Ειδήσεις

200 άδειες για να ξεκινήσουν τα έργα στα αεροδρόμια

Η γραφειοκρατία και η διατήρηση ενός οικονομικού περιβάλλοντος που εξακολουθεί να μην είναι φιλικό προς τις επενδύσεις, ξένες και μη, «ζουν και βασιλεύουν» στην Ελλάδα. Παρότι έχουν γίνει βήματα προόδου, ο δρόμος προς τη σύγκλιση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες παραμένει μακρύς. Αλλωστε, τα παραπάνω πιστοποιούνται με τον πλέον εύγλωττο τρόπο από τον κ. Αλεξάντερ Τζινέλ, διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια, επικρατώντας σε σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

«Χρειαστήκαμε να λάβουμε περίπου 200 άδειες και εγκρίσεις, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες στα αεροδρόμια. Στη Λίμα του Περού δεν χρειαστήκαμε καμία άδεια, ενώ στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, απαιτήθηκαν μόλις δύο εγκρίσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζινέλ, μιλώντας από το βήμα του 1ου Forum 2018 «InvestGR – Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα» και συγκεκριμένα στο πάνελ με θέμα «Εν αρχή ην… οι Υποδομές».

Περιγράφοντας τη μέχρι σήμερα εμπειρία του από την παρουσία στην Ελλάδα, ο επικεφαλής της Fraport Greece σημείωσε πως «ουσιαστικά κληθήκαμε να δημιουργήσουμε μια νέα εταιρεία εκ του μηδενός, καθώς για νομικούς λόγους, δεν μας δόθηκε η δυνατότητα να απορροφήσουμε τους υφιστάμενους δημοσίους υπαλλήλους των αεροδρομίων». Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί πάνω από 600 εργαζομένους και υλοποιεί το επενδυτικό της πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει την προσέλκυση περισσότερων διεθνών αερογραμμών για την αύξηση της επιβατικής κίνησης, παράλληλα με τα έργα ανάπλασης, αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων αεροδρομίων, όπου θα αναπτυχθούν, μεταξύ άλλων, και πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί.

Οπως ανέφερε ο κ. Τζινέλ, κατά το 2017 σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10,3%, ενώ αντίστοιχη είναι η άνοδος και κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου. Το 75% των επιβατών είναι από το εξωτερικό και το 25% από την Ελλάδα, ενώ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Fraport Greece, κατά το φετινό καλοκαίρι δεν προβλέπεται μεγάλη μεταβολή στην επιβατική κίνηση, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, καθώς έχει ήδη αποτυπωθεί η ανοδική πορεία από πέρυσι.

Πακέτο Γιούνκερ

Ο κ. Πίτερ Τζέικομπς, επικεφαλής του ελληνικού τμήματος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, σημείωσε την σημασία που έχει η χώρα μας για την EIB (European Investment Bank), κάτι που πιστοποιείται από την διατήρηση 18-20 μόνιμων στελεχών της τράπεζας στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το 2017 χρηματοδοτήθηκαν επενδύσεις ύψους 2,6 δισ. ευρώ στην Ελλάδα (εκ των οποίων 637 εκατ. ευρώ αφορούσαν έργα υποδομής), μέσω του πακέτου Γιούνκερ, οι οποίες δύνανται να κινητοποιήσουν συνολικά κεφάλαια 10 δισ. ευρώ. Παράλληλα, κατά την περίοδο 2012-2016 η ΕIB χρηματοδότησε επενδύσεις συνολικού ύψους 6,46 δισ. ευρώ. Κατά τον ίδιο, η Ελλάδα αποτελεί την πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε απορρόφηση κονδυλίων από το πακέτο Γιούνκερ, ως ποσοστό επί του ΑΕΠ.

Με τη σειρά του, ο κ. Γιώργος Μοσχόβης, αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σημείωσε πως η Επιτροπή έχει συνδράμει καθοριστικά στη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και έχει συμφωνήσει να χρηματοδοτήσει σειρά δράσεων παροχής τεχνικής υποστήριξης από άλλες χώρες της Ε.Ε. σε δεκάδες τομείς, ένα πρόγραμμα που θα «τρέξει» τα επόμενα χρόνια. Κατά τον ίδιο, το πλέον κρίσιμο προαπαιτούμενο για την προσέλκυση των ξένων επενδύσεων είναι η διατήρηση ενός κλίματος ομαλότητας και κανονικότητας, οικονομικού και πολιτικού χαρακτήρα, επισημαίνοντας ότι η απαλλαγή της Ελλάδας από τον «βραχνά» του χρέους αναμένεται να απελευθερώσει δυνάμεις προς την κατεύθυνση της υλοποίησης των απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων.

Το πάνελ συμπληρώθηκε από τον κ. Γιώργο Δουκίδη, καθηγητή Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος σημείωσε τα τεράστια οφέλη που θα προσέφεραν στο ΑΕΠ οι επενδύσεις στην ψηφιακή οικονομία. Οπως τόνισε, μόνο από τις τηλεπικοινωνίες, η χώρα θα μπορούσε να δει αύξηση στο ΑΕΠ κατά 2% ή 3 δισ., ευρώ μέχρι το 2021.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου