Ειδήσεις

Πόσους τουρίστες θα αντέξουν τα περιφερειακά αεροδρόμια;

Πείραμα αντοχής υλικών θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το φετινό καλοκαίρι για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία υποδέχονται τεράστιο όγκο ταξιδιωτών, που ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις τις δυνατότητες των υποδομών τους.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που είναι σε εξέλιξη, δεν επιτρέπει σημαντικές ή μακροχρόνιες επενδύσεις στις υπό κρατικό ακόμη έλεγχο υποδομές. Αποτέλεσμα είναι οι πύλες εισόδου της χώρας να μην έχουν να επιδείξουν την καλύτερη δυνατή εικόνα, προκαλώντας μία καθόλου ευχάριστη πρώτη εντύπωση στους τουρίστες.

Αυξημένες αφίξεις παντού

Είναι ενδεικτικό ότι ο συνολικός αριθμός αφίξεων τον Μάιο από το εξωτερικό αυξήθηκε σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας κατά 12,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, αγγίζοντας τις 1,78 εκατ. αφίξεις. Ειδικότερα, τα στατιστικά των περιφερειακών αεροδρομίων έχουν εκτιναχθεί σημειώνοντας φέτος εντυπωσιακά ποσοστά ενίσχυσης της επιβατικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία 5μήνου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), το αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη αύξηση επιβατών ήταν της Ζακύνθου (121%), ενώ και την Σκιάθο επέλεξαν 111% περισσότεροι επιβάτες. Στα Χανιά η κίνηση εκτοξεύθηκε κατά 89%, στην Καλαμάτα 84%, στη Μύκονο 81,10%, τη Σαντορίνη 87,33%, τη Ρόδο 67,66%, την Κω 78,84% και στην Κέρκυρα ενισχύθηκε κατά 74%.
aperifereiak030714
Περιμένοντας το “Καστέλι”

“Πονεμένη ιστορία” αποτελεί και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο έχει ήδη αρχίσει να υποδέχεται τρομακτικό όγκο επισκεπτών. Πρόκειται για το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο της χώρας το οποίο το 2013 υποδέχτηκε 5,8 εκατ. επιβάτες.

Οι εκτιμήσεις για φέτος θέλουν το “Νίκος Καζαντζάκης” να πρέπει να εξυπηρετήσει περισσότερους από 6,5 εκατ. επιβάτες, χωρίς ωστόσο να διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές. Ο όγκος των ταξιδιωτών και των πτήσεων που πρόκειται να προσεγγίζουν το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, είναι πέραν των δυνατοτήτων του, γεγονός το οποίο προκαλεί έντονη ανησυχία τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και στους τουριστικούς πράκτορες.

Πρόκειται για ένα αεροδρόμιο το οποίο ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες υποδέχεται σημαντικό όγκο πτήσεων τσάρτερ, χωρίς ωστόσο να είναι πλέον σε θέση να τις εξυπηρετήσει. Εμπόδιο στα αναπτυξιακά έργα του αεροδρομίου αποτελεί το πολυσυζητημένο νέο αεροδρόμιο στο “Καστέλι”. Η δημοπράτηση του έργου δεν έχει γίνει ακόμη και παραμένει άγνωστος ακόμη ο χρονικός ορίζοντας ανάθεσης της κατασκευής του νέου αεροδρομίου.

Αποτέλεσμα όμως είναι να μην πραγματοποιούνται επενδύσεις στο υφιστάμενο “Νίκος Καζατζάκης”, εν αναμονή του αντικαταστάτη του. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει 11 εκατ. επιβάτες και το κόστος κατασκευής του εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 800 εκατ. ευρώ.

Και αν είναι πολύ ακριβό το “Καστέλι”;

Την ίδια στιγμή, κύκλοι της τουριστικής αγοράς εφιστούν την προσοχή στην πολιτική ηγεσία για τα τέλη χρήσης που μπορεί να έχει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, που εξαρτώνται άμεσα από την μορφή της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον παραχωρησιούχο.

Βέβαιο πάντως παραμένει ότι το υφιστάμενο “Νίκος Καζατζάκης” το οποίο θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους επισκέπτες του νησιού για πέντε χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, θα πρέπει να “καλλωπιστεί” και να αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τον μεγάλο όγκο ταξιδιωτών.
Στα όρια του το “Μακεδονία”

Αποθέματα υπομονής απαιτούνται για την διέλευση από τον έλεγχο στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, λόγω του μεγάλου όγκου ταξιδιωτών που υποδέχεται φέτος. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού έχουν αυξηθεί κατά 16% περίπου το πρώτο 6μηνο του έτους.

aperifer030714

Οι υπηρεσίες του αεροδρομίου και των αεροπορικών εταιρειών κάνουν τα αδύνατα δυνατά αξιοποιώντας κάθε γωνιά του αεροδρομίου προκειμένου οι διαδικασίες ελέγχου, αποσκευών, εισιτηρίων και επιβατών να διεξάγονται ομαλά, ωστόσο τα προβλήματα υποδομής δεν διευκολύνουν την κατάσταση.

Στελέχη του αεροδρομίου “Μακεδονία”, υποστηρίζουν ότι απαιτείται νέος αεροσταθμός στην Θεσσαλονίκη καθώς τυχόν παρεμβάσεις που θα γίνουν στο υφιστάμενο κτίριο δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες. Το ζήτημα θα γίνει ακόμη πιο επιτακτικό όταν ολοκληρωθούν και τα έργα στον τροχιόδρομο που θα ετοιμαστεί για να υποδεχτεί υπερατλαντικές πτήσεις.

Χαρά Αυγερινού
Πηγή:www.reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου