προσωπικά στοχεύω στον τομέα της πρόνοιας και της κοινωνικής εργασίας.
Μιχάλης Κατσίλης
Καθώς φέτος γιορτάζουμε την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, περίμενα ένα τέτοιο θέμα, για το οποίο είχα προετοιμαστεί κατάλληλα.
Επιθυμώ να περάσω στην Κτηνιατρική Σχολή του ΑΠΘ.
Δημήτρης Καραγιάννης
Θα χαρακτήριζα το θέμα της έκθεσης αρκετά ευχάριστο. Περίμενα κάτι πιο δύσκολο και απαιτητικό. Η αλήθεια είναι πώς δεν ήταν στα αναμενόμενα θέματα η ιστορία αλλά το περιβάλλον και η αειφορία. Παρόλα αυτά μου άρεσε το θέμα, μου ήταν οικείο.
Επιθυμώ να περάσω στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δημήτρης Φιλόπουλος
Το θέμα ήταν αναμενόμενο. Περίμενα ότι θα έπεφτε αυτό μαζί με άλλα δύο-τρία. Θεωρώ πως με το ξεκίνημα των πανελληνίων εξετάσεων έφυγε από πάνω μας ένα μεγάλο άγχος. Είμαι ευχαριστημένος από το ξεκίνημα.
Στόχος μου είναι να περάσω στο Πολυτεχνείο Αθηνών.
Ελεάννα Χατζηιωάννου
Το θέμα της έκθεσης ήταν βατό. Δεν θα έλεγα ότι ήταν αναμενόμενο. Δεν μπορούσαμε να το προβλέψουμε. Κατά την προσωπική μου άποψη, δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό ως προς την ανάπτυξή του καθώς ήταν πολύ κοντά στα ενδιαφέροντά μας και εντός του γνωστικού μας πεδίου.
Θα ήθελα να περάσω σε κάποιο τμήμα Ψυχολογίας.
Ελένη Πέτρου
Το θέμα της έκθεσης ήταν βατό. Υπήρχαν πολλά πράγματα που μπορούσε να γράψει κανείς. Είχαμε δουλέψει ένα παρόμοιο θέμα και προσωπικά ήμουν καλά προετοιμασμένη γι’ αυτό.
Θα ήθελα να περάσω στη σχολή πολιτικών επιστημών.
Στεφανία Παπαγιάννη
Το θέμα της έκθεσης μου άρεσε προσωπικά πάρα πολύ. Θα το χαρακτήριζα εύκολο και σε ενέπνεε να το αναπτύξεις.
Στοχεύω στο τμήμα διατροφολογίας του Χαροκόπειου.
Αριστείδης Καραβόλιας
Θα χαρακτήριζα το θέμα ενδιαφέρον. Με ενδιαφέρει άλλωστε πολύ η Ιστορία και είχα πολλά πράγματα να γράψω. Ήταν ένα βατό θέμα σε γενικές γραμμές.
Θα ήθελα να περάσω στο Πολυτεχνείο Αθηνών.
Γιάννης Παπαζήσης
Σε γενικές γραμμές ήταν εύκολα τα σημερινά θέματα. Το θέμα της έκθεσης συγκεκριμένα κατά την προσωπική μου άποψη ήταν βατό και ενδιαφέρον.
Θα ήθελα να περάσω στην Ιατρική σχολή του ΑΠΘ.
Ελένη Αθανασίου
Το είχαμε δουλέψει το συγκεκριμένο θέμα στο φροντιστήριο. Ήταν βατό αλλά όχι αναμενόμενο. Περιμέναμε ένα θέμα για το περιβάλλον.
Η Νομική και η σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών αποτελούν τις βασικές μου επιλογές.
Φρόσω Βυρίνη
Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα ότι το θέμα της Έκθεσης θα είχε να κάνει με την Ιστορία. Ήταν βατό, το είχαμε δουλέψει στο φροντιστήριο και εκτιμώ ότι δεν δυσκόλεψε την πλειοψηφία των μαθητών.
Στοχεύω στη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων.